Binnen Conquests is er naar mijn mening een opdracht die units ook moeten kunnen uitvoeren: een patrol functie.
Je hebt hem nu ook wel, namelijk de explorer functie, maar die houdt op zodra je de hele wereld ontdenkt hebt. De patrol-fucntie zou je in het verlengde hiervan kunnen zien: je units blijven de wereld ‘ontdekken’, ook als er niks meer te ontdekken valt.
Ik speel nu een game (op Warlord niveau) met een Archipelago map, met drie beschavingen. Hierbij komt het op een sterke zeemacht aan, en ik beschik dan ook over een groot aantal battleships, cruisers, destroyers en onderzee?rs. Deze moet ik nu steeds handmatig (!) opdrachten geven om heen en weer te varen om vijandelijke schepen te onderscheppen, wat erg veel tijd kost. Is het niet gewoon handiger om ze op ‘patrol’ te zetten, zodat ze uit zichzelf de zee?n bevaren en je er gewoon geen omkijken meer naar hebt?
doe ALLES handmatig. De AI is dom en heeft bonussen nodig om de menselijk spelers bij te houden. PS, no offense, maar op Warlord is het tegenovergestelde waar en wordt de speler bevoordeeld.
De AI is dom en de PC zal echt niet slimmer zijn als hij jouw units opdrachten geeft. evenals automate workers en governors… ook kl0te. Ideaal met disorder, als je zelf managed heb je een extra turn voor de rellen komen. Kan je NET dat ene wonder opleveren…
Klopt. Maar het is ook zowat het belangrijkste in het spel. Mensen zijn er vaak te lui voor en dat kan ik me voorstellen, sommige beurten van mij duren uren. Maar doe het in ieder geval in het begin handmatig.