Difficulty level

Ik MOET helemaal niks en ik vind dat JIJ ongelijk hebt :laughing: :stuck_out_tongue:

 

Ik zeg overigens niet dat ik nooit ruil, ik doe het alleen zo min mogelijk. In jouw geval met 8 beschavingen komt iedereen elkaar sneller tegen, dus daar ligt het weer anders, ben ik met je eens. Er bestaat geen eenzijdige tactiek, alles is afhankelijk van je beginopzet in mijn optiek.

  1. Ik geef altijd mijn ongelijk toe en in deze heb ik GELIJK

  2. 3 civs op deity is makkelijker dan 8 op emperor ins ommige opzichten

  3. je MOET wel ruilen. Iedereen komt wel iemand tegen en als die dan de tweede tegenkomt is het netwerk zo rond. Je MOET ruilen wat je hebt. Terughouden is ONZIN

  4. Je beginopzet heb ik in ander forum op gereageerd

 

Begin daar nu dan maar mee :stuck_out_tongue:

 

  1. 3 civs op deity is makkelijker dan 8 op emperor ins ommige opzichten

 

Of moeilijker in andere opzichten. Je geeft je tegenstanders nl. ook de mogelijkheid om snel zeer groot te worden. Mijn ervaring leert dat het niet veel uitmaakt. Zoals eerder gezegd, “elk nadeel hep zijn voordeel en vice versa”.

 

  1. je MOET wel ruilen. Iedereen komt wel iemand tegen en als die dan de tweede tegenkomt is het netwerk zo rond. Je MOET ruilen wat je hebt. Terughouden is ONZIN

 

Gedeeltelijk mee eens. Ja in een later stadium, nee in het begin, simpelweg omdat dan de kans groot is dat niet iedereen iemand direct tegenkomt (4 spelers remember). Verder is het zo dat ik pas iets ga aanbieden als ik de Great Library aan het benutten ben. Doe ik dat eerder is er een erg grote kans dat iemand dat kloteding voor mijn neus bouwt. (Zo zie je maar weer, geen standaardtactiek is waar)

 

  1. Je beginopzet heb ik in ander forum op gereageerd

Klopt, met minder civs is het netwerk minder snel rond, maar AI gaat er rap op uit met bootjes. En ze weten waar ze wel en niet kunnen enden met de turn. Dus toch best snel. Als je wilt wachten tot de GL je techs oplevert… da kan, maar hier moet je ERG mee opletten. Als zij met hun bonusses dingen onderzoeken die jij al had en niet wilde ruilen, boot je je die door de neus. Dan heb je niks aan je GL free techs.

 

Met minder civs kun je zelf ook sneller groot worden dus dat heft op.

Jawel, maar met meerdere beschavingen kun je ook sneller allianties sluiten/traden en zitten er meestal ook wel wat zwakkere broeders tussen die je met gemak in de pan hakt. Ik blijf erbij dat het allemaal niet makkelijker of moeilijker wordt. Je moet echter wel, afhankelijk van je beginopzet, je tactiek aanpassen.

-allianties zijn klote in de meeste gevallen. Allen bij uitlokken doe ik dat.

-traden zeg je… dat zeg ik al de hele tijd, toch?

-let op met een easy conquer van een zwakkere broeder. Je verzwakt jezelf en hindert je vooruitgang. als ie zo zwak is, omet je hem ff laten voor wat ie is. anders zien de sterke AI jou straks als de zwakke broeder.

Ik ga alleen allianties aan als ik al in oorlog ben. En ik zeg niet dat ik nooit trade voor de zesendertigste keer :stuck_out_tongue: Ik ben er alleen niet zo scheutig mee (behalve met mijn luxuries).

Dat zou je wel moeten zijn, dat scheutige. als AI 1 dezelfde tech als jij ontdekt en hij ruilt deze met alle civs, loop JIJ de boel mis. als je dit volhoudt op deity, kun je het SHAKEN!

Zucht <_

sigh Snap je het eindelijk? Geef nou gewoon toe dat je MOET traden. De AI heeft al bonussen. Met slim traden blijf je bij, met achterhouden van dingen die jij denkt dat ze nieuw zijn, naai je jezelf want je zit buiten het trade-netwerk! Op deity kun je niet zonder, demi-god en emperor is het ook raadzaam…

MiChello heeft altijd gelijk en MiChello zegt dat traden heel tactisch kan zijn. MiChello heeft gesproken. Punt.

Klopt, het KAN tactisch goed zijn.

We gaan niet weer oude (voor mij en clint oud) dingen oprakelen… dus: idd kan…

meestal wel, vooral op hogere levels, opletten met GL, maar ook dan niet te terughoudend zijn

 

oops, heb ik het toch een beetje gedaan

En als je taktisch kan zijn dan ben je dat ook, anders speel je met een rare afwijkende mentaliteit

Ok, we zijn het dus met z’n allen eens. :wink:

Ik ben wel tactisch (denk ik) dus heb je rare afwijkende metnaliteit niet, maar mijn dokter heeft het wel vaak over een strange mental illness… :roll_eyes:

 

vergeef ons sommige posts, we zijn toe aan geouwehoer… :laughing:

Ik vergeef, maar vergeet nimmer

wel, je was bijvvorbeeld al vergeten dat clint en niet ik het verhaaltje over de drie cavalry en de archer had gepost…

Ik zei niet dat ik dingen nooit door elkaar haalde

toche?