Rol van cultuur

Ik zou graag binnen Civ IV de rol van cultuur belangrijker zien worden. Niet alleen voor je relaties met je buren, maar ook intern!

 

Als je bijvoorbeeld een groot rijk hebt over verschillende eilanden verspreid dan zou je ook een minimum aantal cultuurpunten moeten hebben, waarbij geldt hoe groter het rijk hoe groter het minimun. Het eiland waar je hoofdstad op ligt zou je dan als het hart van het rijk kunnen zien en de verder weg geleden eilanden als je koloni?n.

 

Binnen Civ IV moet er dan een kans komen te bestaan dat deze koloni?n in opstand komen tegen het ‘moederrijk’, zoals bijvoorbeeld tussen de VS en Engeland is gebeurd. Indien deze opstand lukt, zou je dus een compleet nieuwe Civ zien ontstaan met een burgeroorlog tot resultaat.

 

Ik herrinner me dat in Civ I deze mogelijkheid bestond. Als je bijvoorbeeld de hoofdstad van een tegenstander veroverde, bestond er de kans dat de Civ door een burgeroorlog werd opgedeeld tussen twee verschillende, nieuwe Civs.

Prima plan idd!!

 

En dan zou er ook zoiets moeten komen als een corruptie compensatie wanneer je cultuur punten hoger zijn(natuurlijk afhankelijk van aantal steden en afstand van steden tot elkaar, zoals het nu is).

idd een leuk. idee kan me herrineren dat het met civ 1 met de fransen vaak gebeurde. dan veroverde/verwoeste je parijs. en dan werd de helft van frankrijk zo’n beetje indiaan ofzo.(lang geleden :wink: )

Zou dan eerst een revolutie moeten worden met een oproerleider en zeer militaristisch ingesteld. En dat die dan in eerste instantie errug achterloopt op de andere culturen aangezien dit toch meestal wel het geval is. Kan me idd ook wat herinneren over die opstanden in Civ I.

Tja je hebt wel gelijk, maar nu we het toch over revoluties hebben denk ik niet alleen aan weinig cultuur maar ook aan dat je slecht regeert voorbeeld en onderdrukking enz… :laughing:

 

Leuk bedacht alleen meer fantasie hebben. :grinning:

?? Ikke nie snappe? :sunglasses:

Ik bedoel dat niet alleen je steden in verzet komen door weinig cultuur maar ook voor andere dingen zoals onderdrukken. :angry:

Ok, maar dat is al het geval. Als je je steden niet goed in de gaten houdt, oftewel slecht regeert, krijg je al behoorlijk wat minder happy faces en zul je echt actie moeten ondernemen anders krijg je daardoor ook al een culture flip. Oh, en kijk niet zo boos als ik het niet snap. :rofl: :stuck_out_tongue:

Dat is waar, maar dat maakt het leuker toch??? :unsure: En cliny i meen het natuurlijk niet en natuurlijk als je het gewoonlijk het niet snapt IK BEN NIET BOOS OP JE!!!1 :rofl:

In CivII was het ook mogelijk om een burgeroorlog te veroorzaken bij de sterkste

tegenstander.

 

Guido

Bij call to power 2 is dat ook mogelijk met een spion en is beter dan civ 2 maar civ 3 blijft beter. Toch mist Civ 3 wat call to power 2 leuker maakt :o .

Ik ken CTP2 niet zo goed, maar zit daar ook nog steeds zo'n corparate branch en zo'n cleric/televangelist in, net als in CTP1? Die waren geniaal. Lekker geld en shields verdienen aan andere civs zonder ze aan te vallen. :laughing:

Zoiets ongeveer is er wel maar ik weet niet meer hoe het heet. :wink:

In civ2 kon een burgeroorlog komen, weet ik nog. Was erg vreemd nu ik erover nadenk, ineens een civ er bij. Wel lachhuh!

 

nog 1 vraag: waarom vinden jullie CTP zo leuk? Ik vond het geen reet aan (alleen 1 gespeeld)

Het was minder dan de ‘echte’ CIVS (van Sid Meier), maar probeer CTP2 maar eens. Veel rommel van CTP1 is gefixed in CTP2

Ik weet alleen dat CTP bij mij zo retetraag was dat ik er moe van werd en daardoor een hele tijd niet meer gecivd heb.

Ik vond dat moven met die muislijn truttig!