Kleine tips / strategieen hieronder posten

Heb jij iets simpels maar o zo belangrijks ontdekt in Civ III, zeg het ons :laughing:

Ik heb heel vaak een flinke culture rating, en probeer vaak ook op die manier de tegenstanders over te nemen

 

Het probleem is dan wel, dat je je eigen steden heel dicht bij die van je tegenstander moet bouwen, om ze te laten ‘flippen’. Wanneer de vijandelijke stad eenmaal geflipt is, heb je dan het probleem dat je 2 steden naast elkaar hebt staan… :cry:

 

Oplossing: Natuurlijk kun je gewoon de stad later verhongeren en dan er een stettler van maken, maar je kunt (als het en grotere stad is), er ook meerdere settlers uitpompen, en dat een stad stichten op een betere plaats, en alle settlers daar laten ‘mergen’ . Op die manier heb je eigenlijk de overgenomen stad verplaatst naar een goede plek. :laughing:

 

ps: jazeker dit is geen strategie waarmee je meteen het spel wint, maar het is een begin…

Dat van dat dichtbij moeten bouwen is niet waar. Als je cultural groot genoeg is kun je gewoon op een goede afstand blijven bouwen en heb je dus geen problemen.

Het volgende zou ook nog van invloed kunnen zijn:

  • Of de naast liggende Civ het eens is met jouw Government type (Communism, Democracy etc.)

  • Of je een beetje diplomatiek omgaat met je naast Civ en hun vrienden.

 

Tenminste zou ik denken, het duurt soms erg lang voordat een stad van andere Civ zich bij je voegt, terwijl je een veelvoud aan cultuur hebt ten aanzien van die andere Civ.

Zelf vind ik dit nou niet zon groot probleem.

 

Een iedergeval heb ik hier een handige tip hoe de computer (meestal) zn steden bouwd: als de invloedssfeer van een speler (inclusief de computerspeler zelf) het vlak waar de stad zou moeten komen aangrenst, bouwd de computerspeler daar geen stad, alleeen op plekken, die niet aangrenzen an een andere cultuur.

Dit klopt volgens mij niet hoor Raptor, ik heb toch wel vaker meegemaakt dat er steden aan die van mij grenzen en dat zelfs een stuk culture wordt ingepikt. :?:

Het interesseert ze inderdaad geen fuck, ben ik met Clint eens.

 

Even een nieuwe thread opstarten op een vraag die hierop volgt…