Resources wegkappen

Geript van het oude Bravenet forum (zonder auteursnamen helaas)

Okay, ik weet dat de strategic resources aan het begin van het spel al vastliggen, ook al kun je ze niet zien. In 4000 BC zijn dus alle vakjes al bekend waarop later de resources verschijnen.

Maarrr… wat gebeurt er als ik het terrein verander? Stel, op het forestvakje 133,142 komt later rubber, dat heeft het spel zo bepaald. Maar ik kap het forest. Vakje 133,142 is nu dus plains. Pas daarna vind ik Replacable Parts uit. Krijg ik dat rubber dan toch?

Reply

Dat is een zeer goede vraag maar ik zou het absoluut niet weten. Ik weet wel dat als je de Strategic Resource Rubber al kan zien, en je kapt een desbetreffend bos, dat Rubber dan blijft liggen. Daar was je waarschijnlijk al achter en dit is dus voor de andere forumbezoekers.

Reply

Jaaah, lastige vraag he? :wink:

Ik ga denk ik maar eens 'n proefscenario bouwen met de editor. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen!

Reply

Het maakt niet uit of je het terrein veranderd, ik heb al een keer gehad dat ik rubber kreeg op een vakje waar ik het bos eerder gekapt had.

Reply

Kijk, dat is nou eens info waar we wat aan hebben. Tnx Jeroen.

Staat ook in het boekie en in de civilopedia. Het maakt inderdaad niets uit of je terrein verandert.