Het grote nostalgie topic

Ja, daar zit ik overigens nog mee, de helikopter en de alpine troops, hoe die in het scenario te verwerken

vooral die alpines ja, das een goeie… Is daar niks van in modforum van CFC?

Zou je wel verwachten, moet ik eens kijken… :huh:

En gevonden?

 

check:

http://forums.civfanatics.com/showthread.p…ht=alpine+troop

ik heb er al een gevonden, zal wel ff opzoeken waar en dat posten, maar niet nu

:o

 

wow, ik heb dat scenario nooit uitgespeeld, ben ook niet zo goed in de civ games, maar het gaat om de lol

 

maar goed, nog ff over die filmpjes van advisors etc. die eruit zijn, hier zij Sid zelf wat over (ging eigenlijk over de wonder movies die ook weg zijn): hij wou de sfeer van het spel niet onderbreken door er filmpjes tussendoor te gooien. Hier heeft ie wel een beetje gelijk in naar mijn mening.

 

Wat ik erg mis af en toe, is het totaal onverwachte wat soms in civ 2 zat. Plotseling wordt je door je allie aangevallen dat soort dingen.

 

Het mooiste wat ik ooit met civ 2 heb meegemaakt, was 1 van mijn eerste spelen ermee. Ik was Amerika op de echte world map en ik had noord en zuid amerika ingelijfd. Nou in europa en afrika wat civs maar azie was erg intressant. Heel azie was namelijk ingenomen door de mongolen, die in civ2 altijd ERG agressief zijn. Ik was aan het eind van het spel bezig met mij ruimteschip, gaan de mongolen een gigantische wereldoorlog beginnne. Nemen heel europa EN afrika in. Heb ze nog geprobeerd te helpen maar lukte niet. Toen de oorlogschepen van Mongolie de kusten van zuid en noord amerika bereikten was mijn ruimteschip af :laughing:

Dat zijn de beste games ja, net op het nippertje winnen en/of ontsnappen. Daarom vind ik de lagere levels ook niks aan. Dat scenario met de Axis op Chieftain, whahha. Na de eerst beurt heb je heel Europa op marseille na… En binnen de kortste keren UK…

Deity is wel geinig met alle Civs, maar bijvoorbeeld de Russen / Allies / Axis is dan nog EZ.

Die win met de Neutrals op deity is het vetste spel Civ2 dat ik ooit gedaan heb.

Ik kan je beloven dat mijn scenario een stukje moeilijker wordt, dankzij de RNG :angry: . Ik heb nu ook het eerste bewijs dat de AI cheat. Ik had de alle volkeren in de scenario properties op skip first turn gezet, behalve de Duitsers, om het zelfde effect als bij civII te krijgen. Ik begin met een test ronde waarbij ik Duitsland speel. Ik val Parijs aan, kom ik daar flak en guerilla’s tegen, en die had ik in het scenario daar helemaal niet geplaatst. Als de AI zijn eerste beurt moet skippen, waar komen die dingen dan vandaan??? Maar goed nieuws, het scenario is al bijna klaar, volgende week ga ik em denk ik online gooien.

wat is RNG?

De Random Number Generater. Er is een bepaalde “kans” berekening voor ieder gevecht wie er zal winnen. De RNG zorgt ervoor dat zelfs de zwakste unit van de allersterkste kan winnen. Het bekende Invincible Spearman Syndrome.

........maar dat kon niet meer in civ3 toch? in civ1 was het wel heeeeeeeeel erg leuk. Ik kon het namelijk niet zo goed en snapte er niets van, toch won mijn phalanx van de duitse tank :laughing: good ol' times

Geloof mij maar, het kan en het zal je overkomen, vroeg of laat.

ik heb nog wel es dat ik geen 1 battle win van iemand, maar theoretisch kan dat dan wel. ik bedoel dan is het een medieval infantry tegen een pikeman ofzo, maar niet tegen een spearman

Unforgiven vertelde dat hij laatst 3 cavalry aan een archer is kwijt geraakt…

ik hoop dat ze daar wat aan gaan doen in civ4

Ik ook, bij civII had je dat gezeik niet

:laughing: nee, maar daar had je weer ander gezeik

Tja, perfectie bestaat nou eenmaal niet…

Wel, ik. :laughing:

 

Kijk er naar uit om je scenario uit te spelen, MiChello, begin denk ik niet op SID :rofl:

 

Dit IS Unforgiven. Dat was ikke hoor :angry: