Fatale foutmelding door de muziek

Hey. Ik heb net Conquests gekocht maar als het speelveld laadt dan zegt hij aan het einde van de laadbalk dat hij ‘sounds\build\ancient\AncECFull.mp3’ niet kan vinden en hij sluit meteen af.

 

Ik heb ook nog gewoon verder gespeeld zonder muziek maar dan sluit hij weer af omdat hij weer een mp3tje niet kan vinden.

Ik heb gekeken in deze map en die mp3 bestaat inderdaad niet.

Wel bestaan er wat gelijksoortige mp3tjes zonder ‘Full’ in de naam.

 

Ik heb hem opnieuw ge?nstalleerd, gerepaired en zelfs op een andere computer ge?nstalleerd maar tevergeefs…

 

Hij is absoluut niet beschadigd trouwens. Tenminste absoluut niet zichtbaar.

 

Ik zit onder een P4 2,4mhz, 128Mb geheugen met Windows XP

en ook een Celeron 1 600mhz, 128Mb geheugen met Windows XPWindows XP, 600mhz

 

weet iemand wat ik moet doen? bedankt

heb je wel eerst de originele civ 3 ge?nstaleerd? Het kan zijn dat die bestanden niet kloppen om de een of andere reden…

Als k het zo lees denk ik dat je voor een andere cd-rom moet gaan, het feit dat je op een andere computer dezelfde foutmelding krijg is op zich wel een aanwijzing dat het niet aan de configuratie ligt van de PC.

 

Volgens mij kun je Conquest niet installeren zonder een Civ install. Het kan nauurlijk wel zijn dat je een illegale versie van CIv III geinstalleerd hebt... dan kan ik er ook weinig aan doen.. :cry:

Probeer eens de gehele cd te kopieren naar je hdd, en vanuit daar de install doen. Schakel ook alle eventuele cd-rom emulators uit, deze emuleren nog wel eens de no-cd checks zoals SafeDisc, maar originele spelen kunnen door deze emulatie nog wel eens vreemd gedrag vertonen. Schakel tijdens de installatie eventuele virusscanners uit en installeer de laatste versie van DirectX.

Ik ga met Venzent mee, aangezien ik soortgelijke problemen heb gehad in het verleden en het op die manier heb opgelost.

FF een vraagje…wat zijn cd-rom emulators?

Met cd-emulators emuleer je een cd-speler :roll_eyes:

Je kan virtuele cd-spelers instellen, je systeem denkt dat je dan bijv. 5 cd-spelers hebt. Je kan een image maken van een cd (of downloaden van internet), je ziet ze vaak als .bin of .iso bestanden. Vervolgens “plaats” je deze image in je virtuele cd-speler en viola, je hebt een virtuele cd. Dit heeft als voordeel dat de image imgelzen wordt vanaf je harde schijf, dus is 20-30 maal sneller dan een cd-speler, je hoeft geen cd’s te wisselen als je dat zou moeten met het wisselen van spelletjes. Indien je download met Kazaa of een andere P2P proggie, kan je op die manier je iso of bin testen voordat je hem op cd brandt. Ikzef brand ze nooit, maar gebruik altijd de image-bestanden. Een veel gebruikte en gratis emulator is Deamon-tools…je kan hier de laatste versie downloaden

Ok, bedankt voor de info!

emulaters worden vooral gebruikt door mensen die games rippen of weigeren het origineel te kopen…mensen die alles doen wat niet mag dus :stuck_out_tongue: