3 Great Leaders in 1 spel

 

Dat lukt je op hoge levels niet, daar ligt de uitdaging in een afweging. Vind ik leuker. Ik kom vaak niet eens in de modern age…

 

 

Dat lukt je ook op hogere levels met een instelling dat je eerder wilt winnen. Dan lukt hert veroveren van andere beschavingen niet zo rap als dat je gewend bent. Veel uitdagender. Probeer emperor eens (je zit nu op Monarch toch?). Ik denk dat het je wel bevalt, dan MOET je wel handelen, traden en snel oorlog voeren, maar kort. Zoals je nu speelt is wel leuk, maar je mist veel aspecten uit het spel zoals effectief traden enzo.

ik probeer wel eens wat hoger maar ze hakken me altijd vrij snel in de pan dus de uitdaging is er wel alleen de uitvoering niet

wat de rest betreft dat handelen daar kom ik niet mee rond die lui willen nooit wat ik wil zelfs als ze ergens geld voor vragen er 1 gold onder ga zitten ze alles weigeren zo ook met goederen zelfs al wil ik wat vachtjes ruilen tegen diamanten dan nog weigeren ze ik word er zo moedeloos van

dus ga ik altijd maar men eigen gang

nog een voorbeeld ze willen een teretorie map of wereld map ruilen ze hebben altijd maar een klein stukje want anders hoor ik ze niet ik kan dat kleine stukje van hun tog niet ruilen tegen mijn rijk of wereld map want ik ga altijd meteen op onderzoek uit zowel land als zee ik heb dan al kontakt met alle anderen terwijl zei niet dan geef ik hun tog iets strategies in handen waar zei veel meer uitkunnen halen dan ik

ik heb 30 jaar op de markt gestaan en kan heel goed handelen maar deze lui kunnen het egt niet naar mijn zin maken

Ze hebben je gewoon niks te bieden en daarom kunnen ze niet goed ruilen. Ik heb ook af en toe dat ik 7 gold voor Gunpowder aangeboden krijg. Als je perse vriendjes moet worden kun je eerst een paar keer gold geven en dan ruilen (=> Gracious), maar anders ruil je gewoon niet. Dat met die luxuries klopt, maar dat is ook ooit andersom. Dat je er twee krijgt voor ??n.

Je moet ook altijd techs die je ruilt meteen dooruilen aan de andere contacten van de betreffende civ, anders doen zij dat. Ofwel: NOOIT tussen beurten door ruilen, altijd in je eigen beurt. Soms moet je bijvoorbeeld Writing en Mysticism geven voor Iron Working, maar kun je daarna met Iron Working weer veel andere techs binnen halen.

 

Op hogere levels hebben ze je wel wat te bieden en alos speler kun je danj makkelijk 's werelds beste trader worden. Ik heb meestal spellen waarin ik maar een paar techs zelf ontdek, zeker in het begin.

oke maar als je wat verder in het spel bent en jij zit hoger in de tech dan de anderen dan vind ik het niet sinvol om bijv gunpower te ruilen voor goud dan geef je de tegenstander wel iets waar ze gelijk met je komt testaan zo geef je wel een belangrijke voorsprong op

deze kan ook zeer nuttig zijn in het voorkomen van oorlog en aan vallen

en aangezien ze geen tech hebben die ik niet heb en al helemaal geen gold hebben ze niets te bieden wat voor mij belangrijk is

dus dan behoud ik liever mijn voorsprongetje in de tech zodat als ik straks aanval in iedergeval sterker en beter ben dan zij dus heb ik een voorsprong op het militaire gebeuren terwijl zij bijv met ridders enzo vechten en ik al met evntueel tanks en wat battelships kan aan vallen

dit vind ik toch wel erg belangrijk voor mezelf

Dat is precies wat ik bedoel. Ik vind het zelf niet echt bevredigend knights aan te vallen met tanks. Als je een leveltje hoger gaat, zul je vanzelf moeten ruilen om techs te krijgen die je zelf dan niet hoeft te onderzoeken.

ja als je het zo bekijkt zit er wel waarheid in

maae als je voor die uitdaging gaat heb ik er nog wel 1 voor je

kies een land zet je hele tech op nul zie wat er van komt en probeer dan tewinnen zo bezie ik jou uitdaging

mijnes is altijd je tegenstander voor blijven en win

Op een redelijk kleine map en op een niet al te hoog level (Emperor max) is dat nog best goed te doen denk ik. Als je flink aan het huishouden bent bij een civ geven ze je op een gegeven moment ALLE techs. Dus als ik Iron heb moet dat lukken. Eventueel een expansionist civ voor goede GH’s en seafaring voor sneller kennismakingen.

 

Je kiest je eigen uitdagingen, maar als je zeker weet dat je wint, is het neit echt spannend meer. Dan leer je ook niks meer bij. Als je naar Emperor zou gaan, komen er weer nieuwe problemen, die je dan weer kunt posten. Dan krijg je weer de tips die nodig zijn om verder te gaan enz.