resources vraag

Ok, ik ben met mijn 2e regent game bezig (en winnende :laughing: ) en ik speel op een huge map.

 

Er zijn 2 continenten en het rechtercontinent is helemaal van mij.

Maar op dat HELE continent is maar 1 source rubber, 2 sources coal, 2 sources saltpeter, 2 sources iron en dan wel weer 4 sources horses. We begonnen met zijn drie?n op dit continent. Zijn dit dan niet heel erg weinig resources (vooral de rubber)???

 

Op het andere continent zijn trouwens 2 sources rubber.

 

Hebben jullie dit ook? is het dus normaal? want ik vind het een beetje vreemd omdat de kans dat je een bepaalde resource niet hebt wel redelijk groot is

o en 1 source of oil op mijn eiland :cry:

afhankelijk van de grootte van de map enm het soort landschap kunnen sommige resources idd erg zeldzaam zijn. Wordt de uitdaging groter van :sunglasses:

Maakt niet uit, is volgens mij random. De ene keer heb je heel veel de andere keer minder. Weet niet precies hoe dit gebeurt, maar ziet er in elk geval errug random uit.

en soms bloedje irritant :angry: een hele wereldoorlog voor een beetje uranium, bedoel het was wel leuk maar toch :laughing:

ik zal eens een klein onafhankelijk onderzoek naar het aantal resources doen, ben nu toch wel nieuwsgierig naar hoe random ze nou eigenlijk zijn. Vergeet niet dat alle mappen een seed hebben en dus al vast staat waar alles zit. Alleen de seed zelf is random.

Ja precies, maar hoeveel seeds zijn er dan per map?? Dan is het wellicht niet meer echt random, maar als er maar voldoende zijn, komt dat in de buurt.