Europese Grondwet

Wat gaan jullie morgen stemmen??

ik ga nee stemmen.

 

overigens zelf een polletje gehouden. heb aan 50 mensen gevraagd wat ze gaan stemmen. 40 van deze mensen gingen stemmen. en 38 ging nee stemmen :o

 

dat kon dus wel eens een duidelijke uitslag worden dus.

Wat zijn je argumenten om tegen te stemmen?

ik stem nee

want als we ja stemmen kunnen we nooit meer oorlogje voeren tegen duitsland,frankrijk en spanje enzo als europa eenword is het een hele machtige tegenstander om tegen tevechten

als je dan bijv oorlog gaat voeren tegen de duitsers dan heb je gelijk heel europa op je nek

En waarom is dat slecht? Lijkt mij het beste als we inderdaad geen oorlog meer voeren. Heel anders dan in CIV dus… Oorlogen tussen westerse landen komen er niet meer. Ik begrijp je motivatie niet.

ik bekijk het van uit het oogpunt van civ

ik hou me eigenlijk niet met politiek bezig het levert toch niks op we zijn en blijven een heel klein landje met heel weinig zeggenschap het brengt ons niks

alleen maar dat er steeds meer landen bijkomen en die allemaal een inbreng hebben en wij steeds minder

ik vind dat het wel wat heeft van een wereld orde

heel veel landen verenigt bij elkaar en een ploegje mannen straks helemaal aan de top die het voor het zeggen krijgen en europa en een beetje van ons kent ons en een hoop politieke spelletjes en coruptie die dus ook ons kleine landje besturen zonder dat we nog iets tezeggen hebbben

Vanuiy CIV oogpunt, beetje vreemd om zo te stemmen, maar ok. Ik denk dat het wel meevalt met het feit dat anderen ons land gaan besturen. Ik ben niet voor en ik ben niet tegen, maar ik vind het een beetje hypocriet dat we met zijn allen al jaren bezig zijn met een Europese Unie en dat we nu als opeens een stukje onterecht sentiment mee gaat spelen, we op onze achterste poten staan.

oke ieder zijn eigen mening

ik zal het proberen uit teleggen

bijvoorbeeld : neem mijn mooie friesland maar eens

het is een provincie met heel veel eigen dingen zo als bepaalde sporten gebruiken en taal

wij zijn maar klein maar onze taal is erg belangrijk voor ons vroeger werd er niet anders gepraat en les geven in het fries

maar we worden steeds verder weg geschoven het fries word natuurlijk nog veel gesproken maar het les geven in onze taal word steeds beperkter en de scholen in de grotere steden geven het niet eens meer om dat er geen geld voor is en aangezien dit uit het grote DEN HAAG moet komen dus het fries dreigt teverdwijnen en de hollanders willen maar 1 ding van ons friezen dat is de elfstedentocht

nu is friesland een provincie als nederland en ook de rest van de landen zich verenigen in een staat krijg je het zelfde nederland zal een provincie worden van het grote europa

aangezien nederland maar een klein landje is heeft het heel weinig tevertellen bij de grote landen en zal het op den duur onder sneeuwen snap je

oja als het bijna kleinste land van europa betalen we wel het meest aan brussel en ook dat is niet juist

ik hoop dat je mijn redenering snapt

Wat jij nu zegt is inderdaad ??n van mijn redenen dat ik gedeeltelijk tegen ben. Maar een compleet verlies van identiteit zie ik niet in het verschiet liggen bij een dergelijke grote unie. Dan kan toch niet alles uniform zijn. Het zal misschien iets naar elkaar toe trekken, dat wel. Kijk maar naar China, dat is ook ??n entiteit, maar er blijven vele subculturen en dialecten overeind.

 

Dat over dat we te veel bijdragen is ook waar, dat moet omlaag.

en dan nog iets

de werkeloos heid

ik zal niet de schuld geven aan de buitenlanders want we halen ze zelf hier en ze doen werk wat wij niet willen

maar als ze het pensieon verlagen dus 56 jaar bijvoorbeeld dan kunnen werkelosen die plaats in nemen

zo ook de twee verdieners ze verdienen dubbel en wij moeten de kinderopvang mede betalen als van zo`n stel nu ieder de minst betaalde baan opgeeft kunnen daar werkelosen voor in de plaats

en opgelost is de werkeloosheid

Dat is vrij kort door de bocht, met name over de tweeverdieners. Ten eerste is het voor beginners onmogelijk om op een andere manier een goede hypotheek af te sluiten en ten tweede betalen de tweeverdieners ook twee maal inkomstenbelasting.

