level

Vooral voor kruk, omdat ik het vanhem nog niet weet. Welk level speel je op?

hoe bedoel je van kruk en wat level

ik bedoel op welk level je cov speelt:

chieftain, warlord, prince, regent, monarch, emperor, demi-god, deity of SID

oja ik snap het

meestal op monarch daarr kan ik mij het beste uit de voeten

en ook wel eens wat zwaarder maar daar experimenteer ik wat mee

met tegen standers en zo dan eens drie of vijf en met die democratie of monarch

speel heel graag met despotim wel veel last van coruptie en zo maar ze zuren niet zo als bij de anderen om dit of dat en het leger enzo

begrijp je het een beetje

despotism moet je niet in blijven zitten. Ga dan naar communism, fascism, feudalism of monarchy. Dat zijn ook niet echt zeurgovernments.

Anarchy si geen regering, maar een gebrek eraan, en de slechtste daarna is despotism

mooi ik zal straks eens even wat proberen

misschien kan ik nog wat hoger komen

net als jullie

hoever zijn jullie

MiChello speelt op emperor volgens mij en clint en ik spelen op SID en deity. SID is het leukst. Dan heeft de AI (de computertribes) echt veel voordelen boven je, dus is echt uitdagend.

ik heb nu erg veel moeite met hoger want ze zijn mij steeds tesnel af en elke keer als ik iets bouw dan hebben zij het 5 turns later al en ik moet dan nog 20 turns

de sprong van monarch naar emperor is het grootst. Maar ik zie daar de reden ook al… Je wilt alle wonders bouwen zeker? Dat moet je NIET doen. Hierover verschillen clint en ik van mening. Ik vind de pyramids goed om te doen, omdat je dan geen granaries hoeft te bouwen. great library is ook ok.

De rest moet je veroveren. In het begin moet je uitbreiden als een gek. Granary bouwen en dan SETTLERS eruitm pompen. Probeer een stad met veel graan en koeien er omheen te maken en dan in moarchy settlers bouwen. Eventueel eerst een aquaduct als de groei groot is. UITBREIDEN is het devies voor het begin.

ja ik bouw als een gek

eerst eeen stad dan wariors 4 stuks 1 in de stad de rest op explore voor de uitvindingen dan 2 workers en dan setlers 2 dan granery en dan pyramides en van uit de andere steden setlers bouwen en zo groot mogelijk gebied pakken

Probeer een zgn settler factory te krijgen: een stad met 5 surplus food en redelijke productie => iedere paar turns een settler!

daar las ik al wat over maar waar zit die en hoe krijg je die

die graan- en koe-icoontjes op de map leveren je extra food op. Als je nu de workers daar laat irrigeren of minen (moet je zelf weten, is niet zo boeiend wat je doet, ligt eraan wat je nodig hebt, behalve in je golden age) dan worden dat erg goede tiles. Daar moet je in je city screen (waar je die pupkes kunt verdelen) een pupke op zetten (gebeurt vaak automatisch). wat je nodig hebt voor zo’n factory is gewoon een goede locatie. Kan best zijn dat er in het hele spel niet zo’n locatie is, maat het is het zoeken in het begin waard.

oke ik probeer het vanavond eens even uit en probeer het eens even

uit

kun je eens voor mij een begin stukje schrijven met welk volk en goverment

het mislukt mij elke keer

Ik moet nu weg, maar ik zal dr eens aan beginen. Ik heb die ene file nog wel met dat goede begin, en das op emperor (ik was er ff uit geweest), die zal ik wel eens posten. Ik pak zelf wel eens de ARABS. Goede traits vind ik: religious (goedkope tempels en geen anarchy by gov switches) en expansionist (betere dingen uit die hutjes en een scout in het begin). Probeer het eens. Ik zal binnenkort wel eens een handleidingkje typen.

je mag hem ook wel naar mij toe mailen

r.gude1@chello.nl

ik ben je eeuwig dankbaar

en weer een uitrdaging erbij want als jesteeds word in gemaakt

in 40 turns is ook niks aan

ik begin meteen kan ik het mooi uitproberen en iedereen is nu toch aan het eten bedankt

Moderator action: Thread closed

Ik zal deze sluiten en een link naar de originele thread over difficulty levels geven, hiero