Steden veroveren middels Culture...

Dit is natuurlijk de mooiste manier om je expansiedrift te bevredigen, geen oorlog of gezeik, maar gewoon inlijven.

 

Stelling:

 

Als ik mijn wonderen aan de rand van een andere beschaving bouw is mijn uitbreiding van culture groter en dus de kans op inlijven groter dan wanneer ik het midden in mijn beschaving bouw.

 

Ik hoor het wel…

Stelling: Ja en?? :twisted: :roll: 8) :rofl: :laughing:

Is waar, maar elk voordeel heb zen nadeel. De kan dat die stad aangevallen en gerazed wordt is groter.

Tigger, Bedoel je dat de kans groter is omdat je een wonder bouwt in een stad? Of dat je pech hebt als die stad wordt aangevallen dat je je wonder kwijt bent?

Je krijgt een voordeel wanneer je een wonder aan je grenzen bouwt. Maar een Wonder diep in je empire is veiliger dan dicht bij vijandelijk gebied. Nee, ik denk niet dat de AI achter wonders aangaat, wel interessant trouwens. Ikzelf doe het wel!

Ik heb wel het idee dat de AI dit in enkele gevallen doet. Op het moment dat je oorlog hebt, komen ze bij mij eigenlijk wel altijd vrij snel richting de stad met het Pentagon en Military Academy. Dat idee heb ik en elk geval wel. En het moet ze natuurlijk eerst wel lukken om zover te komen, hehe :twisted: )

Ik vind de stelling van Redwatch wel goed. Ik gebruik die techniek ook wel eens.

Moet zeggen dat ik inmiddels het idee heb dat het geen zak uitmaakt of je de ww’s in de suburbs bouwt. Volgens mij gaan ze gewoon voor de hele culture op en niet zozeer op het moment dat je ze ergens aan de buitenkant neerzet. Misschien wel als je maar een paar steden hebt, maar niet meer op het moment dat je een beetje een echte beschaving hebt neergezet.

Ik weet wel dat de AI het in de gaten heeft als je Wonders in grens-Cities bouwt, maar die verdedig je dan ook goed natuurlijk!

Da’s een lesje die je maar 1x hoeft te leren…

 

Ik bedoel, als een grens-City de mogelijkheid heeft (qua veel shields) om een Wonder te kunnen bouwen, moet je mij niet vertellen, dat je al die shields nooit gebruikt hebt om die stad goed in de verdediging te kunnen zetten!

 

Management, management!

 

(uit ervaring hoor! ben dus ook ooit de zak in gegaan)

Op de manier zoals ik in de regel te werk ga, gebeurt het niet echt dat ik WW’s aan de buitenkant bouw. Meestal is mijn hoofdstad en vervolgens de tweede (die ik in de regel toch wel in de buurt bouw) aan de beurt om WW’s te bouwen.

Het hangt er natuurlijk van af hoe je set-up is.

Maar soms ontkom je er niet aan om WW’s te bouwen op rare plekken (en dan nog niet eens cultuur-tactisch), Iron Works is er zo 1 die ik ooit in de City kon bouwen toen het nog maar een dorpie was, en het verst afgelegen van mijn Capital.

Eens, maar uitzonderingen bevestigen de tegel. :wink:

regel , tegel…

 

deze is leuk voor op een tegel: “Niets zo charmant, als een spreuk aan de wand” (Herman Finkers).

 

En wat te denken van de Wonders die je alleen in een kustplaats kan bouwen, je zal maar zo’n ongelukkige zijn, die amper kust heeft, en ver weg van z’n Capital.

 

(jaja, die sukkel was ik ooit ook eens…kiezend voor 1 continent…omringd door Jappen, Zulu’s en Moffen, kom er dan nog maar eens door)

Watje, en dat lukte je niet? :stuck_out_tongue:

Nog een stelling: alleen een belangrijk Wonder bouwen als je niet voor cultural vicxtory gaat middels OCC of iets dergeljiks. De andere wonderen kun je overnemen als je sterk genoeg bent. Veel wonderen bouwen in de Ancient era nekt je verderop, spelend op Deity en SID…

Belangrijke of leuke wonderen:

 

Pyr

GL

AoW

Leo

HD

UN

 

en vast nog wel wat meer.

 

Wel geinig trouwens dat ik nu weer eens Nederlands kan praten, hier in Sydney tijdens mijn srage…

Het lijkt mij dat als je een beetje op niveau speelt dat je je ww in je steden met de hoogste productie bouwt, want anders is de comp je altijd te snel af. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar mijn hoogste productie haal ik niet in mijn grenssteden.

Hangt nogal af van wat er zoal in die grenssteden te vinden is aan grondstoffen soort grond etc.

mee eens, maar mijn core-production bevindt zich tot in de middeleeuwen toch in de oude steden bij je capital

 

Hmmmmm, ik wist dat ik goed was, maar mijn capital midden in jouw beschaving en dat al voor de middeleeuwen… :rofl: :laughing: (Clint gaat maar eens ff zijn save games opnieuw bekijken :roll_eyes: )

 

edit: by odan. ff qoute goed gedaan

oke oke, iedereen maakt fouten, ik had het misschien anders moeten formuleren. Ik bedoelde te zeggen dat je oude steden zich rond je capital bevinden en dat daar de hoogste productie zit. :roll_eyes: