kanonnen

De site leeft weer een beetje, het moet alleen meer on-topic in de on-topic forums, IMHO. Laten we proberen de threads on-topic te houden en buurten in de off-topic te doen.

 

Om on-topic te blijven in dit forum, zal ik eens een discussie onderwerp starten:

 

>>Heb je kanonnen/artillerie in je grenssteden?

 

zo ja, waarom en hoeveel?

zo nee, waarom niet?

Ja, absoluut. Voordeel is dat je a: verdedigend goed bezig bent en b: om de infrastructuur naar de klote te helpen. Vroegah gebruikte ik ze eigenlijk nooit, maar nu kan ik niet meer zonder.

Onmisbaar, absoluut. Groot voordeel mocht een of andere zakkenwasser op het idee komen je rijk binnen te vallen. Ik geef echter wel de voorkeur voor een taktische samenwerking tussen artillerie van enige vorm en air support.

Ja, eigenlijk zie ik alle vliegend en varend materiaal wat in staat is om te bombarderen ook als artillerie/kanonnen, dus die bedoelde ik er ook bij.

Oke, dan weten we dat ook weer :sunglasses: . Dan voeg ik er aan toe dat ik zodra ik Battleships heb eigenlijk niet veel andere schepen meer bouw.

soms een enkele carrier (soms!), soms een extra transport

als je stealth bombers hebt worden die carriers al snel onbruikbaar en overbodig…

Kan me eerlijk gezegd de laatste keer niet heugen dat ik een carrier heb gebouwd. In het verleden wel gebruikt, maar eigenlijk nooit meer. Idd, Battleships en Transports.

vandaar de 'soms' Meestal kom ik niet aanm stealth toe echter (victory veel eerder). Vaak zelfs niet aan bombers

Ik speel vaak na een victory door

Ik (met mijn grote bek) nodig jullie (met name die daar down under :laughing: ) uit om even mijn nieuwe gamepost te bekijken.

net gekeken, je bent erg lachwekkend. Ik daag je uit een victory op emperor bij mijn scenario te behalen met een van de vier volgende volken: French, Turks, Spanish of Neutrals, als je dat voor elkaar krijgt heb je nog 3 moeilijkere niveaus. IK DAAG JE UIT. JE ZULT FALEN. :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Tja de aanval met de (nieuwe Trebuchet) Cannons, Artillery, en de Rader,

Erg handig…?

Maar aangezien de 1e 2 vaak over roads bewegen vaak te traag zijn om snel een stad aan te vallen

Vaak in combinatie met Cavelry en Cannons is dat wat minder…

 

 

Maar verdedigen in de grenssteden? ja erg handig :wink: maar vaak gebruik ik ze ook om wegen/handels wegen te blokkeren 't is maar waar je ze voor gebruikt;)

ik gebruikte ze nooit maar dankzij deze topic (en nog een andere ‘ervaringbeschrijving’ op civfanatics) heb ik ze nu in mijn regent game gebruikt. WOW dat scheelt nogal wat verliezen! dat ik daar niet eerder mee begonnen ben, dom!

 

nog 1 vraagje: is it just me of zijn bombardementen en CPW en C3C vaker een succes dan in CIV3? of lijkt dat alleen maar zo?

Volgens mij maakt dat niets uit

dus toch mijn verbeelding

MiChello, je weet toch dat ik sooner or later je scenario op SID uit zal spelen he? IN INDER GEVAL OP DEITY! Desnoods slaap ik niet meer, doe ik hier ook niet, mijn thesis moet af… maar het zal lukken…

Jongen, als je dat lukt is dat voor mij een teken dat ik klaar ben voor het maken van een nog moeilijker scenario, en geloof mij maar, das niet eens moeilijk om te doen :laughing: . Er is alleen een probleem voor jou Unforgiven: Je hebt maar 60 beurten voor de timer voorbij is. Het scenario loopt van mei 1940 tot mei 1945…

Mijn doelstelling in Civ2 was world domination met deity neutrals, wat gelukt was, maar ook niet binenn de scenario tijd… Ik verwacht het hier ook niet binnen de tijd te doen met die specs, maar ik verwacht het wel te doen!..

succes, moet je waarschuwen dat het erg moeilijk is !!! (maar ja ik ben geen doorgewinterde speler :wink: )