oke met je eens

maar mijn moeder had een klein eigen huisje en moest dat verkopen omdat het teveel werd en woont nu in een flatje

voor de euro was het huisje 75.000 gulden waard

mijn moeder heeft het 1 jaar na invoering van de euro dus verkocht en het huisje was in 1 jaar 75.000 euro waard dat is meer dan een verdubbeling in prijs na de euro

dus wat heeft europa ons nu eigenlijk opgeleverd

1 dat alles duurder is geworden

2 meer werkeloosheid

3 pensioen en vut omhoog dus die moeten langer werken en daar inplaats komen er geen plaats vrij voor jongeren

4 ons land word overspeold met verkeerde [lees criminele ] asielzoekers die een asiel niet verdienen

5 ziekenfonds eigenbijdrage : ik wist vorig jaar al dat ik mijn eigenbijdrage niet terug zou krijgen

waarom ::::: omdat ik geboren ben gewoon omdat ik geboren ben met een ziekte die niet te genezen is en elk jaar in het ziekenhuis moet worden behandeld daarom weet ik dat ik zolang dat ik leef nooit en tenimmer mijn eigenbijdrage terug kan krijgen

zo ook met andere mensen zoals ik [ gehandikapten en cronisch zieken ] wij hebben er niet om gevaagd om zo worden geboren en daar worden wij omgestraft

 

begrijp je het een beetje

 

Mee eens, maar dat verandert niet meer, of de Europese Grondwet er komt of niet.

 

 

Slechts gedeeltelijk t.g.v. de Europese eenwording. Economisch mindere jaren ervaren we ook zonder directe invloeden van de EU.

 

 

Dat is geen gevolg van de Europese eenwording, maar ik ben het wel helemaal met je eens over dit onderwerp. Kan uren doorgaan over onterechte AOW-gaten, pensioensgerelateerde korting op AOW etc…

 

 

Klopt, maar dat is zonder Europa als ??n ook zo. Gezien het feit dat we tot de tolerantste landen behoren op dat gebied is een internationale EU-regulering op dat gebied misschien zelfs wel gunstig.

 

 

Helemaal mee eens. Voorbeeldje: mijn zus heeft ADHD. Ritalin is een medicijn hiervoor, wat regelmatig over de dag verspreid ingenomen moet worden en wordt vergoed (helemaal of gedeeltelijk). Concerta is een ander middel dat veel beter werkt, maar ??n keer per dag ingenomen hoeft te worden en er zijn nog meer voordelen. En wat denk je: wordt niet vergoed, moet een eigen bijdrage voor komen. Kun je wel via belastingen gedeeltelijk terug krijgen, maar dergelijke omwegen maken het voor de burger niet makkelijker.

oke

maar wat ze hier in den haag doen , doen ze in brussel ook het is een kliek die alleeen aan zich zelf denken

in den haag zit een kliekje om de tafel te beslissen zonder ons te vragen

in brussel zit een kliekje om de tafel te beslissen zonder ons te vragen

dus het maakt niks uit wie of wat ze doen het toch

gisteravond barend en van dorp gezien die man uiit urk

hij zei na de tweede wereld oorlog bouwde urk de mooiste en modernste vissersvloot op en in 10 jaar heeft brussel hem bijna vernietigt

den haag is arogant laat veeel teveel toe

ze willen alleeen maaar het beste van europa zijn daarom betalen we meer we zijn kwa miljeu veel verder dan de rest van europa en nog maken ze het strenger en nog meer regels en nog meer

volgens mij snappen ze het zelf ook niet meer maar toch kruipen ze brussel nog meer in de kont

en nu hebben ze perongeluk een reverrendum gehouden [ als ze de uitslag hadden geweten hadden ze het nooit gedaan ] [ o wat hebben ze hier spijt van ]

en eindelijk komt het volk in opstand

en ze lullen nu niet anders dan dat de nederlanders niet goed zijn voorgelicht

[ bullshit sorry ] de nederlanders hebben genoeg van den haag en brussel en hun regeltjes

even over die medicijnen

je krijgt bij de belasting alleeen medicijnen geld terug als het +_ 1500 euro per jaar is dus weinig kans

ik ben cronisch ziek gebruik dus medicijnen

mijn vrouw is hartpatient gebruik dus medicijnen

mijn zoon heeft adhd en zit op speciaal onderwijs en heeft astronautevoeding want hij kan niet groeien van wege de drukte

zelfs wij komen niet op 1500 euro dus hier mee grijpen wij naast het visje

net als die no claim van het zieken fonds

dus ik denk niet dat je zus het vergoed krijgt

Gebruikt je zoon Ritalin? Ik ben geen dokter, maar bij mijn zus heb ik grote verschillen gezien toen ze overstapte op Concerta. Ik geloof dat ze hiervoor 1200 per jaar kwijt is. Das een boel geld, maar als je daarmee net over de grens komt, is het misschien de moeite waard. Gezondheid moet je in principe nooit op een weegschaal leggen tegenover geld, maar je zou er eens over kunnen denken.

