The_Unforgiven storyline, part III

ik vind het heel knap met een stad te winnen gefeliciteerd

maar waarom heb je niet uitgebreid of was dit je strefen om met een stad tespelen

dat paleisje dat mis ik wel in mijn games

ik heb nu in mijn spel de siense weer naar 50 terug gebracht omdat iets dan 4 turns is en op 100 ook 4 turns en op deze manier krijg ik meer geld past dit een beetje om wat tespelen met die siense

Dat was mijn doel ja: OCC: One City Challenge.

 

Dat paleis, wordt dat bij jou nooit veel gebouwd? Ik vond dat ik er hier WEINIG van heb kunnen laten bouwen…

nooit ik zie zelf de eerste hijpaal van het paleis nooit

ik heb hem ook niet uit geschakeld of zo want ik zou niet weten waar of hoe

Je mensen bouwen dit spontaan (je krijgt hier een pop-up van) als ze happy zijn.

sinds ik conkwest speel heb ik hem nooit meer gehad ik dacht dat hij er uit gehaald was dus vandaar dat ik er niet op lette

tot ik hem weer bij jou zag

Het zit er nog in.

ik zal mijn volkje nog blijer maken dan ze al zijn

wat doe je met catedraals en coleseums bouw jij die wel en universiteiten

Universiteiten altijd. Die andere als het nodig is voor happiness of culture.

snap het ben nu al mijn steden aan het bekijken waar droevige gesigjes zijn bouw ik zo n katedraal

en ga universiteiten bouwen anders heb je geen leer plek meer

Je hoeft niet cathedralen en colloseums te bouwen als er unhappiness is. Alleen als er meer unhappiness is dan happiness. Of als je bang bent voor een cultural flip. Let op: Deze dingen kosten upkeep (2 (coll) of 3 (cath) per turn)

oke maar ik heb in enkele steden wel 3 0f 4 droevige gesigtjes en een catedraal levert 3 vrolijke op dus dat lijkt mij wel gunstig

somige steden hebben 1 droevige en gelijk disorder zou hier zo n katedraal of zo iets op lossen

en boven dien heb ik geld genoeg ik heb nu 18500 gold en 450 per turn dus ik kan wat missen

bovendien als je ergens snel een setler of leger nodig hebt doe je dan wel eens die hurry produktie

bovendien ik heb bijna mijn oorlogje gewonnen maar wat doe jij met 100 riders die zijn someteen overbodig dump je ze of hou je ze appart

ik ben niet zo voor het disbanden van units. Daarom bouw ik alleen upgradeables. En ik speel tot ik win, dus dan heb ik mijn units steeds nodig. Als ik het goed lees speel je te laag en kun je hoger.

 

hurry production doe ik ook wel eens ja.

 

Op hogere levels maakt het weer meer uit of je echt wel een cathedraal nodig hebt ja of nee… Al het gold is meegenomen om zo snel mogelijk te winnen en weer een level hoger te gaan.

ik heb nu de spoorlijn dus heb ik een partijtje extra workers aan geshaft om die te bouwen

geprobeerd om te ruilen of tekopen voorbeeld

[navigation was niet tekoop voor 1000 gold ]

hoe wete je of je vantevoren iets kun upgraden

ik wil deze eerst even afmaken en ga dan voor een graadje hoger

dan zullen er wel weer meer vragen komen denk ik

nog 1 ding die rider elite met dat sterretje kun je daar nog iets bizonders mee of niet

ik ben nu aan de koolplant toe als je die gebouwt hebt krijg je op een geven moment de solar plant

wat doe je dan met die coalplant want volgens mij is die dan over bodig

en wat als het een hydro plant word of een nukliereplant

dit zijn 4 verschillende ik weet zo niet in welke volgorde maar als ze achter elkaar komen zit je dan niet met 3 overbodige plants

HELP

De ene vervangt de andere.

 

Coal plant: verhoogt factory output met 50%, pollution, coal nodig

 

Solar plant: verhoogt factory output met 50%, geen pollution

 

Hydro Plant: verhoogt factory output met 50%, geen pollution, moet rivier in radius hebben, Hoover Dam plaatst er een in elke stad op continent, maar om HD te bouwen moet je ook rivier in radius hebben.

