Difficulty level

Welk difficulty level speelt iedereen op?

 

 

Ik zal beginnen:

Ik speel meestal op deity, some een stapje omlaag naar Demi-God en soms een stapje omhoog naar SID

 

jullie?

Ik speel meestal op monarch, misschien dat ik over een maandje of zo een stapje hoger ga.

Ik speel nog op warlord (erg he). Ik speelde civ2 op prince, dus 1 van de eerste dingen die ik deed in civ3 was op regent spelen maar toen werd ik eh…in de pan gehakt.

 

maar goed warlord wordt eiglijk net iets te makkelijk dus ga op regent spelen.

Tegenwoordig altijd deity of demi god.

:o:o:o

 

wow

 

ik ben net begonnen met een spel op regent en het…gaat. er is 1 civilization die ik heb ontmoet die in science verder is dan mij, niet zo heel veel verder meer na de laatste oorlog :stuck_out_tongue: . Maar goed, dat heb ik altijd op regent! Ik ga vaak langzamer in mijn science dan de computerplayers, erg irritant. Of is dit normaal?

Misschien moet je je tax-rate eens aanpassen…

Op nog hogere levels (emperor en hoger vooral) is het wel normaal. Daar moet je goed traden en dan blijf je wel bij

Yep, je moet er vanuit gaan dat op de hogere levels je achterstand aanzienlijk is. Het zal echt de eerste keer niet zijn dat ik met een spearman ineens een battleship voorbij zie komen. :laughing: Maar dat maakt het wel steeds spannender. Ook heb ik het idee, maar dat kan ook toeval zijn (iemand?) dat je steeds moeilijker aan je resources kunt komen. Maar het is te doen. Sid wil ik binnenkort eens gaan proberen.

ik heb mijn sciencerate altijd maximaal, tot het break even punt, happiness op nul behalve als het niet anders kan. Ook bouw ik zo snel mogelijk libraries in AL mijn steden, maar goed...met wat ruilen kom je ook een heel eind.

Pa sop he, je kent het spreekwoord “van ruilen komt huilen”. Ik geef zo min mogelijk weg, behalve mijn luxuries. Never nooit van me lang zal ze leven een map. Met je luxuries heb je het voordeel dat ze daar negen van de tien keer behoorlijk wat voor terug willen geven en als er 20 beurten voorbij zijn gewoon weer lekker opnieuw doen. :sunglasses:

maar, aangezien jij op deity speelt, loop je dan niet vet achter en wordt je ongelooflijk in de pan gehakt??? aangezien ik dit op regent al heb…

In de beginjaren ben je behoorlijk de lul. Je moet op Deity ook echt zorgen voor veel attack units (tenminste zo werk ik) zodat je al op grote afstand oorlog kunt voeren. Daardoor blijft je ontwikkeling weliswaar achter, maar dat moet je later in de game goedmaken. De Great Library is altijd wel ok om te bouwen.

ik speel dus pas op regent en wat me heel erg opvalt zijn de ineens gigantische legers van de AI…meestal heb ik zelf niet echt een groot leger, dat ga ik altijd pas maken als de oorlog er is maar dat is een beetje laat heb ik nu door

Ligt eraan. Als je aan het exploren bent en de andere beschavingen kom je voorlopig niet tegen bouw dan rustig je steden vol met improvements en wissel dit telkens af (settler/spearman/improvement/settler/spearman/improvement etc.)

 

Vervolgens direct military units bouwen zodra je de eerste beschaving tegenkomt. Ik kies er ook meestal voor om nog niet te gaan exploren verder dan rond mijn eigen steden totdat ik een stuk of 6 steden heb die aardig aan het groeien zijn. Als je daarna andere beschavingen tegenkomt die niet zo aardig voor je zijn, kun je lekker military stampen en dat toch blijven afwisselen met settlers aangezien je steden toch al alle improvements hebben.

ik denk dat jij op grotere mappen speelt dan ik. Ik speel op standard met 5 tegenstanders en dan kom ik ze redelijkj snel tegen

Klopt, altijd Huge en bij Deity met 3 tegenstanders op het moment.

om het nog wat ‘makkelijk’ te houden?

Zo kun je het bekijken, maar ik vind het spel gewoon leuker als je een paar hele grote machten tegenover elkaar hebt staan. Als je met een hoop spelers werkt, kun je er donder op zeggen dat je in no time oorlog hebt, zeker op dit level.

das ook weer waar

deity, huge map, 8 opponents

 

Vind het wel leuk dat er meer zijn. Exploren doe ik SNEL om goede lokaties te spotten en naarmijn mening is het ESSENTIEEL op hogere levels. Ruilen moet je WEL doen, want als je een tech hebt die de AI niet heeft (over de map heb je een beetje gelijk) moet je meteen ruilen tegen iedereen, anders krijgt de ene hem en ruilt die alles en mis je de goodies…