Civ III geinstalleeerd maar toch ook weer niet...

Hallo,

 

Ik heb een vraag waar ik zelf niet uit kom. Misschien zijn er wel hele slimmerds op dit forum die er wel uitkomen.

Het probleem is als volgt. CIV III heb ik geinstalleerd op mijn pc die draait op Windows XP en voldoende is toegerust met een 160 GB harde schijf en 512 MB Intern. De grafische kaart is een 128 MB NVidia Geforce 5500 kaart.

Elke keer als ik de cd-rom van civ III er in steek, geeft hij alleen maar als optie om CIV III te installeren en niet te spelen, maar ja, die is al geinstalleerd dus dat hoef nie.

Als ik de cd vervolgens wegklik en CIV III opstart vanuit het verkenner gedeelte dan start hij gewoon op en kan ik het spel normaal spelen dus alla.

Nou heb ik onderlaatst Civilization III Conquests gekocht maar ik krijg dat spel niet geinstalleerd omdat Conquests aangeeft dat CIV III niet is geinstalleerd, maar dat is zoals ik eerder heb uitgelegd dus wel gebeurd.

Jammer van Conquests want zo kan ik het dus never nooit niet spelen en dat beste medefanaten brengt mij niet alleen tot wanhoop maar ook bijna tot huilen.

Is er daarom hier op dit forum iemand die denkt te weten waar het probleem ligt?

Bij voorbaat dank, dank, dank.

 

Jan alias Atilla

Heb je al geprobeerd om het gewoon opnieuw te installeren?

(dus eerst via configuratiescherm -> software -> Civ III uninstalleren en dan weer opnieuw installeren).

Klinkt nl. als een register probleempje dat zo verholpen is met een nieuwe install.

Eventueel ook ff uit de registry gooien…

Hm, ik heb al een keer of 4 CIV III gedeinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd, maar helaas met steeds weer hetzelfde resultaat.Ik zat inderdaad ook te denken aan een registerprobleem maar hoe handel je dan in zo'n geval. Ik weet dat als je niet uitkijkt met dat register je in grote moeilijkheden kunt komen, dus voorzichtigheid lijkt me wel op z'n plaats. Bedankt overtigens voor je reactie,

Jan alias Atilla

Start => Run

type regedit

Ga naar local machine > software en delete de betreffende map

 

Als je dit goed doet, kan er niks misgaan. Ik kan echter niet garanderen dat je probleem hierna verholpen is, maar het is wat ik zou doen in jouw geval.

OK, heb ik gedaan maar hij geeft de volgende melding; "Kan Infogrames Interactive niet verwijderen; er is een fout opgetreden bij het verwijderen van de sleutel".

Lekker helder allemaal. Welke fout?

Daar zit denk ik de reden waarom hij het niet goed doet. Hoe je dit echter oplost, weet ik nog niet. Ik zal het eens nakijken. Misschien dat Chris het weet?

hmmm

Erg vaag… misschien kun je windows in ‘Safe Mode’ opstarten en dan nog een regedit draaien en hetzelfde proberen…

(je start op in safe mode door [F8] in te drukken aan het begin van het opstarten (voor het winxp schermpje)

Yep, zojuist gedaan. Maar ik krijg nog steeds dezelfde melding n.l. dat betreffende key niet verwijderd kan worden.

Overigens allebei reuze bedankt voor alle adviezen.

Je hebt eerst uninstall gedaan en daarna ben je naar de registry gegaan he? Hmmm…

 

Ik weet niet zeker, maar als je de CD erin stopt krijg je volgens mij ook een optie ‘fix’. Als je deze hebt, kun je deze eens proberen. Kan zijn dat ik uit mijn nek lul hoor, kan zijn dat het bij een andere CD van me is.