PTW: stad veroverd: civ weg!

Errug leuk om dit te spelen, heb een spelletje Regent gespeeld met de optie dat indien je 1 stad hebt ingenomen de gehele beschaving wegvalt. Het enige dat nog in leven blijft zijn settlers.

 

Dit vergt een geheel andere manier van spelen. Belangrijk zijn de knights (sterk en makkelijk verplaatsbaar) en navigation: anders kan je niet bij andere continenten. Vanaf dat moment is technologie niet meer belangrijk. Maar die homoos van een andere beschaving spelen ook heel anders. Minimaal 4 pikeman in je stad is een vereiste… Anders is het spel gewoon over. Ze komen via alle kanten naar je zwakste stad. Had world domination in 420 AD en 5971 punten… Ben een uur of 6 bezig geweest. Weer eens wat anders dan 60 effectieve uren voor een regent spellentje (of niet Clint: hoe is het met jou relatie???). Alleen dat gedoe met die prinsessen is mij nog niet duidelijk.

Nou ja, ik ben altijd binnen een uurtje klaar met een spelletje Regent (dan wel huge map, vandaar dat het zo lang nog duurt hoor) :stuck_out_tongue: Is wel leuk idd, met die ene stad, maar ik vind van de andere kant een beetje ontwikkelen (ja moeilijk woord Red) en opbouwen (Clint has lost Red’s attention :wink: ) toch wel het leukste aan Civven moet ik zeggen. Als je dan alleen maar bezig moet zijn met aanvallen en verdedigen is dat niet helemaal my cup of tea, maar goed ieder het zijne. 8)

Het mooie is dat je bij c3c ook het aantal steden kan bepalen die moeten worden vernietigd voor dat de beschaving valt.