Spel traag na lang spelen

Ik heb een heel vervelend probleem, in het begin draait het spel echt super soepel enzo. Maar als ik lang bezig ben (zeg maar als ik in het jaar 1600 kom) dan wordt het spel erg traag en loom.

Zijn er hier mensen met hetzelfde probleem??

Ik heb laatst ergens gehoord dat het aan Windows XP kan liggen. Daarom ben ik bezig met dual boot, maar da duurt nog wel eventjes.

Dus als iemand een oplossing weet zou dat erg fijn zijn.

 

Ps mijn specs:

PIII 1 GHz

256 Mb ram

GeForce 2 mx 32 MB

Direct x 8.1

Windows Xp build 2600 :oops:

en het legale spel voorzien van de nieuwste patches

Heb inderdeed ook gehoord dat dat aan XP kan liggen. Maar ik ken ook anderen die XP draaien en die dat probleem niet hebben, conclusie: aan mijn antwoord heb je geen ene reet :rofl: Maar weet je wel zeker dat het traag gaat. Je moet wel realiseren dat de turns gewoon errug lang duren na verloop van tijd. Bewegen je units ook trager of niet? Als dat nl. niet het geval is heeft iedereen hetzelfde probleem als jij (zelfs de mensen die geen CIV spelen), nl een grote wereld waarin de dingen niet altijd ff snel gaan als je zou willen. :idea:

Je hebt denk ik gelijk, de untis gaan op de gewone snelheid. Maar het valt mij op dat het zo lang duurt voordat de turn van de computer over is.

 

Ik heb ook civ II gespeel (helemaal kapot) en die had daar helemaal geen last van. Dus ik hoopte dat het aan Xp zou liggen ofzo maar dat is dus niet :? Jammer

Hetzelfde geconstateerd een paar maanden geleden, ik werk niet met Windows XP, maar met Windows 98. Turns duurden erg lang (en niet vanwege de grote trage wereld, in vorige gecompliceerdere games was het niet eerder voorgekomen), en units bewogen schokkerig, het uitzetten van de animations vd units maakte niet uit.

 

Heb daarna besturingssysteem opnieuw geinstalleerd, alsmede CivIII, toen kreeg ik een nieuw probleem (zie bericht Forum Index -> Technische Dingetjes -> Onderwerp: Meteen maar het diepe in…, Reactie 21 oktober/mika). Maar de traagheid ben ik nog niet weer tegengekomen, maar ja toen de vorige keer de traagheid zich voordeed, had ik er heel wat uren/dagen/weken in zitten, en een hoop gespeelde games. Dus daar zou het ergens moeten liggen, in misschien teveel saves ofzo…(dacht de simpele mika)

Nee, aan dat aantal saves kan het niet liggen, aangezien dit gewoon ruimte op je harddisk is. Wat je misschien wel eens kunt proberen is om in dos jet c-windows-temp file te deleten. Die wordt aardig gevuld met civ spelen en daar kan je besturing onder lijden.

Heb ik op civfanatics ook ooit gelezen, geprobeerd, maar werkte niet. Maakt het dan wat uit wanneer je die inhoudt?? :roll_eyes:

die (linker) shift werkt altijd. Helpt ook als jouw units automatisch lopen.

 

Je kunt het ook “even” doen, dan gaat de (zee) unit “even” snel. Kan ook langer.

 

Ik gebruik het vooral als mijn zeevloot van A naar B moet. Ik haat dat geluidje… moet ik altijd van pissen :sunglasses:

Hmm, heb dat gisteren nog geprobeerd, maar merk er niet al te veel van. Ga dat vanavond nog es ff sjekku. :wink:

:o:o:o TEEEEEERRRRINGGGGG ZEG!!! Heb ik gvd al die tijd niet geweten dat dat werkt. :angry: :angry: :roll_eyes: :roll_eyes: Heb het idee dat ik altijd net te kort die shift knop in heb gehouden. Dit scheelt weken op ??n spelletje. Tnx man, blij dat ik dit nu weet. :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Wat leuk om deze Windows problemen te lezen.

 

Heren gebruik een Apple Computer.

 

 

:wink:

Moet zeggen dat met Conquest ook dit “probleem” aardig is opgelost. Het kost behoorlijk minder tijd om te spelen/wachten dan voorheen.

Jongens, het ligt ook aan de map size, en zeker het aantal steden en units van de AI. Dat merk ik tijdens een game ook (P4 2.67 Ghz, 512 Mb).

ik heb nooit ergens last van tenzij ik echt enorme mappen speel, neem TETurkan’s scenarios, maar verder houdt mijn AMD 2,1 Ghz 896 Mb