EXTREEM, maar dan ook EXTREEM veel gespeeld. ALLE improvements, ALLE wonders, ALLE units, kon alle stats, attributes, requirements opnoemen, no problem…
Iemand geprobeerd (en gewonnen):
WWII scenario, Neutrals, Deity ???
Ik heb het gewonnen, en ik heb nog niemand ontmoet of gesproken die dat ook heeft gedaan. Hier?
Niet binnen de scenario-tijd trouwens, da gaat niet
kei vet, dan heb je weer oorlog met Hitler, dan weer met Stalin, dan weer met Churchill. Serieus, in een van de eerste beurten was Churchill mijn maar al niet meer, haha! Zorgen datje tanks hebt (kopen/stelen/eisen(good luck…) van tech) en dan de Fransen aanvallen in het midden oosten. Naar het oosten toe (onder de russen) ligt een vallei waar je van gaat watertanden, daar ga je ook settlen (let op voor de russen) en bouwen. dan is het tijd om de fransen aan te pakken in noord afrika. De spanjaarden daar ook daarna en dan val je spanje binnen (Magellan!). Ondertussen heb je alweer vrede met de fransen, tot je aan de voormalige spaans-franse grens komt. Dan pak je ze weer keihard aan, begin met Marseille, dan worden ze gek! Gaan ze met schepen kloten. Heel even maar, daarna liggen ze op de bodem van de Middellandse zee te roesten. Dan ga je naar die stad met vanaf het begin die walls (dacht ik), uhmmmm iets met een S,Strasbourg volgens mij. pakken en dan de restjes. Parijs is al blauw, dus das effe wachten. VERDEDIG DIT!!! Hitler is een kaffer, dus die klopt af en toe aan. Geef hem maar vaak wat-ie wil is het advies. Pak hem later maar terug.
Een paar Turkse steden voeg je un aan je lijstje toe, maar niet dat choke-punt!
Pak nu ff de Allies: die twee steden daar… uhm rechts van Alexandria. Pakken! Focus je nu op Alexandria. Dat is een lastige, heeft wat wonderen, dus is de moeite waard, al is het alleen maar om te dizzen! Gooi daar bommen op tot je er AKELIG van wordt en pak Suez op dezelfde manier.
De allies landen nu af en toe met mariniers in Frankrijk, maar dat doen ze aardig dom en zonder bescherming voor transports, die ze halfvol aan de kust laten liggen. Bouw wel coastal fortresses en SAMs.
NU pas pak je de Turken helemaal, want als je dat eerder doet, pakt Hitler die choke-point stad van je af. Nu bven je ongeveer een WERELDmacht, als je tenminste Frankrijk hebt kunnen behouden met Mech Infs liefst.
Had ik al gezegd dat je Stalins A$$ moet kussen als hij dat wil? Dat geldt nog steeds. Weet je wat geinig is en GOED werkt? UK overslaan en New York en Washington pakken. Bombers en tanks will do a nice job. Ga helemaal langs de rand van de map om zeker te zijn dat ze niet geschept worden.
Nu laat je de Allies met rust en ga je bombers bouwen VEELVEELVEEL. Dan bombardeer je de @#$^ out of Londen en Southampton en dit blijf je doen, beurten lang. Aegis cruisers op dezelfde tile als je bombers zijn ideaal tegen fighters. Als je je landfall maakt kun je dit doen met tanks. Met deze strat moet je na een aantal beurten ook de UK hebben.
Vervolgens pak je Hitler en dan pas Stalin. Zijn steden kun je af en toe hte beste kopen (incite revolt). Op een gegeven moment heb je de hele wereld onder controle en weet je dat je TE goed bent voor Civilization 2…