Nationalistisch...

Ik speel eigenlijk alleen maar het hoogste niveau, want dan is de pret aan het einde zo fijn mogelijk ! :wink: ~

Ā 

Ik ontwikkel mijn civ altijd zo ver mogelijk door en voer dan een massa oorlogā€¦

En soms eerderā€¦als ze wagen om mijn gebied te gaan bevolkenā€¦

:? das duidelijk civ 2, bij civ 3 verklaren ze je automatisch de oorlog als ze een stad in je gebied bouwen. en eerlijk gezegd heb ik het nog nooit meegemaakt.

Ik denk dat hij bedoelt met zijn gebied:

Ā 

Het gebied dat hij als het zijne beschouwt voordat zijn culture het inneemt. Dat is een mooi streven, maar op SID of met 16 civs zul je eraan moeten wennen dat ze dat doen. En ik denk dat je het op de hoogste levels niet red met zoā€™n instelling. Een slecht getimede oorlog op SID op met veel civs is je einde. Je tech pace gaat omlaag door je andere govt of vele units. Tech kun je schudden en je vijanden hebben daar weinig last van, met alle voordelen die ze hebben. Dan sta je al gauw tegenover superieure units. Hopen op een invincible spearman heeft dan weinig nut.

Ā 

Op SID bouwt de AI zo snel dat het al lastig is om een minor AI uit te schakelen die op een eilandje vast zit. Die heeft ondertussen zo veel units! Daar moet je met meer dan 10 schepen vol units heen. Dat kost je op een huge map soms 15 turns. In bijv monarchy kan je dit 5*10=50 gold pt kosten. Uitgaande van galleons dan he.

Ā 

Het kan zijn dat je de stad afpakt of iets dergelijks, maar een massa oorlog te vroeg nekt je. Of je moet een game beginnen met puur de instelling hiervoor. Dan moet je al niet meer dan 5 civs kiezen, want dan gaat je strategie naar de knoppen. Lees het artikel in mijn sig maar eens. Isoleren van de AI is je enige hoop.

Weet je wat het lullige aan levels hoger dan monarch is? De Ai krijgt als hij een stad bouwt gratis units. Hoe hoger het niveau, hoe meer gratis units hij krijgt. Dit is de rede dat je makkelijk een nieuwe difficulty kan cre?eren, gewoon een kwestie van het aantal gratis units opschroeven en jouw voordelen nadeliger makenā€¦

Zo creerde BAM ook ā€œbeyond SIDā€

De gratis units voor de AI opschroeven en een shieldverhouding van 1 op 10 meen ikā€¦

Wow :shock:

Hij had er een screenshot bij gedaan van een stad die in 4 turns Sun Tsu ging bouwen. 4 turns! Geen acc. production he en dan nog 4 turnsā€¦

Thebes.jpg