Installatieprobleem

Beste mensen

 

Mijn zoon heeft vandaag Civ III aangeschaft maar krijgt het spel niet (volledig) geinstalleerd en kan het dus niet spelen. Opnieuw installeren en deinstalleren lukt niet met de functieknoppen die op de CDRom staan. Uninstall en Play CIV III geven geen reactie. Na een keer het nodige van CIV uit het register te hebben gehaald leek er aanvankelijk beweging in de zaak, maar het installeren liep uit op een deinstallatie (onvolledig) waarna oopnieuw installeren weer onmogelijk bleek. Wie weet raad of waar ik het kan kan halen?

 

Systeem is een Pentium III1800 mhz en 512 geheugen, daar kan het niet aan liggen. Het spel heeft bovendien eerder wel op deze computer gedraaid.

 

Vrgr en bij voorbaat dank

 

Andr

-> Heeft U het al geprobeerd om gewoon de setup.exe op de cd-rom te draaien (ik geloof in de bovenste map)?

 

-> Daarnaast kun je in Start -> Configuratiescherm -> Software een lijst van alle geinstalleerde toepassingen zien, via die weg un-installen heeft soms ook nog wel zin

 

-> Ook de map fysiek weghalen waar U het spel heeft geinstalleerd mbv Verkenner kan ook wel werken om de cd-rom het spel opnieuw te laten installeren

 

Trouwens in het register dingen verwijderen is altijd een beetje riskant… of je moet programmeur bij Microsoft zijn… :laughing:

 

Hoop dat dit een beetje helpt , als u nog vragen heeft, schiet maar!

Tja,

 

In afwachting van een reactie heb ik een nieuwe poging gewaagd. Eerst alles gedeinstalleerd met twee speciale programma’s (registrycleaner en easycleaner). Vervolgens opnieuw geinstalleerd, vanaf de CD-rom (niet autorun of plug and play) maar handmatig de setuyp. En wat blijkt? Hij doet het.

 

Dus dank voor eventuele mooeite maar het is rond

 

:roll_eyes:

 

Andr

TOP!

ok dan :laughing:

 

btw Anderjassie, welcome 2 the Civ gekte!

Ik zou em nu nog een keer de-installeren, opnieuw moduleren, anticiperen en dan weer installeren, blijft ie het dan doen, is het goed…welkom, clint is de naam :roll_eyes: :laughing: