Civilisations haten elkaar?

Ik kan me herinneren dat iemand het een week of twee geleden had over volken die elkaar van nature haten. Ben helaas vergeten wie dat was, maar als iemand daar iets meer van weet, zou die dat willen delen?

Diplomatiek is nooit mijn sterkste kant geweest en dit klint handig om te weten…

http://civ3.ypmania.nl/modules.php?name=Fo…7a42ff91cabb12b

 

Ik neem aan dat je deze thread bedoelt. Vix weet hier veel vanaf naar het schijnt.

Logisch, vrouwen weten alles over ‘elkaar in de haren vliegen’, niet waar?

 

Clint heeft altijd een bloedheken aan de romeinen, ik ook trouwens. Net als die &^@$!& Grieken. Wij spelen allebei met Egypte…

Jahaa, maar dat is een persoonlijk iets :stuck_out_tongue: Wat Seen bedoelt is binnen de AI. Het schijnt zo te zijn dat ivm je gov en het volk dat je kiest bepaalde civs bij voorbaat een hekel aan je hebben, in jouw geval iedereen dus Red :twisted: Nooit geweten dat die AI zo I was. :laughing:

Heb mevrouw maar een pmtje gestuurd of ze het mysterie voor ons wil ontrafelen. 8O

 

Maar het lijkt me aan de ene kant niet logisch dat de romeinen een hekel zouden hebben aan de egyptenaren…Ceasar had dat in elk geval niet aan cleopatra…Of was t augustinus? Ach, je begrijpt wat ik bedoel :?

Rare jongens die romeinen

Die Romeinen en Cleo kregen toch ook ruzie uiteindelijk? (Alexander of zo) :?:

Van http://interoz.com/egypt/cleopatr.htm, :

 

“As far as we know, she had no other lovers other than Caesar and Antony. Many believe that she did what she felt was necessary to try to save Alexandria, whatever the price.”

 

Verder staat er dat ze ??n zoon bij caesar had en een tweeling bij Antony (?), een zoon en een dochter.

Ja, maar nu weten we nog steeds niet of ze uiteindelijk ruzie kregen, staat mij toch wel iets van bij. Ik zal eens ff in de onderzoeksfase gaan. 8O

Nou, het was toch zo dat Marcus Antonius en Cleo op een gegeven moment een zeeslag verloren en dat Antonius de vloot en Cleo in de steek liet?

 

Daarna was het geloof ik zo dat Keizer Augustus ofzoiets de zoon van Cleo (Ceasarion) vermoorde.

 

Daarop vermoorde Cleo zichzelf…

 

Toch?

 

Historici?

welkom deuzige goed om je hier te zien.

 

en ja volgens mij klopt je verhaal wel in de grote lijnen heb dan wel niet zo’n geschiedenis knobbel maar weet toch genoeg van de history.

Ik vond het zo interessant dat ik het maar ff heb opgezocht :grinning:

 

 

Dus zo is het ongeveer gegaan.

Ergo, ze kregen best wel ruzie 8)

Dat lijkt me een redelijke conclusie

Ik ben meestal best redelijk :stuck_out_tongue:

:!: We kunnen dus wel conluderen dat Sid & co dit ook wisten en dus moet het wel zo zijn dat Romeinen en de Egyptenaren elkaar niet aardig vinden in civ III…Of juist wel…Lastig :?

Octavius heeft nadat hij de eerste keizer van het Romeinese Rijk werd zijn naam veranderd naar Augustus, wat zoveel als “de eerste burger” betekend. Heren, uw Historicus is gearriveerd :laughing:

Augustus betekent volgens mij ‘goddelijk’, ‘majesteitelijk’

kan ook, het heeft niet zo zeer een specifieke betekenis zoals met wel meer woorden.

en dan is het volgens mij niet majesteitelijk maar majestueus :wink: