Strategy Guide

Kwam ik laatst pas achter, dat je de Strategy Guide bij CivIII krijgt, bij de Special Edition. Heeft iemand die, en zo ja, is ie goed? dan bestel ik 'm nog ff. Tot nu toe ben ik tekst (guides) van andere gebruikers aan het binnenhalen en printen.

Is er bij PTW ook weer een Strategy Guide? Hoewel de strategie van een Real Player natuurlijk niet te bevatten kan zijn… :roll:

Volgens mijn boekhandel is ie hier niet meer te bestellen (maar ze verwachten een update naar PTW), ik zie 'm wel nog te bestellen staan op andere sites, als aanbieding ($ 13,99). Niemand die 'm heeft alhier? Of het wat is dus, da’s wat ik wil weten…maar waarschijnlijk hebben jullie veel ervaring met strategygames en het dus nie nodig…

Ik heb hem niet iig :roll:

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet eens wist dat er een strategy guide bestond :oops: Maaruh, waar heb je die dan voor nodig? Volgens mij verandert het spel naarmate je speelt telkens op een ander manier. Strategie bedenk je onderweg toch?

Is ook zo, maar in het begin wist ik niet waar ik het zoeken moest, en wat je te wachten staat (CivIII is m’n eerste game wat ik ooit speelde op de PC, dus trial & error, 5x de manual van kaft tot kaft lezen enzo). Is misschien maar goed ook dat ik 'm eerst niet had, maar ben nu wel benieuwd. Ook erg leuk zijn de strategys van forumschrijvers (vooral om te lachen eigenlijk).

Maar onderweg je strategie (her)bepalen, dat doe je vooral toch bij de eerste stapjes (als je weet wat je tot je beschikking hebt qua land en met wie je van doen hebt). Of je vroeg wilt/moet strijden, of lekker cultuur kan opbouwen. Ook heb ik nog veel te leren op militaristisch vlak (dat is natuurlijk omdat ik een pacifistisch meisje ben :wink: ), ik hoop daar een beetje van terug te vinden in de Guide.

Ik ga juist in het begin een beetje standaard van start en pas vanaf het moment dat ik een paar beschaveingen ben tegengekomen en zie hoe zij bezig zijn (waar zitten de resources, hoe ver zitten ze van me af etc.) denk ik eens na over het vervolg. De ene keer ga ik er vrij agressief in en start direct oorlog, terwijl ik op andere momenten tot ver in de toekomst lekker blijf bouwen. Een goede tip, geef indien mogelijk never nooit je maps weg.

Nou heb eindelijk de Strategy Guide binnen, en kan je zeggen: hou je geld in je zak!

Ten eerste is ie geschreven op Civ3, niet op PtW (maar dat zou niet uit hoeven maken), en de schrijver zat nog met een demo te spelen, dus veel dingen zijn inmiddels anders. De Guide is nooit vernieuwd, en een erratavelletje was wel zo aardig geweest.

Natuurlijk staan er ook wel wat handige dingetjes in (zie binnenkort mijn nieuwe schema over Terrain & City Radius), maar na een jaar spelen en lezen op fora was ik daar ook wel uit.

Wat helemaal triest was, was het interview met Sid Meier, nietszeggend is nog teveel gezegd…

Jammer, toch fijn dat je het ff post :!:

weten we dus ook wat we niet moeten kopen als je het spel al snapt.