Hoe lang duren je langste spellen?

Hoe lang duren je langste spellen? In speeluren.

Meer dan 100 uur bij mij. Maar dat zijn erg lange en micromanagement als een dolle.

en ikke

bij mij duren de spellen altijd heel lang ik ben er zomaar anderhalve tot twee weken mee bezig en dat met mijn uurtjes

ja ruim 100 uurtjes NET ZO MAKKELIJK

Ik ben ook niet van de korte spelletjes, maar 100 uur haal ik niet… wel zeker meer dan 45 uur :grinning:

Hallo allemaal,

 

Als ik speel (ongeveer 1 keer per jaar) duren de spelletjes 2 ? 3 maanden. Meestal zit ik dan op ongeveer midden 16e eeuw (1550). Soms geef ik er dan de brui aan omdat ik de worker actions te veel werk vind.

Workers kun je automaten. Ik zou het nooit doen, maar het kan. Clean Up pollution kun je ze laten doen, maar teveel vrijheid geven is niet goed.

Ik weet dat je Workers automatisch kunt laten klussen. Alleen ik ben zeer ontevreden over de AI. De enige activiteiten die mijn workers omstreeks 1500 nog hebben is:

  • Helpen bij ‘blitzkrieg’ achtige gebiedveroveringsactiviteiten (samen met tanks, mech inf. en artillery)

  • het ontwikkelen van veiliggestelde, pas veroverde gebieden.

  • verwijderen van pollution

  • en de rest heeft als (saaie en helaas niet te automatiseren) taak: het planten en weer kappen, planten en weer kappen, het planten en weer kappen, planten en weer kappen, het planten en weer kappen, planten en weer kappen, het planten en weer kappen, planten en weer kappen, het planten en weer kappen, planten en weer kappen, het planten en weer kappen, planten en weer kappen, het planten en weer kappen, planten en weer kappen, het planten en weer kappen, planten en weer kappen, het planten en weer kappen, planten en weer kappen, het planten en weer kappen, planten en weer kappen…

totdat weer een belangrijk gebouw (bijvoorbeeld een metro-systeem) gebouwd is.

hallo drumssss

hartelijk welkom hier op het forum en we zullen proberen je er meer plezier in krijgt in het spelen van civ

1 als je in 1500 met tanks rijd moet je eigenlijk een graadje hoger spelen dan word het wat uit dagender

2 je kunt ook besluiten om een gedeelte of de helft van de workers op automaat tezetten zodat ze hun eigengang gaan en het gedeelte wat niet automaat is kun je sturen wat je wilt wegen rails mijnen irrigeren enzo [ doe ik altijd ]

nieuwe boompjes planten vin ik niet echt belangrijk ik doe het nooit de automaten beginnen er wel mee als ze klaar zijn met het andere

Hoi Kruk (en anderen),

Ik speel (denk ik) al zo’n 10 jaar CIV. Begrijp me goed: het BESTE SPEL DER SPELEN OOIT GEMAAKT VOOR DE PC. Het is absoluut verslavend (in 10 jaar tijd meer dan 10000 uren meegespeeld en nog steeds doe ik het zo nu en dan. Al heb ik er eigenlijk veel minder tijd voor (een dreumes, peuter, kleuter en vrouw).

 

Verder wil ik over jou strategieen geen negatieve opmerking maken omdat volgens mijn bescheiden mening bij CIV iedereen een ‘eigen’ strategie ontwikkeld.

Die van mij is ontstaan door zeer veel ervaring. Ik ben (helaas, zou ik bijna willen zeggen in dit geval) een perfectionist en vanaf zet 1 hou ik echt alles in de gaten. Van meta level tot op detail niveau zorg ik dat alles goed staat voordat ik naar een volgende beurt ga. Ik heb daar overigens veel plezier in. Ik wilde in mijn vorige boodschap eigenlijk vooral laten weten dat veel van mijn workers op een gegeven moment geen werk meer hebben dat met spoed gedaan moet worden. Het joinen met een city levert in mijn strategie te weinig rendement op. Dus wat blijft er over aan nuttig werk: het bouwen van 'belangrijke projecten (metro, recycling enz)

En dat is helaas zeer saai werk in civ: naar de stad toe sturen (in dezelfde beurt: want overal is railroad), 3 planten, 4 kappen, 3 planten 4 kappen … totdat de ‘improvement’ (in totaal iets meer dan 80 workers kunnen dat in ??n beurt) gebouwd is. De volgende naar een volgende stad en weer het zelfde liedje…

 

Maar desalniettemin: CIV is voor mij (naast schaken) het einde.

