Nederlandse handleiding CivIII

hehe :laughing: alles behalve ā€˜civilizedā€™ :wink:

was ff bijna matten toen ja, haha! Daarna waren we het steeds vaker eens. Da begin in nu wel eng te vinden.

Ik blijf erbij dat unforgiven en ik op twee continenten zeer leerzaam voor de rest van de wereld bezig warenā€¦ ZO!

vind ik ook

IEEEKS :laughing:

Maar ff terug on topic. Ik heb nog geen nederlandse handleiding kunnen vindenā€¦ Iemand ergens op i-net? denk t neit heā€¦

Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord. :cry:

Venzent kleine tip: lees alleen de tutorial van de handleiding en ga dan gewoon spelen, dan kom je snel genoeg achter dingen. In mijn herinnering is de tutorial heel duidelijk (die van civ2 was, dankzij die tutorial begreep ik het spel ineens, ik weet niet of die van civ3 even duidelijk is, niet gelezen). Al spelend is echt het leukst!

Ja, precies, dat doe ik nu dus ook. Bouw me eigen suf, heb al ruzie met 1 of andere vage inboorlingen stam :slight_smile:

Ff een vraagje terzijde, Hoelang duurt bij jullie gemiddeld een spel? praten we dan over uren/dagen/weken? Lijkt mij op zich best tof als 1 spelletje weken in beslag kan nemen (voor als ik het echt snap hoor)

Even nog een vraagje terzijde, wie is er verantwoordelijk voor deze website. Het viel me namelijk op dat er zeer weinig (tot geen) hits zijn vanuit zoekmachines. De Meta ā€œkeywordsā€ is ook zeer beperkt en ik mis een aantal essentiele words, zoals bijv. Civ3. Is dit alles bewust of niet? Tevens kan ik de mogelijkheid aanbieden om deze site bij in totaal 15.000 zoekmachines aan te melden middels een programma dat ik ooit heb aangeschaft voor mijn eigen zaak. (dit alles uiteraard kosteloos en als voorschot van dank op de nog vele vragen van mijn kant :laughing: )

1 spel duurt bij mij meestal op zijn minst 2 weken, maar dan zit ik er wel echt elke dag achter. Ben nu al 2 maand met 1 spel bezig en zit nog maar in 1778 ofzo, dus duurt inderdaad aardig lang. Dat vind ik (soms) het mooie aan civ :laughing:

Een potje kan uren duren. Meestal zit ik rond de 8 uur, maar als je echt goed wilt spelen kan dat oplopen. Met die 8 uur kun je echter wel dagen bezig zijn om te berijken :rofl:

DOEN!!! dat met die aanmelding, het zis altijd leuk om wat meer mensjes hier te krijgen. Ik heb ook een eigen zaak, maar geen progjes voor hier, maar NATUUUUUURLIJK zou ik dat ook doen :laughing:

Ā 

Dit is een beetje een gesloten community waar iedereen welkom is. Chris is de aanstichter hiervan en ik geloof dat ikzelf zoā€™n beetje de longest poster van alle actieve leden ben.

Ā 

En de bovenstaande adviezen zijn idd de beste, gewoon spelen en veel vragen, daar haal je echt de meeste wijsheid, hoewel sommigen hier ronduit randdebielen zijn :wink: :laughing: :stuck_out_tongue: :rofl:

En een spel kan soms wel een maand of meer in beslag nemen, hangt errug af wat je instellingen zijn m.b.t. grootte van de map en aantal tegenspelers. (dan moet de comp wat meer moeite doen om alle movements bij te houden.

Ook hangt het ERG van je speelstijl af. Ikzelf ben, in tegenstelling tot clint, een MicroManager. Clint noemt het mierenneuken, en das ook wel correct. een klein voorbeeld wat bijna iedereen gebruikt: Als je nog maar 1 turn hoeft te wachten voor de ontdekking van een tech, probeer dan eens of het met de slider verder naar gold toe ook nog steeds 1 turn is. Dat levert je extra gold op.

Ā 

Dit soort dingen kun je ook per stad doen mbt tot volraken van de shields en food storages voor bouwen van dingen en groeien van een stad. Als je 40shields nodig hebt, je hebt er 37 en je krijgt er per beurt 5, dan verspil je er dus 2. Je kunt nu in het stadscherm een arbeider een andere tile (ā€˜maphokjeā€™)laten bewerken en dan krijg je misschien meer food of geld binnen. Zo ook met groei, overschot aan voedsel wordt na groei niet meegenomen. Je kunt ook kijken welke stad binnenkort gaat groeien en dus een nieuwe tile bewerkt wil hebben (roads, irri, mines). Dit gaat extreem diep soms en dan kan een BEURT uren duren. En dan worden het lange spelletjesā€¦

Die eerste doe ik standaard wel (de gold slider) de rest vind ik teveel van het goeie.

Dat zou wel erg relaxed zijn ja! Ik zal chris hierover PM-en en dan stuurt hij je denk ik wel een Private Message erover.

Ja, met de vraag waar jij je mee bemoeit :rofl:

kan zijn dat hij deze post mist en dat zou jammer zijn, of zal ik de PM uit zijn postvak terug halen? :angry:

Bedoelde ik niet tegen jou, was voor Venzent, ik wilde dat hij zich een beetje thuis zou voelen hier :laughing: :roll_eyes: