Civilization spel uit nederland

Ik ben een enorme civ fanaat. Dit al sinds de allereerste versie. Ik vond sommige dingen minder leuk (veel management) dat ik zelf maar een eigen versie ben gaan maken licht gebaseerd op civ 2.

 

Op het moment is het spel beperkt in het spelen in de Middeleeuwen. Er zijn 8 spelers op een map van 100*100 squares. Op het moment zijn er 7 verschillende test screnarios om te spelen.

 

Het stelt vergeleken bij de echte civs niet veel voor (geen geld voor meer custom graphics en weinig coding skill/tijd) maar het is een leuk project om nieuwe dingen in te proberen. De laatste feature die ik er in heb gezet is een ai Generaal die voor jou de oorlog voert. Je activeerd deze door een toets in te drukken. Er zit een fast forward in die functie en een break als je ziet dat je in moet grijpen. Het enige wat je hoeft je doen is ingrijpen en units bouwen en kijken hoe je rijk zich uitbreidt. Dit is echter maar een optie en ik ben het nog aan het uitbreiden/testen.

 

Als je het spel een keer wil zien dan kun je zoeken op www.blitzcoder.com naar het spel kings and knights.(in de strategy sectie in de showcase) Mischien heb je het wel eens eerder gezien op het apolyton forum in de alternative civs forum.

 

Als je het even mocht willen spelen lees dan de help (F1) voor alle mogenlijkheden.

 

Tips, bugs of feedback, laat het weten

 

Greetz - Nebula

Nebula, wel ff laten weten hoe die game dan heet, kan hem daar niet vinden zonder al te veel moeite te moeten doen. (moet wel zeggen dat civ alleen me al tijd genoeg kost, maar ok, ik zal me de moeite getroosten om je helemaal onderuit te halen met commentaar. :twisted:

 

 

stond er wel in hoor

Oops, had ff dat Kings and Knights niet gelezen. (Clint ziet het donker in) :oops:

Zal ik ook mijn best doen om de nodige afbr… opbouwende kritiek te leveren. Vraagje vooraf: kan je het hele spel op auto zetten? Scheelt een hoop tijd en een huwelijk… :wink:

Huwelijk? Tijd? Bestaat die combi dan?? :wink:

op planeet red blijkbaar wel :rofl:

lol :rofl: