Muziekgenres

laat maar, das hardcore, vrij underground…

Ja, snap ik toch niet.

is van na jou tijd :stuck_out_tongue:

Yup…gelukkig wel :rofl: :laughing:

Je zou maar in de jaren 80 zijn opgegroeid…

Ben van '69. Dus de 70’ies en de 80’ies waren wel mijn tijd ja.

E?n woord: GENAAID

?? want?

tis gek, maar ik ben het met clint eens. Toen was muziek muziek, nu niet meer. In ieder geval niet in dezelfde context, vind ik. Ik kende Neophyte trouwens wel, maar ik wist niet dat het een quote daarvan was…

Geez, ik denk da’k mezelf zo maar es ga bezuipen, de laatste dagen krijg ik zo vaak gelijk da’k nie meer zeker weet of ik nuchter ben of nie :laughing:

 

Maar idd, vroegah was muziek toch wel ff iets anders, zonder oordeel te vellen over wat Michello mooi vindt overigens. Begrijp er alleen niet zo heel veel van. :roll_eyes:

Ik vind het beiden ok, maar op feestjes is 70/80 altijd een succes bij bijna iedereen.

da’s epsoluutlie waar.

Over die muziek, de jaren 70 waren geweldig, maar ik vind dat de jaren 80 helemaal niets vernieuwends, verrassends of revolutionairs hebben gebracht. De eerste techno en house werden welliswaar toen gemaakt, maar serieus, dat zou je tegenwordig met de beste bedoelingen geen techno of house meer kunnen noemen. En voor de rest? Prince, madonna, michael jackson, abba en queen, ik word er niet warm of koud meer van. Maar vooralsnog, dat is mijn mening, en daar hoef je het niet mee eens te zijn. :sunglasses:

Dus jij negheert de invloeden die MJ, Madonna, Queen, Abba etc hebben gehad? Enneuh, de grondslagen van de techno enzo zijn gelegd, maar jij zegft dat je dat geen techno meer kunt noemen. Misschien is DAT wel techno en kun je het geluid van nu geen techno meer noemen, zo kun je het ook bwekijken. Een dergelijke vergelijking kun je niet achterwaarts uitvoeren, alleen voorwaarts in chronologie.

ze hebben wel degelijk invloed gehad! Misschien hier in NL niet eht, maar in Amerika…

Laat ik nou uitgerekend aan Amerika een pesthekel hebben.

Muziek evolueerd. Moet je voor de gein eens rap uit begin jaren 80 met rap van nu vergelijken, en doe hetzelfde met r&b. Techno is ook geevolueerd, maar op een andere manier. Techno heeft zich opgesplits in verschillende subgroepen met hun eigen kenmerken, waarvan bpm de bepalende factor, en dingen als vocals en beat die dat weer onderverdelen. Zo krijg je van Techno en House dus Hardcore, Rave, Trance, Dance enz. Dan kun je subcategorien maken: Happy-hardcore, Acid-house, hard-trance enz.

Rap en R&B zijn niet doorontwikkeld. Deze muzieksoorten zijn gemengd met andere stijlen, zoals house, rock, latin, raggae, enz.

Zo zijn ook Techno en House gemengd, daaruit ontstonden Jungle, Lounge, Euro-Dance, Bubbling enz.

Rap en R&B brengen niets vernieuwends meer, er is te veel geixed met die muziek, en dat vindt ik jammer want rap uit de jaren 80 kan ik waarderen en oude r_b ook, maar het is een te leeggezogen concept.

Nu waar ik naar toe wil.

MJ, Madonna, Queen, Abba en dergelijke hebben zeker invloed gehad, maar om het op Civilization toe te spitsen, het zijn dead-ends, non-vital techs, ten minste, zo zie ik het. Die muziek is gemaakt maar is dood. Er zit gewoon geen toekomst in. Toen de eerste techno verscheen in 1984 zeiden de meeste mensen: Het is een rage, dit duurt een jaar of twee, misschien drie. Deze rage duurt nu al 20 jaar en is populairder dan ooit. De techno-scene hier in Nederland is groter dan welke andere dan ook. Een nummer als dancing-queen of we will rock you is een classic, geef ik toe, maar er zit geen toekomst in. Techno leeft.

 

Tot zover mijn pleidooi, hij is iets langer geworden dan ik had bedoeld :roll_eyes:

ik zie muziekgenres???

 

ok: Hardrock :laughing:

 

Guns N? Roses

 

Ff nieuwsgierig: wie van jullie heeft van de band Velvet Revolver gehoord? En hun album Contraband? En hun single Slither???

Ikke.

muziek genres? :wink:

 

humz… ja dat wisseld bij mij… van hardcore tot hardstyle en dance

maar ook vaak Alternative en classics 80’ies :wink:

Maar als ik civ speel is 't vaak rustige muziek… moet me kop er wel bij houwe he :wink:

goed zo!!!!! heel goeie band :laughing:

 

ik ga naar lowlands, want zij treden op :laughing: :D:D:D