bonus resources

Ik vind het jammer dat je van de bonusresources geen bonus ondervindt asl ze w?l binnen je grenzen vallen, maar niet in je cityradius liggen, daar zou toch iets voor gegeven kunnen worden.

Eigenlijk is het wel logisch dat je er geen bonus voor krijgt, want waar zou die bonus dan heen moeten??

Normaal geeft een bonusresource xtra shields, food of geld voor de desbetreffende stad…, dus een onbewerkt stuk land kan dus ook geen bonus opleveren

 

Ik ga er hier wel vanuit dat je niet de strategische resources bedoeld :laughing: maar dat zal wel niet

Ik bedoel inderdaad het graan en het vee enzo. Ik zet m’n steden in het begin niet erg dicht bijelkaar, en laat ze zeker niet overlappen. Uiteindelijk groeit het met cultuur wel aanelkaar, maar dan heb ik vaak wat resources niet binnen de cityradius, en vind het zonde om daar een city neer te zetten die weer produktie afpikt van een buurstad. Tja decisions!

Wat denk je van een colony bouwen?

Doen ze niet op vee en graan, toch? Al lijkt me dat wel op te lossen als ze (van Civ) het kolchozsystem inpassen, weet je wat, ik zet ze wel om in de Editor, van Bonus naar Stategic resource.

Oh, weet ik eigenlijk niet, ik moet zeggen dat ik eigenlijk ook nooit zo bezig ben met die bonuspunten. Ik ging er vanuit dat je wel een colony kon bouwen, ongeacht de soort resource, ga ik zo es ff uitproberen.

ik weet het: HELE OUDE THREAD, maar dit is verontrustend... Let je daar nu ook niet op, of was dit een post in 'jeugdige' onschuld :stuck_out_tongue: ?

Nee, maar ik win gewoon met twee vingers in mijn neus :laughing: :rofl:

 

 

MM, en wanneer was DIT dan?? En ik kan me ook nog herinneren dat je de mensen op CFC als halfgoden neerzette omdat ze alles wisten en dat ik NEVER NOOIT VAN MIJN LEVEN KON WINNEN op deze manier…KRUIP JIJ ONDERDANIGE :laughing: :rofl: :stuck_out_tongue:

ik zette BAMSPEEDY als halfgod neer. Lees zijn BEYOND SID thread en dan gaan we samen kruipen ok? :rofl:

 

Omdan toch nog rivaliteit erin te houden, gaan we kijken wie het snelst kan kruipen :rofl: :rofl:

 

Ik heb je al gefeliciteerd, maar denk nog steeds dat MM effectiever is, iets waarin je me al gelijk hebt gegeven. Of het het waard is is een tweede, ligt eraan: steek je er VEEL te VEEL tijd in (ik) of laat je de PC domme dingen doen soms (jij). Had je ook alle governors aan?

Owja en niet om te nitpicken… Maar ik vind het grootste verschil tussen de dificulty levels in het BEGIN van het spel zitten, en daarin heb je geen last gehad van andere civs, omdat je er maar drie had en contact dan veel later is… Kan schelen,ik weet het niet.

Zij epxanderen SNELLER en in het begin is dat effectiever vergeleken met menselijke intelligentie die de AI mist, dan later in het spel. Later kun je met tactiek EASILY een drie keer zo groot rijk overrompelen, maar in early game is dat veel lastiger. 8 civs en dan alles automaten lijkt me hierom lastiger. Stel je hebt zin: probeer het eens en helemaal leuk: zorg dat je ZEKER de zulu’s en de persians tegen hebt.

 

Ik zou graag een spel tegen je doen, het is alleen dat dat EEUWEN gaat duren…