The_Unforgiven storyline, Part II

Die Science op 20% moet je trouwens niet aanhouden he… Alleen als een verhoging geen voordelen oplevert.

oke als ik het spel opstart en het voor blad heb waar alles staat waar ik uit kan kiezen staat links onder 1.22 weet niet of je dit bedoeld

als ik load game heb gebruikt kan ik kiezen welke ik wil hebben daar staat bij SAV en dan de game bijv ikkingchina90bc SAV ZOIETS IS DIT HET

1050 BC: We stichten Pharsalos en in 1000 BC Knossos. We zijn gedwongen de luxury slider te gebruiken voor Athens, maar verwachten deze weer gauw te kunnen verschuiven, omdat we furs gevonden hebben.

 

furs.JPG

 

Adrastus sticht in 800 BC Argos. Pericles benoemt een Admiraal om de wereldzee?n te gaan verkennen: Odysseus start zijn reis. Alexander geeft toe aan de eis van Abu Bakr van 45 gold. Odysseus begint meteen goed en ziet grenzen van een nabijgelegen beschaving.

 

newciv1.JPG

Deze nieuwe beschaving noemt zich de Mongols, met de niet al te mooie leider Genghis Khan. Alexander is ingesloten door de agressiefste beschavingen die er zijn? Alexander kiest ervoor om een groot leger te bouwen om zo het voortbestaan van de Grieken te garanderen. Hoplites zijn volledig upgradebaar, dus dat zit volgens Pericles wel goed. 630 BC: De cultural advisor Phryxus vertelt Alexander dat de Zulus hem voor zijn met het bouwen van de Great Library. Alexander smeedt plannen om Zimbabwe te veroveren, nadat het continent is volgebouwd. Hij moet nu wel The Mausoleum of Mausollos bouwen in 610 BC. Adrastus sticht Herakleia in 610 BC en Ephesus in 590 BC. De Spanish kruisen ons pad in 490 BC. Adrastus sticht Thessalonica in 470 BC en Rhodes in 450 BC. Odysseus ontmoet de Incans en de Americans en ontdekt dat de enige slimme beschavingen op hetzelfde continent als Alexander zitten. In 390 BC sticht Adrastus Eretria. We ruilen Monarchy tegen de Americans voor Mathematics, Philosophy, Literature, Map Making en 300 gold. We ruilen het door en verdienen 838 gold, Currency, Construction en Code of Laws. Meleager rapporteert dat we nu Monotheism voor liggen op de andere beschavingen. Alexander weigert de Hittites Monotheism te geven en deze verklaart de oorlog. Odysseus ontmoet de Babylonians en merkt dat deze ook achter lopen met technologie. In 190 BC stichten de Grieken Troy en Marathon.

 

190BC.JPG

 

