Is al goed, maakt bijv. niet zo heel veel uit als je het via mail verstuurt (mag eigenijk ook niet), maar het mag nergens zo staan. Staat op veel plaatsen zo, maar het mag officieel niet.
Jij mag in principe zelf de illegale versies van de programmatuur / films / muziek niet downloaden en degene van wie je het hebt, mag het niet ter beschikking stellen. Het is in principe niet zo heel erg, maar op een forum piracy-sites posten is meestal niet zo’n goed idee.
Is ook stom. Het is niet te controleren als zulke dingen onderling verspreid worden, maar een forum is openbaar, vandaar. Ik geef geen hints, maar e-mail daarentegen is niet openbaar…
dus als ik denk dit is interessant net als die andere die ik hier perongeluk op zette dan kan ik het beter naar 1 toesturen
dan bereik ik maar 1 persoon en ik vind zulke dingen kun je best delen met anderen bovendien die beruchte pagina staat er maar even op dan verdweint hij weer hoe bereik ik dan mijn CIV vrienden zo snel
er staat zo vaak leuke en bruikbare dingen op het is toch helemaaal niet kraaken of hakken of zo
Het is geen hacken nee, maar vergelijk het met diefstal. Het kopen van gestolen goederen is ook strafbaar, ook als steel je zelf niet. Ik ben er zlef niet tegen, tegen die programmatuur, maar op openbare fora moet je ermee opletten, das alles.
het staat dan gewoon op internet ik doe toch niks verkeerd als ik de tip geef waar het staat
ik bedoel ik bied het niet aan jullie downloaden het niet van mij
het is toch gewoon iets als ik zeg he jongens bij die winkel is de nieuwste versie van civ het goedkoopst daar moet je wezen
ik neem aan dat als ik een gekopieerde versie van civ4 hier had en gezegt had van wie wil hem dat dat misschien wel een schande zou zijn maar er is al zoveel wat gekopieerd word
Het is over het algemeen beter om fora schoon te houden van piracy en dergelijke. Je hebt inderdaad gelijk dat jij en ik dan niks fout doen, volgens de regels die er nu zijn (zie post van metallica). Maar dergelijke regelingen zijn aan veranderingen onderhevig. Je zou het ook zo kunnen bekijken:
Software is intellectueel eigendom. Het verkopen van illegale versies, maar het kopen (heling) ook.
Als iemand gehackte versies ergens van wil, hoef je maar met limewire/kazaa/bittorrent te zoeken en je vindt het wel. Het promoten van sites met die dingen is echter wat raar voor op een forum.