he vriend

ja misschien heb je wel gelijk maar hij gebruikte eerst dipiperon en dat hielp niet en nu heeft hij ritalin en daar is hij wel wat rustiger van geworden hij heeft het nog niet zolang dus we moeten eerst maar even afwachten op de lange duur

eerst kreeg hij niks en iedereen riep niks aan de hand het zit in de leeftijd terwijl de juf opbelde of wij hem smorgens niet thuis wouden houden want hij was niet tegebruiken

hij kreeg ook leer achterstand en de school riep niks aan de hand beetje bij les en het is zo klaar we kunnen hem hier wel begelijden tot groep 7 a 8

dus kregen we geen steun van hun

nu zit hij eindelijk na 5 jaar discuseren op de swing dat is een soort schooltje met dag opvang en proberen ze zijn achterstand van 3 jaar wat op tekrikken en na de zomer gaat hij eindelijk naar speciaal onderwijs hij is dan 9 jaar het heeft ons dus 6 jaar geduurd voor ze hun ongelijk durfden toe tegeven

als die ritalin straks niet meer werkt kunnen we dat andere middel proberen maar we willen eerst dit afwachten

Dat is inderdaad het probleem met ADHD. Vele dokters willen er niet echt in geloven. Mijn zus heeft psychologische hulp gehad en werd bestempeld als een zogenaamd ‘borderline’ geval. Ze was thuis af en toe ook zo onhandelbaar dat we eens aan dagopname hebben moeten denken. We zijn toen zelf bij de dokter gekomen met ADHD. Deze heeft daar toen wat ongelovig op gereageerd, maar die beschrijvingen van ADHD die wij lazen, dat WAS mijn zus, alles klopte. Met Ritalin merkten we een grote verbetering, maar zorgvuldige inname en dergelijke zijn wel belangrijk. Ik weet niet meer precies wat de grootste reden was dat ze overgestapt is op een ander medicijn. Concerta werd al langer gebruikt in Amerika, maar wordt hier nog niet vergoed. Het is wel een ideaal middel, in ieder geval voor mijn zus met haar ongeregeld ‘showbizz’ leventje. Een pil per dag, dat kon ze bijna niet fout doen.

ja lijkt mij een goed middel toe misschien in de toekomst nog wel eens geschikt voor mijn jonge

je zei ook :

Gezondheid moet je in principe nooit op een weegschaal leggen tegenover geld, maar je zou er eens over kunnen denken.

je zei dat dat middel 1200 euro in het jaar kost

nou heb ik een WAO uitkering van 1100 euro per jaar gezien van 4 personen

hou niks over

hoe moet ik dan 100 euro in de maand reserveren voor het medicijn

maar goed zolang we hem in een strak schema houden en duizend keer moeten herhalen dat hij iets moet doen gaat het allemaal wel

wij zijn hier wel wat gewend in huize de jong

altijd blijven lachen

Dat is inderdaad een lastig parket. Daarom is het ook onzin dat het middel niet vergoed wordt door het ziekenfonds. Financieel gezien loopt het allemaal scheef in Den Haag.

juist

nu zijn we waar we wezen willen

zo scheef als het loopt in den haag zo loopt het ook in brussel

alle landen willen gelijk wezen in europa maar geen land wil zich geheel aanpassen paar dingen

het ziekte systeem is in geen een land het zelfde

het rechts systeem niet

vrouwen geen zelfde rechten

lonen niet het zelfde

die [ oostblok landen ] leunen op brussel willen de poen maar geven de burgers niet de zelfde rechten omdat die landen bijvoorbeeld het loon heel laag is word er meer uitbesteed naar die landen en krijgen wij de werkeloosheid en worden onze systemen onbetaalbaar

als ze mee willen doen aan en in europa moet het hele kliekje op 1 lijn gaan staan

geen land boven de andere verheven en allemaal inleveren en toegeven

hoe lijkt dit ?