In 10 BC stichten we Hilicarnassus en trekt generaal Kedalion erop uit om de zuiderburen een beetje in de dammen. Pericles vindt dat we vergeleken met de rest een sterke militaire positie hebben. In 30 Ad trekt het machtige leger van Kedalion het territorium van de Zulus binnen. In 50 AD tekenen we een ROP en in 90 Ad voert Kedalion met toestemming van Alexander de bekende ROP-rape uit. We vernietigen 3 Impis en verliezen zelf een swordsman. We hebben de Great Library. We weten dat reeds 2 beschavingen Feudalism hebben en krijgen dit de volgende beurt. In 150 AD doen de Zulus netjes wat er van hen verwacht worden en triggeren de Griekse Golden Age! In 170 Ad maken we de Body Count 11-1 en nemen Bapedi in. We hebben nu The Great Lighthouse. Odysseus ontmoet de Koreans. Aangezien de Mongols geen bedreiging zijn qua power en ook omdat ze op een ander continent zitten, ruilen we wines en furs tegen hen voor gold. De Zulus zijn ook geen bedreiging meer en we houden het voor nu bij een defensieve oorlog. In 250 AD smeken de Zulus om vrede en zijn bereid 29 gold en twee steden hiervoor te geven. Alexander accepteert dit, hoewel hij het jammer vindt dat we nog geen leader hebben gehad. De twee steden propt Pericles vol mnet units om de flipkans te minimaliseren. Ook wordt er door Phryxus, na overleg met Adrastus en Alexander, cultuur gerushed. De BC blijft dus staan op 20-2. We krijgen Republic en in 280 AD ontdekt Meleager Chivalry. De prebuild in Sparta wordt verandert naar Knight?s Templar en Athens bouwt verder aan Sun Tzu. Alexander hoort dat de Engelsen zijn vernietigd. 330 AD: Phryxus meldt dat Sparta Knights Templar gebouwd heeft. In 380 ontdekt Meleager Engineering. Orthros sluit een deal met Lincoln voor silks en 26 gold tegen furs en wines. 390 AD: De Incans verklaren de oorlog aan Alexander omdat hij hen wines weigert. We beginnen in Sparta een prebuild voor LW. 400 AD: De Griekse GA is voorbij. Aangezien de beschavingen elkaar ook leren kennen verkopen we Currency aan Hammurabi voor 79 gold, gems en 10 gpt. America heeft Theology, maar we wachten tot ze het met iemand anders ruilen en wij het gratis krijgen. Meleager gaat zelf niet achter Education aan, omdat dan onze GL niet meer werkt. De massaverplaatsing van units die het leger van Kedalion opmerkte, was niet voor niks. Zululand verklaart Mursilis de oorlog. Dit opent waarschijnlijk mooie mogelijkheden om links en rechts wat messen in ruggen te steken. In 500 BC verklaart Isabella de Zulus ook de oorlog. We ruilen iron tegen 52 gold en 31 gpt tegen de Hittites, wines tegen de Koreans voor 50 gold en 16 gpt. In 530 AD mengt Kedalion zich weer in de oorlog. In 540 verschijnt de eerste MGL: Pyrrhus. Deze gebruiken we meteen om een army van te maken. Het Paleis van Alexander groeit gestaag. We hebben bijna Gunpowder en dus schuiven we de slider iets terug om geld te besparen.

Voor:

mm5.JPG

 

Na:

mm6.JPG

Pericles geeft Kedalion de opdracht om de iron tile van de Zulus te bombarderen, om hun military te verzwakken. Zo meteen nemen we de steden eromheen in. We laden de elite unit die de leader heeft gegenereerd en twee niet upgradable crusaders in het army.

 

ironbomb.JPG

 

Hiermee kunnen we nu zorgen dat onze aanvallen niet opgevolgd worden door tegenaanvallen. De AI valt bijna nooit armies aan. Alexander sluit vrede met de Incans, omdat Odysseus vlak bij hun territorium is. 570 AD: Forbidden Palace in Zimbabwe, eerste overwinning van het army, dus we beginnen aan de Heroic Epic. Orthros meldt Alexander dat er geen saltpeter aanwezig is binnen de grenzen van het Griekse rijk. Spoedig zal Pericles hiervoor zorgen, gezien het feit dat er een source vlakbij een aantal Zulu steden ligt. In 590 AD nemen de Grieken Hlobane in. We ruilen (!) Invention met 80 gold tegen de Americans voor Theology, omdat we anders een prebuild voor niks gedaan hebben. Nu kunnen we doorgaan met Sistine Chapel. We ruilen dit nu ook met Mursilis en verdienen 55 gold en 45 gpt. De Zulus smeken Alexander om een wapenstilstand, maar Pericles weerhoudt deze daarvan. Op papier de sterkste beschaving, de Koreans eisen Gunpowder van Alexander. Als hij dit in alle toonaarden weigert, ontbreekt het Wang Kon aan ruggegraat om de oorlog te verklaren. We brengen de BC op 42-2 en nemen Ngome in en vernietigen Isipezi. De Zulus hebben nu nog ??n stad, die niet op de Griekse kaarten staat. We zien veel waardeloze oude units van de Spanjaarden, dus dat wordt ons volgende slachtoffer. Leader farming! 640 AD: De Zulus zijn niet meer. We verklaren Isabella de oorlog en zetten de BC alvast op 6-0 bij de inname van Swazi. 660 AD: Leonardo?s Workshop in Sparta en Heroic Epic in Athens. Generaal Kedalion boekt grote successen met zijn combinatie van army, knights en trebuchets. De BC in 690 AD staat op 47-0 en de tweede en derde leaders zijn een feit: Hector en Ajax. Kedalion neemt Asturias in. Adrastus sticht Pergamon in 700 AD. We sluiten vrede met Isabella voor 2 workers en Umtata. We eisen meteen dat Isabella haar archers terugtrekt, in de hoop dat ze ons de oorlog weer verklaart, maar dat doet ze wijselijk niet.

