Hoe te spelen op hogere levels?

Kan iemand mij een tip geven hoe ik na het “regent” level nog in staat ben om in elk geval de pyramides te bouwen? Het lukt me tot op dat level wel, maar later niet meer omdat de rest te snel is. Ik start overigens meestal als Egypte.[/img]

Zelf speel ik vanaf Regent ook altijd met de Egyptenaren.

 

Mijn hoofdstad laat ik Pyramids pas bouwen als het 40 shields kost. Ik zorg dat er een mountain in de buurt is met een mine erop. Dit scheelt 4 shields per turn.

 

Bij de Egyptenaren betekent dit gelijk Golden Age, maar dat is natuurlijk ook de reden dat jij met Cleo speelt…

Ben er al uit, ik begin overigens al te bouwen bij 80 shields, de rest doet dan nog niks. Typisch is dat ik het idee heb dat ik beter in mijn tweede stad kan bouwen dan in mijn hoofdstad, maar dat kan er natuurlijk aan liggen dat ik daar eerst meer settlers en workers bouw wat niet echt ten goede komt aan je productie. Zit overigens met punten bij Regent aan zo’n 18000. Enig idee of dit goed is of niet? Heb wel op civ fanatics gecheckt en daar zit de nr 1 op 29000 of zo. Kijk er wel naar uit om je met PTW te ontmoeten. Let the old days come back to us!!!

Kijk er ook naar uit, tactisch verschilden wij nog al van elkaar met C&C en Redalert ben benieuwd of dat hier ook zo is.

 

Om terug te komen op die 18000 punten: is zeker niet slecht zit daar zelf eigenlijk net onder zo rond de 16500. Mijn eerste settler bouw ik altijd daar wij hij start. Mijn tweede stad MOET een mountain hebben voor mijn Pyramids. Inderdaad de groei gaat niet geweldig, maar desnoods verplaats ik mijn palace daarna. Die Golden Age aan het begin van Regent is voor mij op dit moment een must. Die grieken en romeinen zijn echt hufters, stelletje agressievelingen. Maar ja: Lets do it to them before they do it to us.

 

 

Becarefull out there

Kijk er ook naar uit, tactisch verschilden wij nog al van elkaar met C&C en Redalert ben benieuwd of dat hier ook zo is.

 

Om terug te komen op die 18000 punten: is zeker niet slecht zit daar zelf eigenlijk net onder zo rond de 16500. Mijn eerste settler bouw ik altijd daar wij hij start. Mijn tweede stad MOET een mountain hebben voor mijn Pyramids. Inderdaad de groei gaat niet geweldig, maar desnoods verplaats ik mijn palace daarna. Die Golden Age aan het begin van Regent is voor mij op dit moment een must. Die grieken en romeinen zijn echt hufters, stelletje agressievelingen. Maar ja: Lets do it to them before they do it to us.

 

 

Becarefull out there

Ja, jij gaat natuurlijk weer op de agressieve toer :slight_smile: . Vraag ik me trouwens af waaroom je dan de UN wilt bouwen. Zal je waarschijnlijk toch niets aan hebben als je op die manier speelt

Dat ligt eraan, zorg dat als je ze weg wilt hebben je een pain in the ass bent. Bij voorkeur met een MPP met een ander buurland. Wordt je dan aangevallen omdat je steeds in zijn gebied rondloopt dan ben je niet de agressor en wordt je nog meegeholpen ook.

Dacht ik eerst ook, maar dat is niet per definitie waar. Ik had laatst met niemand zelf oorlog gezocht, maar de moffen kwamen mij ineens lastig vallen. Heb ik ze vervolgens vakkundig zum kloten geholfen en krijg ik later het verwijt van de Grieken ofzo dat ik in het verleden gemeen was geweest tegen “their friends The Germans”. dusssssss.