Het grote nostalgie topic

Voor het eerst in de geschiedenis van de site zijn de delen van civ I en civ II geintegreerd. (klinkt leuk 8) )

Nu kan het natuurlijk niet zo zijn dat er nooit iemand in post. Alleen het valt nog niet zo mee om een onderwerp te verzinnen dat je hier zou kunnen posten dus dit gaat het worden:

 

Het grote nostalgie topic

 

Wat vond je heel erg goed aan civ II dat je niet terug vindt in civ III, wat is verloren gegaan wat wat jou betreft had moeten blijven???

 

lucht je hart hier!!

Nou dan zal ik zelf maar van wal steken.

 

Ik heb zelf Extreem veel civ II gespeeld, ik was natuurlijk nooit goed, maar ik had wel lol!! En wat ik erg mis in civ III zijn de filmpjes van de advisors. Heeft iemand enig id waarom die er niet meer bij zitten. Ik vond ze altijd erg grappig :rofl:

[edit typo]

ik zelf ben niet zo’n fanatieke civ II speler geweest simpel weg omdat ik verslaafd was aan civ I 8O en er natuurlijk in die periode van mijn leven nog eigenlijk te druk had om te gamen. :rofl:

 

maar ff serieus wat ik wel jammer vind is dat er sommige dingen in civ II niet toegevoegd zijn in civ III zoals de standaard ww II en de roman scenario’s. dat vind ik jammer en ik weet dat je zulke dingen kunt downloaden maar vind het jammer da ze er niet standaard in staan.

Ok daar heb je misschien gelijk in, maar die dingen gebruikte ik nooit dus dat vind ik ook niet zo erg :grinning: (no offence :roll: )

ja wat de een wel leuk vind vind de ander niks dat kan gebeuren. maar die scenarios waren echt wel leuk een beetje de moffen spelen en de wereld overwinnen of de fransen en frankrijk verdedigen. of de neutralen en amsterdam verliezen :stuck_out_tongue:

Klinkt leuk, we zouden ook een scenario kunnen maken. Is wel een stuk makkelijker 8)

das zeker leuk misschien wel de 80 jarige oorlog ofzo. of gewoon de 2e wereld oorlog is toch een pakken concept of we gaan verder de toekomst in en gaan naar de 3e wereld oorlog :twisted:

Goed id, maar ik denk dat ik me nu even richt op de mod. Maar als jij een map wilt maken. Wie houdt je tegen zou ik zeggen 8)

als het goed is niemand. nou ja soms je computer maar das een ander verhaal. maar ben alleen niet zo goed in dingen editen of createn met civilization. een aantal andere games ken ik de editor als me achterzak maar deze is gewoon niet zo simpel vind ik. het kan wel simpeler maar dan moet je door de computer een wereld laten maken en dan kun jij hier en daar een paar veranderingen doen maar dat vind ik niks aan wil helemaal van het begin aan veranderen.

 

maar laten we weer gaan praten over nostalgie

 

:twisted: THATS AN ORDER :twisted:

D’r zijn trouwens voor Civ II supermooie scenerio’s te krijgen op fanatics (en elders natuurlijk) waarin the mighty DUtch zeker niet te onderschatten zijn. Van die coloniale age en zo. Alle rules en units zijn daarin veranderd. Lastig maar erg leuk, ook nu nog.

 

Nog 2 puntjes over civ 2,

I - fantastisch dat je veel meer diplomatieke opties had dan civ I, alhoewel dat nooit mijn sterkste kant was (wilde nooit tech afstaan aan allies :twisted: ) en natuurlijk heel belangrijk dat je de K#$@%^T units die naast je staat staan kon weg bonjouren.

II Jammer :cry: dat er niet meer zoals in een en nu gelukkig ook in III zo’n geschiedenis werd geshowed. Kon je mooi zien hoe je langzaam maar zeker de wereld overnam :grinning:

Ik speelde altijd op de “echte” wereld, en ook de “echte” beginlocaties. Het voordeel is dat je gelijk al in je hoofd hebt hoe de kaart er uit ziet en waar elke civilization zit. :stuck_out_tongue: Leuk om te zien hoe Frankrijk heel Eurasi? heeft veroverd of dat fundamentalistische Zulu’s het werelddeel Europa binnen vallen.

EXTREEM, maar dan ook EXTREEM veel gespeeld. ALLE improvements, ALLE wonders, ALLE units, kon alle stats, attributes, requirements opnoemen, no problem…

 

Iemand geprobeerd (en gewonnen):

WWII scenario, Neutrals, Deity ???

 

Ik heb het gewonnen, en ik heb nog niemand ontmoet of gesproken die dat ook heeft gedaan. Hier?

