GAME I: POP QUIZ, hot shot...

Ik stel een vraag, degene met het goede antwoord stelt een nieuwe. Degene die daar weer het goede antwoord op post, selt de volgende, etc…

 

VRAAG: Ik heb een net geplukte komkommer van 100 gram. Stel: zulke komkommers bestaan voor 99% uit water. Ik leg deze komkommer in de zon en na een tijdje bestaat deze voor 98% uit water. Hoe zwaar is mijn komkommer nu?

Hmm, als 99% van de komkommer water is, dan is 99 gram ook water. En 1 gram is iets overige. Als vervolgens 2 procent overige wordt doordat er water uit de komkommer gaat, en dat gewicht blijft 1 gram dan is 1% dus een halve gram, en 100% 50 gram. Kortom de komkommer weegt nog maar 50 gram.

Precies, simpel toch? Je wilt niet weten hoeveel mensen meteen 98 schreeuwen…

 

Jouw vraag?

Oke, ik ga voor de historische vraagstelling. Wanneer, tot op de minuut exact begon officieel de 2e Wereld Oorlog, en waar blijkt dat uit (citaat).

3 september verklaarden de Britten en de Fransen de oorlog volgens mij, maar minuten :roll_eyes:

Beetje specifieke vraag, hebje geen hint?

 

edit: owyeah, kom op met die hint, ik bedenk me net weer een coole…

Oke, 3 september verklaarden Engeland en Frankrijd Duitsland de oorlog, maar dat is niet het begin van de oorlog. En met het citaat doel ik op een radiospeech. Als je de speech weet dan weet je het antwoord.

ps. er worden 2 verschillende tijdstippen gegeven zover ik kan vinden, maar er is er maar een goed

1 sept viel duitsland polen binnen, maar of je dat bedoeld… ik denk het niet, minuten kan ik niet vinden, ik heb google geprobeerd, maar het is me niet gelukt.

Ik bedoel wel 1 september :roll_eyes: nu nog vinden hoe laat. Hint, het was een speech waarin Hitler verklaarde waarom hij Polen was binnen gevallen

Ik dacht dat je de oorlogverklaring door de Allies bedoelde… Je bedoelt zeker de Obersalzberg speech (of zoiets)? ff opzoeken wanneer die was… Nee laat maar trouwens, was dat niet die van Hitler die zei dat hij Stalin wel lief vond?

Dacht eerder aan de wienerschnitzelrede :laughing:

Hitler gaf opdracht om een radiostation aan te vallen en daar gaf hij Polen de schuld van om bhem een reden tot aanval te verschafffen?

 

@ clint: oder das Bratwurstgeklummel

 

Bee, ff serieus, is het:

 

9:00 am, 1 september 1939 als engeland en frankrijk Duitsland een ultimatum stellen wat je bedoelt? Dat is de enige exacte tijd die ik vind… wwarschijnlijk niet… :cry:

Onder andere, maar ik heb nog steeds niet gevonden hoe laat, echt het is te vinden hoor :stuck_out_tongue:

see above

hij is wel erg moeilijk he :rofl:

Ja, vertel het ons maar…

Oke, ik zal het vertellen, maar wie moet de volgende vraag bedenken dan???

 

“Ab 5 uhr 45 wird zur?ck geschossen” sprak Hitler op 1 september 1939. :grinning:

Ik bheb wel een geinige, niet moeilijk, ik had hem zelf binnen de vijf minuten (weet geen preciezere tijd)

 

Ik heb een aantal euro’s, meer dan 20. Deze gooi ik omhoog en ik kijk niet hoe ze vallen. Ik ben geblinddoekt en kan ook geen relief voelen, want ik heb mijn vingertoppen eraf gesneden om mijn vreselijke misdaden te verbergen :stuck_out_tongue: .

 

Iemand zegt mij: er liggen 20 euro’s met kop omhoog. Nu moet ik groepen maken met evenveel euro’s met kop omhoog. Dit hoeft niet perse 10-10 te zijn, als jij 4 euro’s met kop omhoog om weet te draaien en je maakt er 8-8 van… best. De groepen hoeven ook niet even groot te zijn.

 

Maar, hoe doe ik dat?

Ik heb verschillende oplossingen.

  1. Je doet niet moeilijk en je neemt de blinddoek af. (staat nergens dat het niet mag)

  2. Je vraagt een voorbijganger jou te helpen. (staat ook nergens)

  3. Je rent de dief achterna die voor je neus je euro’s weg jat. (wie gooit er dan ook geld weg)

 

Ik heb een hekel aan dit soort raadsel, ben ik niet goed in :cry:

Mag het ook ??n groep zijn?? :laughing: