Happy Units

Wat betekent die ?smiley? achter de unit in Garrison/City Display?

dat betekend dat de lokale bevolking blij is met die unit(s) max 2 units de rest die in de stad is zullen ze niet om klagen maar zullen ze niet voor juichen.

Maakt het nog iets uit voor de locals als je juist die Units activeerd om zich elders op te gaan houden, of schuiven de smileys door naar de volgende (zelfde soort?)? :?:

dat maakt volgens mij niet uit.

Het hangt van je bestuursvorm af hoveel units een ‘content’ ventje 'happy’kunnen maken, of een ‘unhappy’ ‘content’

 

Bij anarchy: 0

despotism: 2

Monarchy: 3

Communism: 4

Republic: 1

Democracy: 1

 

Het gaat hier gewoon puur om het aantal militaire units in een stad (dus niet een settler of worker(of artillery))

 

Chris, bedoel je met in de stad dat ze daar ook moeten zijn? Ik heb nl. ergens gelezen dat dat niet meer het geval is in CIV III. (vroeger was het zo dat de units ook echt in de stad moesten staan)

ik weet het het zeker, want zodra ik een ‘happy’ makende unit uit een stad haal die maar net niet aan een revolt toe is, zit ik de volgende turn met de gebakken peren… :cry:

 

Dat moet je zelf toch ook wel eens meegemaakt hebben…

Wel als ik een stad over heb genomen d.m.v. KILL KILL KILL :twisted: maar dan wordt ook geadviseerd “strong garrison” te plaatsen. Verder niet hoor.

Clint, jij bedoeld de ondersteuning die je in CIV II als stad betaalde voor een unit. Hier wordt bedoeld military units met een attack factor van min. 1 die je kan plaatsen in een stad als Military Police. Elke unit maakt een unhappy citizen content. Dit werkt alleen in Despotism, Monarchy of Communism.

Klopt, maar dat is toch voor iedereen wel duidelijk of niet?? (zei ik toch)