Niet binnen de scenario-tijd trouwens, da gaat niet

 

kei vet, dan heb je weer oorlog met Hitler, dan weer met Stalin, dan weer met Churchill. Serieus, in een van de eerste beurten was Churchill mijn maar al niet meer, haha! Zorgen datje tanks hebt (kopen/stelen/eisen(good luck…) van tech) en dan de Fransen aanvallen in het midden oosten. Naar het oosten toe (onder de russen) ligt een vallei waar je van gaat watertanden, daar ga je ook settlen (let op voor de russen) en bouwen. dan is het tijd om de fransen aan te pakken in noord afrika. De spanjaarden daar ook daarna en dan val je spanje binnen (Magellan!). Ondertussen heb je alweer vrede met de fransen, tot je aan de voormalige spaans-franse grens komt. Dan pak je ze weer keihard aan, begin met Marseille, dan worden ze gek! Gaan ze met schepen kloten. Heel even maar, daarna liggen ze op de bodem van de Middellandse zee te roesten. Dan ga je naar die stad met vanaf het begin die walls (dacht ik), uhmmmm iets met een S,Strasbourg volgens mij. pakken en dan de restjes. Parijs is al blauw, dus das effe wachten. VERDEDIG DIT!!! Hitler is een kaffer, dus die klopt af en toe aan. Geef hem maar vaak wat-ie wil is het advies. Pak hem later maar terug.

Een paar Turkse steden voeg je un aan je lijstje toe, maar niet dat choke-punt!

Pak nu ff de Allies: die twee steden daar… uhm rechts van Alexandria. Pakken! Focus je nu op Alexandria. Dat is een lastige, heeft wat wonderen, dus is de moeite waard, al is het alleen maar om te dizzen! Gooi daar bommen op tot je er AKELIG van wordt en pak Suez op dezelfde manier.

De allies landen nu af en toe met mariniers in Frankrijk, maar dat doen ze aardig dom en zonder bescherming voor transports, die ze halfvol aan de kust laten liggen. Bouw wel coastal fortresses en SAMs.

NU pas pak je de Turken helemaal, want als je dat eerder doet, pakt Hitler die choke-point stad van je af. Nu bven je ongeveer een WERELDmacht, als je tenminste Frankrijk hebt kunnen behouden met Mech Infs liefst.

Had ik al gezegd dat je Stalins A$$ moet kussen als hij dat wil? Dat geldt nog steeds. Weet je wat geinig is en GOED werkt? UK overslaan en New York en Washington pakken. Bombers en tanks will do a nice job. Ga helemaal langs de rand van de map om zeker te zijn dat ze niet geschept worden.

Nu laat je de Allies met rust en ga je bombers bouwen VEELVEELVEEL. Dan bombardeer je de @#$^ out of Londen en Southampton en dit blijf je doen, beurten lang. Aegis cruisers op dezelfde tile als je bombers zijn ideaal tegen fighters. Als je je landfall maakt kun je dit doen met tanks. Met deze strat moet je na een aantal beurten ook de UK hebben.

Vervolgens pak je Hitler en dan pas Stalin. Zijn steden kun je af en toe hte beste kopen (incite revolt). Op een gegeven moment heb je de hele wereld onder controle en weet je dat je TE goed bent voor Civilization 2…

Denk dat ik hier een story over ga schrijven met screenshots enzo. Moet ik ff ergens weer Civ2 op de kop zien te tikken, want da ben ik kwijt… Iemand een idee waar je dat nog kan kopen in Nederland… Ik kan het wel downloaden, maarja…

 

edit: laat maar, amazon.co.uk… dom van me

Ik moet toegeven dat ik ook de sfeer van een civII scenario mis. Een civIII scenario is toch heel anders. Met de Neutralen heb ik overigens nooit geprobeerd dat scenario op dat niveau uit te spelen. Kan het welliswaar wel eens proberen, ik heb het spel nog liggen.

de walkthrough is er…

By the way, als je het eervol wil doen, moet je de walkthrough eigenlijk negeren, haha!

als je wil bikkelen moet je een manier bedenken om de walktrough te verbeteren of voorbij te streven :stuck_out_tongue:

Ja: world domination met de neutrals op deity binnen scenario tijd.

 

En by the way: die walkthrough… die heb IK al geschreven, dus ik hoef hem niet nvoorbij te bikkelen, haha!

Jij misschien niet nee… :stuck_out_tongue:

Hmm, dr gaat gebikkeld worden… Tijd dat ik thuiskom…

Kijken hoe snel die world domination kan in dat scenario… De grote truc blijft: de A$$ kussen van Stalin, want dat kan echt een BEEST zijn als je die een tijd tegen je hebt, zeker als je onder die bergketen aan het settlen bent. Dan komen er aardig wat heli’s van m kijken, en niet alleen kijken…