Government types

Ff benieuwd. Ben altijd aan het klooien met de govts. Mijn voorkeur gaat in principiep uit naar Monarchy (tuurlijk goed voor mijn favo de Egypties) maar wat voor ervaringen zijn er met bijvoorbeeld Feudalism?

weinig eigenlijk…

 

communisme in warmongering, democracy in peace, soms rep/mon er tussenin.

 

 

feudalism moet ik me eens op storten

Heb net geswitched naar Feudalism omdat ik er eigenlijk ook geen ervaring mee heb, lijkt stabiel in oorlog.

 

Edit, toen ik terugswitche naar de game had ik overal starvation. Dacht ik eigenlijk ook al vanwege de beschrijving, maar het leek goed te gaan. Weer 6 beurten anarchy. K*T

Ik moet zeggen dat ik ook niet vaak van Feudalism gebruik heb gemaakt, maar wel af en toe gekeken heb naar de voordelen. Het werkt best handig als je al vroeg veel verspreide steden hebt.

Wanneer heb je dat? Op lagere levels kan dat wel met vroegere warmonger acties, maar verder…?

Verder zit ik altijd op monarchy totdat ik democatie uitvindt :laughing:

Ongeacht je beschaving?? Ik ben nl. ook nogal liefhebber van Monarchie, maar aangezien ik nu ook eens met wat andere beschavingen bezig ben ben ik ook wat aan het uitproberen.

niet ongeacht mijn beschaving, maar ik geef de voorkeur aan de Dutch dus :laughing:

volgens mij staat er in de civilopedia dat feudalism geen war weariness heeft.

nou ja, ik weet niet hoe ze het anders willen noemen als al je citizens ongelukkig worden na een tijdje oorlog.

 

heb het gebruikt maar naar mijn mening is monarchy handiger (geen war weariness :laughing: )

Nee, staat net dat dat w?l zo is.

War weariness in Feudalism is wel beperkt, dat wel.

maar dan kun je toch altijd nog beter monarchie hebben…

Tot op heden denk ik dat ik me daar maar bij aansluit.

Yep ik deel ook mee met Clint…

 

Als 1e de overstap naar Monarchy, maar als er een tijd van vrede blijft Republiek…

Maaar in War Time toch vaak Monarchy

 

Republiek War’s zijn wel uit te houde als je Universal Suffrage enz … hebt enzo maar toch blijft Monarchy aan 't begin 't beste :grinning: Vooral voor ons vaderland Nederland :laughing:

Voor echte complete oorlogen ooit Communisme/Fascisme geprobeerd? Ervaringen?

 

Communsime gaat me vaak goed af op huge maps…

Communisme werkt perfect voor grote oorlogen, maar ook als standaard voor hele grote maps werkt het prima. Op de forced labour na tenminste…

Met fascisme heb ik weinig ervaring