Beginnervraagjes

…(lang moment van stilte)…dank je. :wink: :stuck_out_tongue:

…(stilte)…

 

 

haha ja we geven je nie zomaar gelijk Clintje :laughing:

 

back 2 topic:

 

Colssus Wonder binnen 12 beurten ?

Altijd doen !! persoonlijk vind ik’t 'n erg goed wonder…

Money is key…ceker in’t begin en op de hogere levels!!!

 

En idd wat Clint zegt…doe 't nie snel maar ben’t metje eens!

Begrijp me niet verkeerd, de Colossus vind ik persoonlijk niet zo heel belangrijk om eerlijk te zijn, maar als ik em kan bouwen t.o.v. een settler in een paar beurten laat ik het niet na.

 

Sir Ivo, waarom vind jij geld in het begin zo belangrijk?? Je kunt pas kopen na je eerste Anarchy en dat duurt toch wel ff. Ik vind i.e.i. het bouwen van steden en units een stuk belangrijker. Als je in het begin probeert geld te scoren loop je zeker een achterstand op, (die je op de hogere levels toch wel hebt, je kunt tot aan de derde Era ongeveer echt niet tegen de AI op als je bijvoorbeeld deity speelt) Unforgiven zijn uitgangspunt klopt op zich wel, alleen (en hier komt mijn beroemde uitspraak weer eens) het hangt van de situatie op dat moment in het spel wat je speelt af. Wat ik dus eigenlijk bedoelde te zeggen was dat er in mijn optiek geen standaard antwoord/tactiek is voor dit soort zaken.

Lekker on topic gasten… ik splits het topic ff…

Ok snap ik Clint…ben’t metje eens :laughing:

 

Maar ik bedoel 't geld te gebruike voor research…om niet 8ter op te rake… :wink:

??? Hoehoedoehoedoehoedoetiedatnou, hoezouiedatdoen??? Snap ik niet… :roll_eyes:

tegen de tijd dat je COLOSSUS bouwt? Speel je wel op kleine maps!
Maar als je die steden zelf dus eerder had, leverde je dat dus OOK geld op. En daarmee kun je weer nieuwe steden innemen dan he :wink: Dan gaat het toch sneller
 

 

is dit weer zo’n unforgiven omgekeerd weeet ik het…

 

sorry, heb je post geedit ipv mijn eigenste… Zoiets stond er…

ik typte spreektaal, en ik keer nooit dingen om :stuck_out_tongue:

 

Ben ik niet met je eens. stad innemen is in de regel in dat stadium van het spel sneller dan je settler ergens krijgen en bouwen.

ik zei dus dat hij op kleine maps speelt als het dan al vol is

neenee, meestal op grote maps en zeker met het kleine aantal civs waarmee jij speelt, kom je die steden om over te nemen veel later tegen. Dan is het lastiger dan eerder en hadden je eigen steden je meer opgeleverd dan bijv je Colossus. Zeker weten.

We gaan nu een kant op waarbij je de game moet zien. Hij heeft het erover dat zo’n beetje alles al gebouwd is, dus…

? Ik reageerde niet op MiChello, maar op jou toch?

huge maps rond colossus tijd zijn nog ERG open

Ging toch over die Colossus.

Ik zal eens samenvatten wat ik bedoel.

Huge map, rond colossus tijd => zijn nog aardig open.

 

Als je nu steden found… dan kan het wel eens zijn dat deze lekker groot worden voordat je een noemenswaardige oorlog gaat voeren, gezien jij met 3 civs speelt. deze steden zouden je dan VEEL meer hebben opgeleverd dan jeen colossus. En ipv het bouwen van da ding kun je er 3-4 settlers uit stampen, dus 4 steden…

Jahaa, maar ik was niet degene die over die colossus begon. Ik gaf slechts aan waarom dat best ok ZOU KUNNEN ZIJN.

dus je bent het met mij eens. ZOU ok kunnen zijn, als alles vol zit? Dan wel ja, maar das meer voor small maps. huge maps is settlers beter vind je dus ook? Waarom ging je hier dan tegen in? :huh: We lullen langs elkaar heen denk ik…