Wat is de meest ideale situatie (Civ en tijd afhankelijk natuurlijk) om een stad neer te zetten? Wie komt er met voorbeelden (screenshots) van City Displays, plus toelichting?
Hier moet ik verstek laten gaan, sorry, ik ben op het moment nog aan het ‘leren’, en speel met cheats (hoor ik de bakken stront deze kant op razen…?).
Dus een goed neergezette stad is bij mij een kwestie van geld pompen, soms willen ze voor geen meter groeien, en daar probeer ik van te leren, wat daar voor verantwoordelijk is, andere groeien als kool. Ik ben nog niet zover dat ik precies mijn keuze kan maken voor het neerzetten van een citie. Je moet ook maar geluk hebben in het spel, waar het kan, en wat je beginpositie is.
Maar ik kan me voorstellen dat de geoefende speler daar al veel beter over na denkt, en waarschijnlijk zijn ideale beginpositie al vast legt in de editor, of juist niet, sommigen vinden dat ook al cheaten…
Ben wel erg benieuwd naar screenshots plus bijbehorende uitleg!
Cheaten is niet erg, je kan er inderdaad veel van leren, maar eraf komen…en zonder spelen, tja, dat moet in je zitten, hhhh
Maarre, een screenshot van een mooi gebouwd Paleis is ook leuk.
Beste uitgangspositie (in m.n. het begin is dit overigens belangrijk, later wordt het wat minder spannend) is een combi van grasland/river/hills. (1 of 2 hills that is) Je hebt dan een goede combi van food en inkomsten. Je zult zien dat je stad sneller groeit. (natuurlijk ook weer in combinatie met wat je bouwt)
Bijna goed Clint, ook een mountain kan wel prettig zijn.
Genereerd met mine toch 4 shields. Kan in het begin heel belangrijk zijn.
Maar goed, ik zie je wel met play the world.
By the way: toch niet de Clint van Westwood Online medio 1997???
Westwood?? Red Alert bedoel je?? Geez man hoe is het met jou? Dat is zeker een jaar of vijf geleden. Speel ik overigens nooit meer. En dat over die mountain ben ik niet echt met jee eens. Op lagere niveaus is dat wel ok, maar bij Regent of Monarch duurt me dan mijn groei wat te lang.