Shields sparen voor Wereldwonderen...

Luitjes,

 

Het schijnt dat je shields kan sparen om wereldwonderen te bouwen, heb zoiets gelezen op civfanatics. Zou wel mooi zijn, met name het UN wonder in Regent wil ik op die manier wel bouwen (Hoover Dam is dan ook moeilijk). Gek genoeg lukt mij dit bij Monarch wel.

Ja, zoiets heb ik ook gelezen, was me echter niet geheel duidelijk hoe dit dan werkt. Dat ging er over dat de AI dit doet en daarom is het zo dat jij druk bezig bent met een WW te bouwen en ineens een of andere klootzak je op het allerlaatst voor is. Typisch trouwens wat je zegt. Sommige dingen lijken bij mij ook makkelijker te gaan in Monarch dan bij Regent. Misschien dat de AI zijn tactiek op dat moment gewoon anders is terwijl wij op dezelfde manier te werk gaan. Ook leuk trouwens, een keertje Chieftain spelen op de manier zoals je Regent of Monarch speelt. Heb ik laatst gedaan en ik heb ontdekt dat je dan als een idioot groeit. Ik kan me echter niet voorstellen wat ik nou precies anders doe dan in het verleden toen ik zelf nog Chieftain speelde.

Laten we wel zijn: eerder was het niet zo noodzakelijk om voor 1 AD 40 steden te hebben, is veel belangrijker geworden.

 

Ik heb het vermoeden dat de AI bij Monarch minder agressief is dan bij Regent, zij zijn slimmer en gooien het meer op Intelligence. Voordeel van Regent is dat je andere civilizations bij onderhandelingen helemaal leeg kan trekken. Gisteren had ik weer mot met die )(#$)"#$’’’#($& Romeinen. Heb een aantal steden overgenomen en stond met de War Chariots aan de poorten van zijn hoofdstad te rammelen, dat was dus kiezen of delen. Heb 6 steden gekregen. Ik merk wel dat je de steden die aan de buitenkant van de beschaving liggen makkelijker opgegeven worden, ongeacht de grootte. Dus niet per definitie de kleinste…

Klopt, is ook logisch als je er over nadenkt. Heeft te maken met je culture. Die is aan de buitenkant van je beschaving logischerwijs minder omdat je daar bijvoorbeeld niet je wonderen bouwt en in de regel trager je bouwwerken.

Maar goed, het ging over WW-en… ik ga is ff zoeken op Civfanatics…

Ja, wie dwaalt er hier nou af :slight_smile: ? Moet je doen, laat even wat weten als je iets vindt.

Als ik wat vindt???

Een antwoord op die WW vraag.

Ah, dus hier zit iedereen! Eeh, sparen voor wonders bedoelen ze het bouwen van een palace mee en switchen wanneer er een wonder beschikbaar komt!

En heb jij dat de AI wel eens zien doen dan?? Ik doe dat zelf ook wel, maar heb nog niet meegemaakt van de AI.

Nope, Wanneer AI mij voor is kan ik het altijd terugredeneren naar:

 

  1. zij begonnen eerder met bouwen

  2. Hun stad is productiever

  3. Of zij switchen van wonder (als een ander wonder dat ze bouwden al door iemand anders wordt neergezet).

 

Als je deze dingen niet kunt constateren moet je aan pre-building denken, maar daar twijfel ik aan. Iets te inteligent voor deze AI. Cheaten denk ik ook niet aan, dan waren we het vast al een keer tegengekomen.

Is er iemand die met F7 in de gaten houdt welke beschaving wat aan het bouwen is, en vervolgens af en toe met investigate city een beetje in de gaten houdt hoe het gaat.

 

Gaan ze te snel kan de produktie saboteren, of een desease whatever. Is wel kostbaar, maar je wilt een WW of niet…

Hey Red, nieuwe thread joh. En Tigger, ik heb dus ergens op Fanatics een verhandeling van iemand gezien die er verstand van leek te hebben die het erover had dat de AI op een of andere manier “spaart” voor wonderen. Maar ik begreep het op dat moment al niet helemaal. Heb toen een vraag gepost daarover maar kan die thread niet meer terugvinden. Snap er ook geen bibz van hoe dat dan zou kunnen, maar ok.

Clint, beter lezen in vorige replies :grinning: :

 

 

Dit doet de AI dus ook (en ik zelf soms ook, al moet je wel opletten dat je het paleis niet ongemerkt opeens af is…) :cry:

btw, AI heeft bouwvoordelen op de hogere levels en zal dus sneller klaar zijn met Wonders, ook kunnen ze GL’s krijgen en eerder klaar zijn.

Je kan alles gebruiken om voor te bouwen. Palace is ideaal omdat daar de meeste shields in gaan en je dus lang van te voren kan beginnen.

Oehoehoehoe Chris, je krijgt de smaak te pakken…Helaas sta je tegenover de meester…kijk ff zelluf terug in de thread en je ziet dat ik daar allang antwoord op had gegeven. Wie een opmerking maakt over een ander…of zoiets :twisted: 8)