The_Unforgiven storyline, part IV

Minimap, er wordt gezegd dat je hem niet op deity moet spelen. Ok, dan doen we dat op SID.

Doelstelling: Victory op SID, Hexette MiniMod 1.22

 

Game Version: Conquests v1.22

Civ: Greeks

Traits: Commercial (city tile +1 commerce for city and metro, less corruption)

		Scientific (scientific imps easier, free era advance)

Unique Unit: Hoplite

Rivals: 4 random

Rules: Default, Normal AI Agression

Difficulty: SID

We beginnen als volgt en stichten meteen Athens, om de Amerikanen voor te zijn en hen te dwingen verderop te settlen.

 

hex1.JPG

 

We beginnen meteen aan Iron Working, in de hoop dat we ijzer hebben in ons territorium en we dus effectief oorlog kunnen gaan voeren. We verwachten niet dat we als eerste Philosophy kunnen ontdekken, dus gaan niet voor Writing. In 3950 BC ontmoeten we de Incas ten Westen van ons. We ontmoeten de Mayas en beginnen te ruilen. We geven enkel Bronze Working prijs en verdienen Ceremonial Burial, Masonry, Pottery en 17 gold. We liggen nu nog Alphabet voor op de rest. We ontmoeten de laatste rivaal: Arabia. Deze zijn reeds in oorlog met de Amerikanen. Gunstig. Beiden lijden grote verliezen in de IBT. We zien dat Washington in 3500 BC reeds de grootte 5 heeft! Met het verhandelen van Alphabet verdienen we Mysticism, Warrior Code, The Wheel en 10 gold. We zien dat we geen horses in ons territorium hebben.

Machiavelli weet ons te vertellen dat we de kleinste beschaving zijn? Gek h??

 

hex2.JPG

 

2800 BC: We hebben Silks in Athens. In 2390 BC ruilen we Alphabet en Mysticism tegen de Amerikanen voor Horseback Riding. We zien dan de Incas tegen ons ten strijde trekken en zorgen ervoor dat Athens geen stad wordt om de Walls actief te laten blijven. Als blijkt dat dit toch niet het geval is, laten we Athens wel weer doorgroeien. We zien het begin van de oorlog tussen de twee andere beschavingen op ons continent. Das mooi. In deze oorlogtijden durven we niet met onze worker aan onze territoriumgrenzen te komen, dus bewerken we de heuvel en bergen, in de hoop daar ijzer te hebben. We geven Lincoln de 31 gold waar hij om vraagt. 1750 BC: Iron Working en we gaan door met Mathematics. We hebben Iron op de berg langs de bewerkte heuvel. We geven Pachacuti 32 gold als hij daarom vraagt en Abu Bakr 30 gold. 1625: We hebben iron! We eisen Writing van Pachucuti en als we dit niet krijgen verklaren we hem de oorlog. We brengen de Body Count meteen op 2-0. In 1300 BC is de BC 16-0 en sluiten we vrede voor Writing, Mathematics en Polytheism. Dat was net op tijd voor de volgende Great History.

 

hex3.JPG

We verklaren Pachacuti weer de oorlog als hij ons Map Making weigert. Dit is het resultaat na de BC van 19-0.

 

hex4.JPG

 

We hebben nu ook de stad Cuzco onder controle. We laten Athens beginnen met een paar workers om ons territorium te ontwikkelen. De AI laat weer eens zien hoe dom ze is. Er is een iron source vlakbij Washington op een berg. Deze is niet verdedigd en wordt de volgende beurt dus gepillaged. We wandelen het territorium van de Mayas binnen en weigeren op te rotten, met een oorlog tot gevolg. Bij de 1-0 krijgen we meteen een leader. We kunnen er echter geen army mee maken? De Mayas verliezen een veldslag tegen een van onze hoplites en onze GA begint. We verliezen onze eerste unit, een hoplite. Om Map Making te krijgen voordat we ze vernietigen, sluiten we vrede met de Mayas voor Map Making en twee workers. We verklaren meteen weer de oorlog, maken 9-1 van de BC tegen de Mayas en nemen Chitzen Itza in.

 

 

hex5.JPG

We beginnen meteen aan een galley in Athens, want de Amerikanen laten een perfecte landing site open. De idioten.

 

hex6.JPG

 

We weigeren wederom weg te gaan, met weer een oorlog tot gevolg. We schepen gewonde nits steeds terug naar Athens. We maken 6-0 van de BC tegen de Amerikanen met ons leger swordsmen en nemen Washington in.

 

hex7.JPG

De Arabs houden de landroute angstvallig dicht, dus zullen we weer via de zee moeten.

 

hex8.JPG

 

De beurt later laten die idioten de onderste berg leeg en maken we daar een landfall. We hebben de eis van Abu Bakr om zijn territorium te verlaten genegeerd. Ze verklaren ons de oorlog als we de beurt erna ook niet weg gaan. We zetten twee catapults op de heuvel in het zuiden en bewegen onze swordsmen er ook heen. We hebben nu 4 steden en kunnen een army maken. We schepen deze naar het andere continent en stoppen er 3 swordsmen in. 530 BC: Einde GA. Het grote brein der Arabieren laat een hoop units uit de stad vertrekken als deze zwaar onder vuur ligt. Dit resulteert in inname van de stad Mecca na een BC van 33-2 in 330 BC.

 

hex9.JPG

hex10.JPG

 

hex11.JPG

hex12.JPG

 

hex13.JPG

hex14.JPG

 

hex15.JPG

hex16.JPG

 

hex17.JPG

Note: Score bijna 20.000! WOOT!!! En dat zonder te milken!!! Dat krijg je op SID level.

Who the man? :stuck_out_tongue:

Show off :laughing: !

 

Indrukwekkend dit!

Het viel me mee hoe makkelijk het was eigenlijk. Je houdt wel de snellere uitbreiding van de AI tegen, maar ze beginnen met een HELE hoop units. En de oorlogen die ze tegen elkaar hadden, kwamen best goed uit. Plus: ik had iron, anders was het niet gelukt, weet ik bijna zeker. Dan zat ik qua verdediging nog wel ok (hoplites 1.3.1), maar kon ik niks veroveren, das geen beginnen aan met archers.

Download hem eens, hij is echt leuk, alleen de weergave loopt soms een beetje scheef, omdat de kaart zo klein is.

 

http://forums.civfanatics.com/showthread.p…&threadid=62184