Zo, eindelijk een nederlands forum.
Kan ik eindelijk eens in mijn eigen taal zeuren! En laat ik daar maar direct mee beginnen…
Ik heb Civ3 gekocht. (Tot zover geen problemen.) Dat is alweer een tijdje geleden en het spel werkte aanvankelijk uitstekend. (Wat traag, maar da’s mijn pc.)
Onlangs heb ik Windoos98 opnieuw geinstalleerd en nu… werkt het niet meer!!!
Ik heb meteen vanalles geprobeerd. Opnieuw installeren, betere drivers voor audio/video zoeken, etc. etc. etc.
Ook heb ik om hulp geklaagd op civfanatics, apolyton.net en infogrames. Het mocht niet baten, Civ3 weigert nog steeds stelselmatig te draaien.
Wat is precies het probleem? Het spel blijft hangen bij het eerste scherm, het splash scherm. De enige toetsen combinatie die nog reageert, na enige aandringen, is alt-ctrl-del. Ik dacht eerst dat het aan mijn cd-rom driver lag, maar dat is niet zo. Ik kan namelijk (op een lichtelijk illegale) manier de beveiliging omzeilen en dan werkt het wel.
Wat is dan het probleem? De beveiliging omzeilen is alleen het vervangen van het ene symptoom door het andere. Het doet me wel in het menu belanden, maar als ik een nieuw spel start… Dan crasht Civ3 terug naar de desktop… (Daarnaast zijn ook de lettertypen niet goed, te dicht op elkaar, niet op de goede hoogte, etc. etc. etc.)
Mijn vraag: HEEEEEEEEEEEEEEEEELP!!!
Iets duidelijker: kan iemand me helpen ??n van deze problemen op te lossen? ('t liefst de eerste natuurlijk, dan kan ik gewoon legaal spelen.)
Met vriendelijke groet,
Heinus Horatius,
Imperator Romanorum, Rex Galliae, etc. et. etc.
P.S.: Mijn systeemdingesdinges:
Pentium II 350Mhz,
Windows 98
DirectX 8.1
64 MB RAM geheugen
ATI 3D rage pro display driver
Aureal Vortex Soundcard