Nederlandse handleiding CivIII

Goedendag allen,

ik heb via via de engelse CivIII gekregen en uiteraard met een engelse manual. Ik ben geheel onbekend met de Civ-serie en lees al her en der dat de leercurve dan steil is (wat ik inderdaad heb ondervonden :slight_smile: ). Weet iemand waar of heeft iemand voor mij de nederlandse handleiding???

Daar heb je zojuist je verhaaltje op zitten typen :laughing: :rofl: Wij ZIJN de Nederlandse handleiding :stuck_out_tongue:

Ja DUH :rofl: …ik bedoel dus de handleiding zoals die bij het spel geleverd wordt, zodra ik die uit heb en een beetje thuis ben in het spel zal ik nog ongetwijfeld genoeg vragen hebben, maar voor nu wil ik weten wat alle knopjes in het spel doen, wat bepaalde waardes zijn etc etc, kostte me gisteren al 20 minuten om te ontdekken dat je een Settler nodig hebt om een stad te kunnen bouwen, maar ik krijg bijv. steeds de melding dat the treasure low is ofzo…nou, zal wel <_< . Ik ben de handleiding in het engels aan het lezen, maar lijkt me ietser makkelijker om dit in het nederlands te doen, mits de units enzo wel engels genoemd worden, anders ben je alsnog aan vertalen.

Weet niet zeker, maar volgens mij bestaat ie niet in het Nederlands, zal es ff checken. Je eerste actie in je eerste beurt is met een settler een stad bouwen. Vervolgens heb je de mogelijkheid om met je F-knoppen of vanuit je stad (rechtermuisbutton op stad en zoom to city) alles aan te passen. Dat je de melding hebt treasury low komt door het feit dat je settler geld kost en je niets heb t om inkomsten te genereren. Op het moment dat je de stad bouwt zul je zien dat je geen geld verliest en ook niet wint. Elke unit die je bouwt kost geld per turn, maar door allerlei oorzaken verdien je ook geld. Bouwen van city improvements, bouwen van wegen (trade), mijnen (gold) etc. etc. etc. Het slimste is om gewoon te beginnen en ons oeverloos te vervelen met de simpelste vragen. Geloof me, we zijn allemaal zo egocentrisch ingesteld en zien onszelf zo graag terug op dit bord dat we toch altijd antwoord geven :rofl: :laughing: :wink:

 

Heb zojuist een draadje voor beginners opgestart.

:roll_eyes: Klinkt mooi, ik weet niet eens waar en hoe ik kan zien of ik geld verdien of verlies :roll_eyes: . Ik ben zelf zeer aktief op andere fora (IT-gerelateerd) en als iemand een vraag stelt die de handleiding niet leest zeg ik bijna altijd RTFM, en dat zal ik dus ook doen. Ik zal me door de 243 pagina’s worstelen en stoeien in de tutorial, daarna zal ik ongetwijfeld een kannonade aan vragen op jullie afvuren…

Rechts onderin je scherm zie je je uitgaven en inkomsten. Als je in de stad gaat staan is dit bovenin je scherm.

‘duikt weg voor de rondschietende vragen’

 

Venzent!!by the way join the club :laughing:

Clint helpt je wel :roll_eyes: …

 

Maar een online handleiding is r wel denk!

Veel sux6!!. maar goed is jou Englisch dan zo slecht??? :laughing:

En heeft Sir Ivo vandaag de uitwerpselen van zijn paard gerookt??? :rofl: :laughing: Wat si dit nou weer voor onsamenhangend gelul??? <_

hehe :laughing: dat is 't hier altijd al geweest :roll_eyes:

 

ennuh…kheb geen paard :wink: .

…ja me meisje wel :laughing:

????? 

Hier ging het me eigenlijk om??

Hier moet je nie alles zo serieus neme joh clint … :laughing:

 

heb de topics is gevolgd voor heen met jou en unforgiven… :rofl: Was ook ellelang gezwets hoor :wink: (Just Joking)

 

maar ok back 2 topic…

Venzent 243 pagina’s maar? moet lukke in 1 avondje :laughing:

Over het geld:

In een stad kun je ook van die stad afzonderlijk zien wat de uitgaven en inkomsten zijn. Een van de F knoppen brengt je naar je scherm waar je de info van alle steden gecombineerd krijgt…

Alvast wat tips voior meer geld:

 

-zorg dat je uit de despotism en anarchy wegkomt en blijft

-wegen bouwen met je settlers, helemaal rond je steden

-reduceer corruption en maximaliseer revenue met de juiste improvements: marketplace, library (dan kun je je slider in het bovengenoemde scherm anders zetten), bank, etc, courthouse

-sommige wonders

 

etc

Tuurlijk, kan je het doorlezen in 1 avond, maar of ik het dan ook snap??? :roll_eyes: Afijn, gisteravond dus weer ff zitten lezen, weer wat wijzer geworden over spearmens, Garrisdon, etc etc, had ook begrepen dat je moet proberen een Monarchie te krijgen om van de beprking van 2 food opbrengst af te komen als je in Despotism zit (ofziets :stuck_out_tongue: )......De bui van mijn vrouw zal ook wel iets verbeterd zijn inmiddels na mijn opmerking dat ze met rust moet laten als ik aan het lezen ben..........(Nee schat, het is niet voor een spelletje, dit is om inzicht te krijgen in de wereldwijde problematiek, Wormen en Naardes enzo :grinning: )....afijn, vanavond maar eens kijken wat ik er werkelijk van snap.......
???? U bedoelt workers neem ik aan??
 

Ik meen dat dit zeer onderhoudende, leerzame, sesamstraatuitleggebaseerde discussies waren, speciaal voor jullie :laughing: :laughing:

Dat d8 ik ook, maar wie ben ik om iets in twijfel te trekken :roll_eyes:

Gewoon doen, ook wij zeggen wel eens iets anders dan we bedoelen. En als het wel zo is, kun je er altijd van leren. In de eerdere civ games bestonden er geen workers en toen moest je je wegen etc. ook met settlers bouwen, misschien dat unforgiven weer eens een keer een draadje verkeerd heeft?? :wink:

Misschien dat ik iets vermeld heb in CIV2 thread en Venzent dat gelezen heeft da zou kunnen. Maarrrrr anders zie ik dit als een belediging clint... Die komt op de grote hoop erbij, haha :laughing:
haha :laughing:

Zo erg waren ze toch niet?