En, valt er iets op?

er is een tekentje bij gekomen

BUILD ARMY

bouwt hij straks dan 100 tanks voor je als je het nodig hebt

ik heb nog nooit een gehad en zeker nog nooit een gevangen genomen

Die heb je al wel eerder gehad. Dit zijn die dingen waar we het eerder over hebben gehad: Military Great Leaders, die je kunt krijgen als een elite een gevecht wint. Je kunt hier twee dingen mee doen: Een gebouw of Small Wonder (geen Great Wonder) in de stad rushen, of een army maken. Zoals je ook units in boten laadt als de boot in de stad is, zo kun je ook units in het army laden. Maximaal 3, of 4 als je Pentagon hebt. Ze vechten dan samen en zijn eigenlijk een unit met VEEL meer leven. Ze kunnen ook meerdere keren aanvallen. Tegenstanders durven ze bijna niet aan te vallen.

 

De andere leadersoort die er is, is de Scientific Great Leader die je kunt krijgen als je als eerste een tech ontdekt. Hiermee kun je ook Great Wonders rushen en je kunt er een Age of Discovery (20 turns) mee starten in een stad (meer research output).

 

Volgens mij kun je leaders niet gevangennemen, maar ik heb dr nog nooit een gezien van een tegenstander, dus ik kan het mis hebben.

oke ik zal dit venomeen even stap voor stap uitleggen het begint zo

ik voer oorlog met de grieken verover steden met 10 riders tegelijk dus is de stad altijd voor mij op een gegeven moment verover ik een stad die trek je binnen en krijgt dan de werkers met hun handen omhoog en op de knieen als die kniperen zet ik ze meteen aan het werk daar tussen zat deze buitenlander

het is niet een leader want daar kun je wonders enzo met awezeren en dat is dit niet

dus zou het en milkitare leader moeten zijn maar heb hem nog nooit gehad en gebruikt wel die andere leader

Als je hiermee een army kunt maken is het een MILITARY GREAT LEADER. Punt. GEEN Scientific Great Leader. Je weet zeker dat het niet voortgekomen is uit een gevecht? Dan heb je hem veroverd, maar dat geloof ik niet. Ten eerste niet dat dat kan. Ten tweede ken ik alle namen denk ik wel van Griekse MGL’s en die je noemde is er geen van. Ten derde speel je met de Chinese en de naam klinkt Chinees.

 

Conclusie: Het is een leader, voortgekomen uit een gevecht van een elite rider. Klik met je RECHTERmuisknop een op je stapel riders. Er staat er hier waarschijnlijk een tussen met een sterretje achter zijn naam. Ook heb je de optie gehad om hem een andere naam te geven (de unit, niet de leader).

ja inderdaad je hebt gelijk de naam klonk ook sinees en geen grieks en ik heb de stad ingenomen en toen had ik hem opeens ik heb de stad met riders verovert dus dat kan ook

er was inderdaad een rider die ik van naam kon veranderen maar ik dacht dat ik fout geklikt had of zo en heb het dus niet gedaan [ dom van me of een fout ]

ik wist echt niet wat ik er mee moest

ik ga meteen kijken naar dat sterretje

wat gebeurt er eigenlijk met dat ding als ik hem gebruik en kun je ze vaker krijgen

en wat doe ik met die rider met dat kruisje ik heb hem gevonden kan ik er nog wat bijzonders mee

Uitleg over leaders:

 

Soorten

Military Great Leader (MGL)

Scientific Great Leader (SGL)

 

Hoe krijg je ze

MGL: Als een elite die nog geen MGL heeft geleverd een gevecht wint, is er een kans op een MGL. Kans is groter voor Militaristic civs en de kans wordt groter als je Heroic Epic hebt gebouwd.

SGL: Als je een tech als eerste ontdekt, is er een kans op een SGL. De kans is groter voor Scientific civs.

 

Wat verhindert ze

Een MGL kun je NIET krijgen als je al een MGL of een SGL hebt. Een SGL kun je altijd krijgen.

 

Wat kun je ermee

MGL: Hurryen van alle improvements en Small Wonders. Army maken.