 

Nuclear Plant: verhoogt factory output met 100% (!), geen pollution, rivier of meertje (geen zee) in radius, meltdown mogelijk, uranium nodig.

bouw jij ze allemaal of wacht je op de laatste

enzo ja als ze mekaar vervangen wat doe je met die overbodigen ik laat ze staan maar als ze toch niks meer waard zijn kun je ze destrooien of ver kopen ?

ik heb ook een paar steden en die wijgeren uit hun disorder tekomen wat ik ook uithaal en ik heb 300 jaar gevochten tegen de grieken elke keer kwamen e wer ergens tot leven heel lastig

heb 24800 gold en 480 per turn wat een geld wat moet er mee ook al verschuiv ik de siense 100 % het blijven 4 turns dus die tip van zet je schuif maar helemaal open gaat hier niet op

 

Navigation is ook veel duurder dan 1000 gold meestal. Wat je kunt upgraden kun je van tevoren in de Civilopedia zien. Die rider met dat sterretje is gewoon normaal, maar kan GEEN leader meer opleveren.

 

Ik speel van op het randje dus heb mijn production nodig. Ik bouw vrij snel een plant ja, maar HD vind ik ook wel ideaal.

 

 

Net voordat je een nieuwe, of de Hoover Dam bouwt, de oude verkopen. Dat moet je ook doen met granary als je Pyramids bouwt en met barracks als je Sun Tzu bouwt. Let op: NIET met temples bij The Temple of Artemis, omdat deze een keer obsolete wordt en dan moet je ze weer opnieuw bouwen.

 

 

entertainers maken MOET helpen. Ik denk dat je bedoelt dat ze in resistance zijn. Dit kun je oplossen op twee manieren. Een paar beurten VEEL units in de stad laten staan of alle food weghalen, zodat ze allemaal sterven. Geen mensen meer (grootte stad:1) => geen resistance. Regeren met harde hand heet dat…

 

 

Ik zeg altijd dat je de slider naar science moet schuiven als dat iets oplevert en terug naar gold als de tech bijna af is en het # beurten er niet door verandert.

weer wat wijzer en weer vragen [ houd het dan nooit op ]

ik denk dat ik al die jaren gewoon gespeeld heb op een manier die niet moeilijk was en toch wist tewinnen als ik de manier van jou er bij heb komt er toch meer bij kijken en valt er meer uit het spel tehalen dan ik altijd gedacht had t is best ingewikkeld [ heb de papiertjes erbij ]

het taktise van hoe en wat is wel heel erg moeilijk om teonthouden voor mij [ morfine he ] maar ik vind het wel heeeel erg leuk zo

dus je moet er goed aan denken waneer de andere klaar is en in de laatste turn ver kopen dat betekend elke turn bij de steden langs om tekijken en hoe verkoop je die dingen ?

nee niet alleeen restens maar ook disorder in mijn eigen steden wat ik er ook in pomp ze blijven roken

ik zal dat met de food eens proberen lijkt me wel wat

ik heb nu 1400+ gold wat ik bedoel is de siense staat nu op 50% en 4 turns

als ik hem naar byv 20 doe word den er meer turns bijgevoegt

ga ik naar 100% siense dan blijft het 4 turns dus geen versnelling meer

dat is bij alles wat ik nu uitvind

dus die rider met dat sterretje is niks meer en niks minder dan een andere rider elite

dat met die plants als je snel met uitvinden bent kun je dan ook een over slaan byv solar naar nuclieer

 

Met dit spel blijf je dingen bijleren…

 

 

Hoe dieper je in het spel geraakt, hoe leuker het inderdaad wordt.

 

 

Ja, iedere keer bij de steden langs, of kijken met F1. Daar kun je voor al je steden kijken of iets bijna klaar is. Verkopen doe je door met je rechtermuisknop erop te klikken en dan ‘sell’ te selecteren. Het levert je niet veel op, maar het is iets…

 

 

In je eigen steden moet je dat met die food niet doen. Dan moet je entertainers maken, luxuries zien te krijgen, slider gebruiken of improvements maken. Als je steden verovert, heb je resistance, ik dacht dat je dat bedoelde. Je kunt zien waarom mensen unhappy zijn door op ze te klikken. Steden die je verovert hebben vaak mensen die zeggen: stop aggresion against our mother country. Dan kun je alle food weghalen, de mensen laten sterven en dan opnieuw beginnen. De mensen die dan in die stad komen zijn JOUW mensen en die zeuren daar niet over.

 

 

Waarschijnlijk zal je in de volgende Age je slider verder omhoog kunnen doen, waarbij het wel iets scheelt.

 

 

Nee, of ja eigenlijk iets minder dan een gewone elite. Hij kan namelijk geen leader meer voortbrengen en een gewone elite wel. Dat is het enige verschil.

 

 

Als je erg snel uitvindt en/of je hebt de production niet nodig of om wat voor reden dan ook, dan kun je inderdaad skippen.