Civ3 PTW problemen

sinds 1991 ben ik verslaafd aan dit spel! Heb onlangs “play the world” geinstalleerd, maar doet blijkbaar niet wat ik had verwacht, nl.

 

By het inloggen over het internet heb je de mogelijkheid om je te voegen in een spel dat wordt gehost, uiteraard doe je dit om online te kunnen spelen. Eenmaal aanwezig, geeft, volgens mijn medetegenstanders, mijn “PING” ongeveer 140 aan en is altijd groen, dit houd in dat je een lekkere snelle soepele verbinding hebt.

 

Eenmaal met het spel bezig te zijn blijkt dat mijn units erg traag bewegen en krijg ik van mijn medetegenstanders te horen dat ik “LAGGIN” ben (traag). :confused: tegelijkertijd zie ik op mijn scherm dat andere users af en toe ook rood kleuren. dit houd in dat hun verbinding op dat moment ook traag loopt, maar op de een of andere manier wordt ik altijd aangesproken en heb ik het idee dat door mij het spel dan crasht of vastloopt!

 

Als ik dit spel dan wil afsluiten moet ik ctrl-alt-del gebruiken en dan nog stopt mijn pc het spel nog niet volledig in mijn taskbar en ben ik genoodzaakt om te rebooten!

 

Wil er even bij vermelden dat deze traagheid alleen optreed als ik dus PTW online aan het spelen ben. Bijvoorbeeld met UT2k3 (dan wel niet online) loopt mijn systeem erg soepel en dat is toch een veel zwaarder spel,

 

Ik ben radeloos en weet echt niet meer hoe ik dit zou moeten oplossen. help! :expressionless:

 

Mijn spec:

 

P4 2,4 GHZ

Geheugen: 512 MB PC 2700

Mainboard: Asus p4be-533e

Video: Geforce v6600 32 mb ddr ram

Maxtor 60 GB 7200 RPM

Windows XP

Quicknet power abbonement 738 kbps (90 kb\s download)(16 kb\s upload)

Norton 2003 en Zone Alarm draaien continue

Gebruik de US versie van Civ3 en PTW

 

Hoop dat ik hiermee voldoende gegevens heb genoteerd die voor de kenners

er is een kleine kans dat het aan win xp ligt. probeer in ieder geval je achtergrond en alle onnodige programma’s uit te schakelen. mocht dit niet helpen dan kun je proberen om hem te emileren onder een andere windows versie of een andere versie van windows bijv win98 se te installen.

 

weet niet of het helpt maar je kan het altijd proberen.