Vergeet nog iets:

Ik speel altijd op monarchy. In CIV2 speelde ik altijd op Deity, maar in CIV3 is de start van het spel te oneerlijk in mijn ogen op deity.

ik snap het

je moet eens met die anderen praten die doen aan micromanegen of zo iets daar is nog wel eer in te behalen volgens hun [ ik snap er niks van ]

wat doe je conguest

Wat valt er te winnen…

 

Nou, eh veel punten (ik heb een score van boven de 4000 en speel op 1515 na Christus)

De enige manier om overwinningen te vergelijken met andere overwinningen is uiteindelijk niet veel anders dan de scores te vergelijken.

Scores van boven de 15.000 zijn makkelijk te halen in C3C. Als je op Monarch speelt, dan heb je een heel deel van het spel nog niet gehad. Er is geen beginnen aan om de strategie veranderingen te beschrijven die je doormaakt van Monarch naar SID. KLEIN lijstje:

 

  • Wonder addiction? Vergeet het! Zeker in het begin van het spel en zeker op Deity en hoger. Ben blij als je de GL haalt, HEEL blij. Starten met en civ met Alphabet helpt.

  • Attitude? Vergeet het. Kiss Ass, kiss ass and some more ass in het begin. Bijvoorbeeld: Jij hebt Writing en Genghis/Shaka/Smokey nog niet? En hij zit langs je? Verkoop het hem. Geef hem desnoods 3 keer 10 gold (3 keer is max en 10 is min) en ‘ruil’ het hem. Dat zijn 3 giften en een trade => Polite/Gracious. Geloof me, hij gaat het eisen en dan geef je het hem voor niks of je bent de sjaak. Je kunt hem wel verslaan (ook op SID), maar het kost je TE veel aan opbouw en uitbreiding.

  • Traden? Een MUST. Punt.

  • Meerdere gov changes? Liever niet zonder Religious trait => kost je teveel.

  • Barbs mooie kansen om veterans te kweken? Echt niet, op SID is een uprising in nieuw gebied een vloek.

  • Etc.

 

Zoals ik je bericht las, kwam je over als een Micromanager, maar dat is nog niet nodig op Monarch. Echt 100% nodig is het wellicht niet, maar het helpt wel, zeker in het begin. NIKS, maar dan ook NIKS mag in het begin je uitbreiding in de weg staan.

zie je wel drumssss er is altijd wel 1 die er meer verstand van hebben dan wij nieuwe taktieken nieuwe tech lijnen volgen wat je wel en niet moet bouwen

vraag maar en je wensen komen hier uit

we komen er vast wel uit

Excusez-moi: Wat een boer ben ik, ik heb Drumsss nog steeds niet welkom geheten op het forum :unsure: . Bij deze dan!

 

Ik zou niet zo direct willen stellen dat ik er meer vanaf weet, maar ik heb het hele traject van Monarch naar SID doorgemaakt in C3. Lager ben ik niet geweest, omdat ik Civ 2 al zo VEEL had gespeeld. De stap van Monarch naar Emperor , welke vaak The Great Leap wordt genoemd is het ingrijpends geweest voor mij, omdat ik daarna ben gaan MM-en. Ook ik had moeite met het loslaten van het ik-wil-alle-wonders-bouwen idee. Ik bouw er op SID zelfs geen meer. Op Demi-God lukt vaak de Literature of Republic slingshot via Philosophy, maar op Deity wordt dat al lastiger, zeker als er andere civs zijn met Alphabet als start tech.