Alles automatisch

Hallo allemaal,

 

Ik heb heel lang geleden een mod gedownload waar alles autumatisch ging, alle units kon je op automatisch zetten (net als de worker). Dit was vond ik een uitkomst! Maar ik heb nu de patch 1.29 geeinstalleerd en nu werkt de mod natuurlijk niet meer. Weet iemand van jullie hoe ik weer alles automatisch ken zetten (krijgen)???

 

Groetjes,

 

Jan

Is mij niet van bekend, maar hoe moet ik het mij voorstellen? Je zet alles op automatisch en je gaat drie uur later kijken of je al gewonnen hebt?

Haha, maar dan is er aan de game ook nie zoveel meer aan (duh) imho is dat niet zoon goed id, maar het kan wel ongelooflijk makkelijk zijn as je geen tijd hebt :wink:

Om toch een beetje aan je verslaving te kunnen toegeven… :laughing: :laughing: je hebt visite maar op die manier kan je toch spelen… Eens kijken wat mijn psych er van vindt… :roll:

Klinkt inderdaad wel errug spacey moet ik zeggen, ook wel benieuwd wat je nu precies bedoelt. :?: 8)

Niemand weet van de mod die ik maanden geleden heb binnengehaald waar alle units automatisch konden worden gezet. Vreemd he, ik heb toch al wat antwoorden gehad wereldwijd, maar niemand van de civ verslaafden heeft die mod gehad, hmmmmmm… Het was natuurlijk wel makkelijk om te spelen, als je oorlog voerde gingen de units vanzelf het slagveld op, maar het ging ook allemaal heel snel, en daar heeft het origineel toch soms wat moeite mee. Enfin, ik denk dat het niet meer te verwezenlijken is, toch wel jammer. Ik ben maar weer met een nieuwe game begonnen, gewoon zoals in het begin, alles manual. :wink:

Ok, maar om ff op Red z’n vraag terug te komen, hoe moet ik me dat voorstellen? Je geeft aan dat dan de units automatisch het slagveld opgaan, kun je dan zelf niet meer aangeven waar ze heen moeten ofzo? (You’ve lost Clint :roll: ) Kan me d’r verder echt niks bij voorstellen.

Misschien ben je bij PTW geholpen. Je kan namelijk artillery en bombers etc. op automatisch zetten. Je legt een bootje voor de kust, een paar bombers erop en ze gaan tekeer.

Ok, maar nog steeds staat de vraag: " Waar gaan ze dan heen??" Of bombarderen ze een beetje in het rond op het niveau van bijv. je coastal fortress; alles wat in de buurt komt gaat plat zolang het niet mijn kleur heeft en oorlog met me wil voeren??

Klopt inderdaad…

Lijkt mij ideaal, maak te weinig gebruik van die dingen,

als je nu een aantal artillerie stukken naar een vijandelijke stad stuurt met 10 units erbij dan gaat dat mooi vanzelf en verdwijnt de stad op den duur. Scheelt heel veel tijd als tegen de klok moet spelen. De snelheid van handelen gaat denk ik een belangrijke rol spelen.

Klinkt aardig als je het zo zegt, maar als je artillerie de stad dan razed ipv overneemt, terwijl ik dat eigenlijk wel wil ivm de resources die eromheen liggen (toevallig is dit een stad met op elk vakje een resource 8) ) Ik heb een beetje het gevoel dat m’n controle over het spel eraan gaat als ik op die manier speel. Voor je het weet wordt je door iemand anders zwaar van achteren genomen zonder dat je het in de gaten hebt lijkt me zo.

Het spel blijft (bleef) gewoon helemaal hetzelfde, als je troepen een stad hadden veroverd kreeg je vanzelf het schermpje waarin je kon kiezen voor raze of niet. Je kon ook alles “gewoon” spelen hoor, alleen je had nu twee opties, fortify en automatic. Koos je automatic bleven de units (meestal) gewoon in de stad maar werden pas actief (ging dus vanzelf) bij oorlog. Voor de rest werd het spel gespeeld zoals het moet, gewoon dus. De oorlogschepen beschoten gewoon automatisch doelen van de vijand, wegen vooral en daarna de steden. Als er dan geen militairen meer in de stad waren kwamen automatisch de landingsvaartuigen met verse troepen en bezetten de stad. De troepen die over waren gingen dan naar een stad en vochten daar met de vijand. Vliegtuigen bombarderdeerden de vijand, transportvliegtuigen vervoerden troepen, alles automatisch!! Makkelijk he, maar wel eens leuk om te spelen hoor en leuk om naar te kijken. Maar het is door die &*%#@ patch 1.29 niet meer mogelijk om het zo te spelen, heb de mod dus verwijderd. :cry:

Klinkt inderdaad in elk geval leuk genoeg om eens naar te kijken, maar ik denk dat ik (ongezien dus niet bewezen) toch liever op de traditionele manier speel. Maar als je die Mod toch nog een keer tegenkomt moet je hem maar ff posten.

Het probleem is juist dat ik niet meer weet wie die Mod heeft gemaakt. Ik had hem op de Engelse site binnengehaald, maar dat is alweer maanden geleden, heb nog wel gezocht maar er zijn er alweer zoveel bijgekomen dat ik het niet meer herken. Trouwens, hij werkt toch niet meer met de 1.29 patch, helaas. :evil: