forten, watchtowers, barricades etc

Tot nu toe gebruikte ik forten alleen voor velden met belangrijke resources en luxuries, waar ik geen stad in de buurt kon bouwen. Verder maakte ik er geen gebruik van. Nu kent conquests de knight templars (en legionaires) die forten kunnen bouwen. Op die manier kun je eenvoudiger forten bouwen in vijandig terrein.

 

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Wat ik mij ook afvraag is in welke mate watchtowers nuttig zijn. In ‘play the world’ gebruikte ik alleen radartorens, om de defense strength van mijn units te vergroten, maar die moeten dan allemaal weer verdedigd worden, wat ten koste gaat van mijn military units.

 

Kortom, wie maakt er gebruik van deze ‘worker actions’ en wat zijn de ervaringen.

 

Guido

Watchtowers gebruik ik nooit. Forten e Baricades daarentegen regelmatig. Deze zijn extreem bruikbaar om je rijk hermetisch af te sluiten. Fortewn in vijandig terein bouwen heeft weinig zin, aangezien die krengen uiteindelijk in de comp’s handen zullen vallen en daar schiet je niets mee op.

In ECHT vijandig terrein hoeft dat niet he. Daar gooi je een partij units op waar je akelig van wordt. De AI is niet zo goed met artillery, dis dat hou je wel eventjes uit. Kun je lekker pillagen en kloten

hmm, is wel erg kostbaar en niet altijd even tactisch, kan wel handig zijn om de aandacht van je main focus af te leiden.

kan ONGELOFELIJK handig zijn. Moet je op die manier maar eens alles rond de capital van je vijand blijven pillagen… Dan kan die het VERGETEN

Ik denk dat het ligt aan je stijl van spelen, ik geef de voorkeur aan een massa offensief en dan in een keer doorstoten naar de capital, moet je wel op zijn minst cavalry hebben natuurlijk.

En je moet niet al te lang de tijd nemen of veel luxs hebben. Plus je moet hordes workers gebruiken om door te knallen.

 

Maar moet je maar eens proberen: capital van de ander compleet afsluiten. Alle roads weg… Alle trade van hun met andere civs is weg, capital verliest pops, productie… Is een killer techniek

zal ik doen, maar heb eerst een scenario te maken