In het begin (tot ong. 10 steden) doe ik alles met de hand qua besturing van de workers, ik verlies echter het ovezicht na verloop van tijd en zet dan alle workers op automate. Je krijgt hierdoor wel een wirwar van wegen, maar die lveren dacht ik ook weer wat extra’s op. Is dit wel de juiste manier van spelen of is het beter/noodzakelijk op moeilijkere levels om dit handmatg te bliven doen. Hetzelfde geldt voor de units, als ik geen directe bestemming voor ze heb, dan zet ik ze op fortify, als er echter een heleboel zijn, dan weet ik niet meer welke waar staan, wat is hie een goede spelwijze voor?
Ik ben waarschijnlijk niet degene met het beste antwoord als je meer ervaren bent, want ik automate een hoop simpelweg omdat ik geen zin heb in teveel gedoe per beurt. Ik heb in elk geval wel aangetoond dat het niet, zoals veel wordt gezegd, noodzakelijk is om de units handmatig te sturen, het is uiteindelijk natuurlijk wel beter omdat je gerichter kunt werken. Tip voor je units waar je geen directe bestemming voor hebt (ik neem aan dat het meestal aanvallende units zijn?), zet deze ergens in het midden van je culture allemaal op ??n punt, of zet op een paar strategische plaatsen aan de rand van je culture alles op een hoop. Als er dan wat gebeurt waarbij je ze nodig hebt activate je ze gewoon.
Je weet niet waar je je aanvallende units moet laten? Ik zet ze meestal aan mijn grenzen met andere civs totdat ik railroad heb. Wanneer ik railroad heb fortify ik ze niet in steden omdat ik dan geheid vergeet dat ik ze heb, dus dan zet ik ze idd ergens midden in mijn rijk en activate ze als ik ze nodig heb
Pcies.
Ik plaats mijn offensieve units altijd verspreid over mijn rijk, een stad per type unit…
@ guns: het is weer een voordeel om dan af en toe je steden door te balderen, sdan vergeet je z\e niet. je hoeft neit te micromanagen, maar af en toe doorkijken scheelt ook al wat.