SGL: Hurryen van alle improvements, Small en Great Wonders. Age of discovery initi?ren (meer science output voor 20 turns (125%)).

snap het helemaal bedankt voor de uit leg

dus een militaair maakt niet even snel een groot leger voor je maar alles wat je aan het bouwen bent maakt hij in 1 keer klaar bijvoorbeeld

MGL maakt alles behalve Great Wonders en units. Wel een army, waar je weer units in kunt stoppen.

als ik straks aan de irakezen toeben zal ik hem eens proberen zien wat er gebeurt dat van die andere weet ik wel ben benieuwd

hij maakt wel een army maar geen units wat voor leger krijg je dan of zie ik het wer verkeerd

Zoals je ook units in een schip kunt laden als dit schip net als de units in de stad is, zo kun je ook units in een army laden. 3 of 4, afhankelijk of je Pentagon hebt gebouwd. Dan heb je een unit met bijvoorbeeld 15 hit points (die groene, oranje of rode balkjes naast de unit), en die zijn ERG handig.

dus het is een soort bakje waar je meer units in kunnen en dan heb je meer power met die units maar je hebt er maar 1 of kun je meer krijgen

Je kunt het inderdaad zien als een bakje. Alleen, units die je er eenmaal in stopt, kunnen er niet meer uit en je kunt ze niet upgraden. Ze kunnen wel promoveren, maar geen leaders meer genereren. Ik zou sowieso de unit die de leader voortbrengt in het army stoppen.

 

Iedere keer dat je een MGL krijgt, kun je er een army van maken. Als je een keer wint met een army, komen er een paar Small Wonders beschikbaar (Heroic Epic en Military Academy). Die eerste zorgt ervoor dat je sneller leaders krijgt en de stad waarin je de tweede bouwt, kan armies als unit bouwen. Pentagon kun je bouwen als je drie armies hebt.

dit is een hele niuwe optie voor mij nog nooit van gehoord mar wel heel erg interessant moet ik die leaders en die rider in de stad laten waar ze gebouwd zijn want ik heb ze namelijk in veilig heid gebracht omdat ze dicht bij de vijand stonden en de oorlog 300 jaar duurde dacht ik maar naar de hooftstad met die lui

ik ga dit straks zeker eens uitproberen als ik de egiptoes ga verslaan maar ik wacht nog even op mijn tanks [ vind ik leuker ] ik heb al kruizers dus ben op weg

je hebt het maar druk met mij komt het wel goed met je studie

Komt wel goed met de studie ja. :laughing:

 

De leader MOET naar een stad, maakt niet uit welke, om een army te kunnen maken. Daarna kun je overal units erin stoppen. De unit moet dan op dezelfde tile staan als het army en als de unit actief is, kun je hem ‘inladen’.

ik probveer het je hoord wel hoe het afloopt

of het slaagt of een deseptie word

begin maar teduimen

Het slaagt, geloof me. Ik kan me geen oorlogen meer voorstellen zonder artillery en armies.

ik geloof je

Gebruik je die trouwens, catapults, trebuchets, cannons, artillery? Is erg handig om units te verzwakken en dan makkelijk te verslaan. Zo verlies je zelf bijna geen units. Zijn bijna onmisbaar op hogere levels met veel oorlogen, waarin je zelf aanvalt. Ze zijn ook defensief goed, want ze vuren voordat de vijandelijke unit aanvalt en soms heeft deze daar schade van. Dus je verdedigers winnen ook eerder.

NEE

ik ging er van uit dat je gewoon de sterkste unit moet hebben zo als een ridder op paard in plaats van lopend

een tank in plaats van een artiler of soldaat

een icb of zo in plaats van zo n klein zielig raketje

een batleschip in plaats van een kruizer enzovoort

dus mijn swaarste soldaat mijn zwaarste tank mijn zwaarste schip en zwaarste raket als ik dit heb ga ik mijn vijand verpulveren

zolang wacht ik altijd snap [ zal wel fout wezen ]

nooit in het leger gezeten he

VOORGOED ONGESCHIKT VERKLAARD

Op lagere levels werkt dat inderdaad prima. Maar op hogere levels zit de rest qua tech niet ver achter je, dus kun je niet meer met tanks riflemen gaan vernietigen. Daar staat infantry, mech. infantry, etc… Artillery eerst en dan de restjes opvegen. Ik vorm altijd een legertje van 100 artillery en een hoop andere units en armies en ga dan pas veroveren.