Paleis en Eindscore

Ook gekopieert van Bravenet (zonder auteursnamen helaas)

 

ik ben nog nooit hoger gekomen dan stapje 3.

 

Net had ik bijna heel de wereld. had een paar andere civs defeated. Maar toch maar op hokje 2 gekomen. Hoe kom je wat hoger?

 

Reply

 

probeer wat duidelijker je vraag te stellen, geen idee wat je bedoelt!

gaat het om de health van je warrior? of het level waar je op speelt? of bedoel je de techtree? of something completely different dat ik te stom ben om het te snappen?

 

Reply

 

gewoon op het allerlaatste! als je victory hebt (of defeated)

dan komen je scores enzo.

en dan zie je die graadmeter hoe mensen in de toekomst over je denken. En hoe hoger je dan komt, hoe beter natuurlijk. maar in de toekomst denken mensen niet beter dan “pathic” over mij…

 

Reply

 

ik heb al het derde stapje gehaald en ik ben nog lang niet klaar.

volgens mij heeft het ook met je Palace te maken.

 

Reply

 

Ik snapte Totibbs’ vraag wel, al had hij/zij inderdaad wel iets duidelijker mogen zijn. For the record: het gaat dus om de kop van Jut, waarop de warrior ramt aan het definitieve einde van een spel. Hoe beter je prestaties, hoe hoger het lampje komt. Je ziet dan ook hoe je in woorden beoordeeld wordt: “XXX the weak” ofzo.

Bij een lage moeilijkheidsgraad (die selecteer je aan het begin van een pot en valt daarna niet meer te wijzigen) is het vrijwel onmogelijk om leuke scores te halen. Je kunt hoger dan 100% echt wel vergeten als je Warlord of Chieftain speelt. Op Emperor of Deity kun je vele honderden procenten halen, maar dan moet je echt ontzettend goed zijn. Ikzelf houd het op Warlord al nauwelijks vol :cry:

Ik weet niet of je paleis iets met de score te maken hebt. Volgens mij is dat slechts een extra’tje, een geinige grafische weergave van hoe blij je volkje is.

 

Reply

 

Volgens mij is palace niks anders dan een culturele hoogstandje (handig voor cultuurpunten) en een zekere controle op corruptie (zolang je aantal steden niet teveel wordt!).

 

Reply

 

Ze bedoelen het paleis waar je telkens stukjes mag aanbouwen, niet de palace in je capital

 

Reply

 

Ik bedoelde idd het paleis waar je stukjes aan mag bouwen als je onderdanen blij zijn. Weet iemand toevallig of dat paleis invloed op de eindscore heeft. Volgens mij niet. Het is hooguit leuk om dat ding te zien groeien. Leuker dan die saaie troonzaal uit Civ2 in elk geval.

 

Reply

 

Oh, nu snap ik het. Ja, ik vind het altijd leuk om het paleis te zien groeien. Vooral als je verschillende culturele stukjes in stoppen. Romeins. Grieks. Egyptisch. etc. Volgens mij is het gewoon prettig voor je eigenwaarde.

Het paleis maakt echter niks uit op de eindscore.

Ik heb wel eens gespeeld op map tiny, 4 civs, op chieftain. en toen zaten ze allemaal vlak bij elkaar. Ik heb ze allemaal meteen vernietigd. En ik haalde het bovendste plaatsje, met meer dan 4000 punten.

 

Verder geloof ik dat het is, dat hoe sneller je wint hoe een grotere punten bonus je krijgt.

Ik had namelijk maar 4 steden toen ik zo snel won (men eigen en de 3 ingenomen). meer dan 4000 punten.

Bij een ander spel had ik een stuk of 16 steden, en toen een diplomatic victory. In dat spel had ik maar ongeveer 3500 punten…

Dacht ik ook, van dat snelle winnen, maar ik heb gisteren een spelletje regent in ca 1600 gewonnen en maar 6000 ptjes gehaald. Zou toch wat meer moeten zijn als je kijkt naar Warlord bv.