 

shout.JPG

moet je met ruilen altijd genoegen nemen met wat ze bieden want ik krijg meestal nul om mijn neus

ook zit ik altijd met die roads ze gaan dan niet naar de hoofdstad dus kan ik niet ruilen

je valt nu dus steden aan en maakt later ook weer vrede en pakt steden met wonders hoe weet je waar die zijn en als ze in het midden liggen kun je er niet bij

je ruilt de tech mar hou je niet liever je voor sprong

  1. Nee, je moet een beetje gevoel krijgen voor wat alles waard is. Je moet je beste tegenstanders niet te veel geven en compleet uitknijpen.

  2. de snelste manier op routes te krijgen is met harbors, desnoods geef je hen map making voor wat geld ofzo.

  3. ja, als je veel sterker bent dan je tegenstander bieden ze je vanalles. Ik deed dity om de stad van 1 pop te krijgen, anders was die kapot gegaan en das zonde van een settler.

  4. F7 (dacht ik) is het scherm met alle wonders. Dan kun je precies zien wat waar staat.

  5. Als je een army hebt, kun je daarmee en veel units op dezelfde tile heel het territorium doorlopen. Ze vallen bijna nooit een army aan. Let wel op voor een cultural backflip!

  6. Ik ruil alleen techs als het me goed uitkomt. Ik lig NOG verder voor dus ik geef mijn voorsprong niet weg. Ik krijg er veel voor terug en dit keer wilde ik een prebuild niet weggooien.

ja mijn siense is telaat in gezet ik zit nu op 70 en gaat nu sneller

wou wat ruilen voor 15 gold per turn maar nog wou hij niet die lui snappen het niet volgen mij

nooit op de markt gestaan zoals ik

ik zal dat met die harbors eens even proberen lijkt me leuk in amerika want daar ben ik nog nouwelijks en die lui pak ik als laatste

en wat als ze geen tech hebben geen goud hebben en resorses hebben om te ruilen

ik bezit eigenlijk alle resorses sie er zijn van wege mijn enorme rijk

Als ze niks hebben, niet traden, behalve als je ze bijvoorbeeld eerst een keer of drie 10 gold geeft en daarna de tech verkoopt voor 30 gold. Dit moet je alleen doen als je perse goede relaties nodig hebt.

 

Trade is af en toe echt raar ja. Ze bieden bijvoorbeeld wel 50 gold, maar 1gpt niet, terwijl dat maar 20 turns duurt… :???:

ja dat handelen is nog een hele kluif

vrij ingewikkeld ik heb er al papiertjes bij want ik kan het niet onthouden het word te ingewikkeld

hoe dieper je je er in verdiept hoe moeilijker het word

je kunt altijd net zo lang kloten tot ze je het maximale geven. Je moet opletten dat de tech minder waard wordt nadat je hem een keer verkoopt, dus eerst aan de rijkste verkopen of degene met een tech om te ruilen. Als je ruilt, moet je ervoor zorgen dat de ander de tech niet door kan ruilen naar anderen. Dat moet JIJ doen.

ik heb een tegen stander die heeft geen gold geen resorces geen luxe die ik niet heb want met zo n wereld macht als ik altijd heb probeer ik alle resorses in handen tehebben en niet afhankelik tezijn van anderen

wat handel je als de vijand helemaal niks heft

niks, workers misschien, maar meestal niks. LAat m dan maar kreperen als je geen goede relatie met hem nodig hebt.

dit krijg je als je supereur bent en er niks over blijft dan je vijand in tesluiten tot je hem wil vernietigen

dat is taal naar mijn hart verover en vernietig

Ga eens een stapje hoger, veel uitdagender…

ja deze eerst afmaken ik speelde met het zelfde idee maar dat mislukte altijd valiekant want deed het altijd verkeerd en bleef in despo hangen hield geen rekening met happy en siense weet nu weer iets meer dus ik heb het op papier en volg het een beetje zien of het nu wel lukt

ik meld me wel weer