pollution changes

Ik las iets over het voorkomen van global warming. Dat kan niet, alleen als je je steden niet productief maakt en klein houdt, kun je ervoor zorgen dat je geen pollution hebt. Maar de andere civs zullen daar niet aan meedoen, dus komt het toch. Nuclear warfare geeft iedere keer een boost aan de cumulatieve pollution. Daar is de GW tot nu toe op gebaseerd. Ook al kun je alle pollution op de grond (doe je naturlijk al) en alle pollution door de steden elimineren, GW houd je niet tegen, noch kun je het verzachten. Het enige dat je kunt doen is d egroei ervan stoppen.

Zouden ze ook iets aan moeten doen bij het maken van civIV

hmmm ja, maar niet te makkelijk maken. Beetje ‘opruimend’ vermogen van de natuur simuleren is op zich wel ok.

Mee eens, benadert de werkelijkheid toch wel… Kyoto of niet, als niet elke civ meedoet krijg je toch GW.

Dank je wel amerika :angry:

:rofl:

Moderator action: moved to this forum by The_Unforgiven

Is een interessant concept, IMHO. Waard om verder over te hebben maybe?

Mijn gedachten hierover:

 

-pollution moet blijven (soms lees je op andere fora wle eens dat t compleety weg moet). In RL krijgen we het ook nooit weg:

groene stroom? dream on

biomassa schoon? huhuh, met VEEL mazzel en geregel

fusie beste oplossing? Ja, maar NOg redioactief afval: reactorwand wordt radioactief en die moeten we ook een keer kwijt.

 

-Soms gaat het wel wat te ver in de game, het moet mogelijk blijven om een stad bijna vervuilingsvrij te maken

 

-broeikas-rate moet terug te dringen zijn (eco-pacts etc…)

pollution moet inderdaad blijven! hoort er gewoon bij!

Maar dat zie je vee;l, dat mensen de negatieve dingen eruit willen: pollution, corruption… Ik vind zeker dat ze moeten blijven, maar voor de corruption moeten ze iets verzinnen wat meteen goed is en niet tig keer gepatched wordt.

 

edit: emperor status :stuck_out_tongue:

ja, als ze al het negatieve eruit halen wordt het een doodsimpel spel! :roll_eyes:

precies, en dan wordt het score-milking en das saai. Ik vind de Eco-pact wel een coole agreement met de andere Civs: ‘Ruim je ronmmel op, of ik ruim jou op’ zeg je dan op een lieve manier :laughing:

 

Een suggestie die ik ergens gelezen heb is om de GW effecten vooral te laten plaatsvinden bij de vervuilende civs, maar dat is niet realistisch, dat effect is al geimplementeerd met de vervuilde tiles.