Gecompliceerdere techtree

Ik zou een gecompliceerdere tech tree willen. Je hebt nu al dat bijv iron als resource zichtbaar wordt na iron working, oil na refining. Maar het zou ook cool zijn IMO als je access zou moeten hebben naar een resource om verdere tehcs te ontdekken. Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat een civ die nog nooit olie gezien heeft wel kan leren hoe je er plastic tassies van kan maken…

maar dat is niet eerlijk! hoe vaak ik wel niet heb dat ik een nieuwe resource ontdek en dat dat in mijn hele rijk niet te vinden is! en dan zou ik niet verder kunnen?

Mee eens, maar het kan wel, je moet wel errug oppassen met wie je waar de resources geeft, en vervolgens er wel voor zorgen dat zo’n resource niet midden in een belangrijke ontwikkeling zit. (zoals nu bijvoorbeeld iron working geen probleem zou zijn, aangezien dat het einde van een reeks uitvindingen is.

Hint: TRADEN, eenmaal de resource gehad en je kunt verder. Dus als ze je daarna afknijpen, maakt dat niet zoveel uit. Er komt wel een probleem als je ver voorligt op anderen. Dan weten zij niet dat ze het hebben en kun jij het niet van hen krijgen… Das weer de wet van de remmende voorsprong dan. Op misschien kun je dan ruilen zoals vroeger met Afrika, heel sneaky…

Ik vind de techtre zowat het coolst uit het spel, maar aan verandering toe, hij is erg 1D…

Klinkt leuk die hint, om resources te krijgen doe ik dat nu natuurlijk ook wel. Alleen niet leuk als elke andere partij er maar ??n van heeft, zit je mooi met de gebakken peren (oh nee, da’s food :stuck_out_tongue: )

 

Nee, maar stel je voor dat je bijvoorbeeld saltpeter of olie niet hebt, niet kunt vinden en ook niet kunt traden, dan ga je toch wel errug achterblijven. Nogmaals, zolang je ervoor zorgt dat de techtree dan ook anders is opgebouwd zodat zo’n resource aan het einde van een tak hangt kan ik dat wel waarderen.

Wel eens gehoord van kunstmatige plastics die niet van olie worden gemaakt, of het jatten van techs? :stuck_out_tongue:

ik denk niet dat je op kunstmatige plastics zou komen zonder ooit de petrochemie in te zijn gedoken...

 

en jatten van een tech kan dan ook niet, da moeten ze dan ook regelen…

Ja, maar dan is het ook niet realistisch meer :stuck_out_tongue:

Ik rust mijn koffer :laughing:

Het is juist niet realisctisch als je techs kan jatten waarvan je niet weet wat het is, waarom, wanneer en zo… en dat het bestaat…

das beter dan IN je koffer rusten, krijg je kramp van :rofl:

En jij wilde beweren dat de sowjets zelf de atoombom hebben bedacht en niet de tech's van de engelsen hebben gejat :rofl:
Nee, maar ze wisten dat het bestond, daarom hebben ze da gejat... En de resources hadden ze zelf, dus ze konden het jatten...

Zie je, RL is het met me eens … :stuck_out_tongue:

Ok, realisme is leuk, maar dat wil dus zeggen dat als je als een “mindere” beschaving (politiek niet correct weet ik) speelt, je dan sowieso achterblijft, ergo, die kun je dan net zo goed skippen.

Helaas is de werkelijkheid oneerlijk. Als de werkelijkheid eerlijk was geweest waren wij nu het machtigste land ter wereld geweest ipv de vs :rofl:

tja, dan moet je zorgen dat die mindere beschaving niet je jouwe is…

Nee, daar heb je wel gelijk in. Maar als mindere beschaving haal je met traden de benodigde tech en dan de resource en daarna kun je door voor de volgende tech…

Wie niet met zijn tijd mee gaat zal worden uitgeroeid. Kijk maar naar de geschiedenis

Pardon? Er zijn nog beschavinkjes genoeg die het (met mij achter de knoppen :laughing: ) in Civ h??l wat beter doen dan in RL.

je hebt altijd uitzonderingen :rofl:

Ja, zo lust ik er nog wel een paar, maar ff on-topic, heb ik gelijk of wel?