Spelen geeft alleen zwart scherm

Ik heb vandaag Civilazation III gekocht en wilde het installeren. Dit gaat goed tot het moment dat ik het spel wil spelen. Ik krijg na het openingsscherm van het spel een zwart scherm. Ik hoor wel het geluid maar mijn monitor blijft op zwart staan. wie kan mij helpen. Ik heb windows xp.

 

gegroet, Ron

 

edit (door Chris): titel wat aangepast, covert wat meer de inhoud

Kijk allereerst of je monitor aan staat :laughing: :roll:

 

Probeer eerst iig de videokaart drivers zo up to date mogelijk te krijgen (kijk op de site van de maker van je videokaart)

 

Het zou ook kunnen liggen aan je monitor instellingen -->

 

Het misschein je ‘refresh rate’ van je monitor die verkeerd ingesteld staat (heb je wellicht een TFT scherm?). Dit kun je aanpassen in een configuratie programmaatje van Microsoft ‘dxdiag.exe’, dit kun je starten via start -> uitvoeren -> dxdiag.exe, en dan op het laatste tabblad (more help) kun je bij de onderste knop (override refreshrate) de ververswaarde van je monitor zelf instellen.

 

Ik hoop dat je hiermee iets verder komt…

Verder veel Civ plezier gewenst en welkom op het forum!!

Als dit niet werkt, kun je het spel eens opnieuw installeren. Dit doet ook vaak wonderen.

Het is gelukt, ik heb met mijn rechtermuis op de snelkoppeling van CIV gedrukt en toen windows 95 geselecteerd. Daarna deed hij het gelijk. Bedankt voor jullie snelle reacties.

 

Ron

super dat het nu werkt! Veel plezier iig toegewenst 8)