Gebruik van gouverneurs

Hallo Mensen,

 

Ben net nieuw hier, dus eerst ff voorstellen: Xternal is de naam en ben een beginnende CivIII speler met enige ervaring …

 

Maar nu de vraag: je hebt binnen CivIII de mogelijkheid om gebruik te maken van gouverneurs, waardoor je je kan concentreren op meer belangrijkere zaken (zoals oorlogvoeren …)

 

Feit is dat ik het eigenlijk nooit gebruik. Waarom? Ik vind dat ik toch te weinig controle op de productie kan uitvoeren. Gebruiken jullie het eigenlijk en waarom wel/niet? En zo ja, wat zijn dan de meest ideale instellingen?

nee ik gebruik ze niet vind het toch handiger/makkelijker om zelf te beslissen wat ik elke keer wil bouwen.

Meestal heb ik al vrij snel zo’n 40 a 50 steden want ik speel vaak PanGea met 3 andere civs :grinning: Maar vaak ben ik daardoor meer tijd kwijt aan het managen van al mijn steden dan aan het plunderen, moorden en brandschatten :laughing:

 

Ik overweeg er dus om er wel gebruik van gaan te maken, maar wat ik er tot nu toe van gezien heb heb ik er nog niet veel aan gehad. Dus is er iemand die het wel gebruikt en zo ja, wat voor mogelijkheden heb je er precies allemaal mee?

Yo, Welcome Xternal. Het enige waar ik het voor gebruik is managing citizens moods. Je voorkomt hiermee civil disorder. Nadeel is dat ze automatisch entertainers in je steden neerzetten, ten kosten van produktie. Dit is echter goed te volgen via F1. Als het te gek wordt kan je je luxuries rate aanpassen.

En een grote welkom van Clintje as well. Ik gebruik ze idd alleen om ze happy te houden. Standaard ingesteld voor alle steden “Manage Citizens Moods”, is soms wel lastig ja m.b.t. productie, maar long term helpt me dat toch wel. Geen civil disorder etc.

Ik gebruik ze alleen als ik alles onder controle heb over die stad laat ik alles(behalve productions) aan de gouveneurs over.

Hoe bedoel je alles ander controle??

Ja, hoe bedoel je dat :laughing:

Als me steden geen verzet heeft genoeg soldaten heeft en niet in de hongersnood zit. :roll_eyes:

Hm, dan kun je toch net zo goed vanaf het begin je gouverneur inzetten lijkt me. Ik weet ook niet alles, dus tips altijd welkom, maar wat doe je dan in het begin anders met je steden dan ze gelukkig zien te houden? Ik zet hem standaard op happy houden die hap en grijp alleen in om productie te vertragen van mijn Palace als dit te snel dreigt te gaan.

Op het begin heb je niet veel steden dus kan je het zelf comanderen, maar later als je rijk groot wordt of simpelweg moe wordt kan je hun goed gebruiken toch?

Jaha, dat klopt wel, maar dat kun je vanaf het begin ook al aardig doen bedoel ik.

Wat je wilt. Ik zeg alleen wat ik goed vind

Ik gebruik ze het meest om de city moods te managen. Voor productie gebruik ik ze nooit.